Úgy érzi, hogy lehallgatja a mobilja? Valójában ezért kapunk gyanúsan témába vágó reklámokat

5 perc

2025.01.30. 16:00

Egy amerikai per apropóján elemzi a Der Spiegel, miért nincs szükségük a nagy techcégeknek arra, hogy titokban felhasználják a telefonok mikrofonját. De akkor honnan „tudják” a hirdetők, min törjük éppen a fejünket?

95 millió dollár sok pénznek tűnik, de ha az érintett amerikai felperesek tényleg pénzhez jutnak az Apple-től, fejenként talán 20 dollárra (nagyjából 8000 forintra) számíthatnak. Hosszas pereskedés után az Apple azért ment bele a megegyezésbe, mert kiderült, hogy akik használták a hangfelismerő asszisztensét, a Sirit, azoknak néhány beszélgetése szabálytalanul eljutott az Apple ügyfélszolgálatához.  

De következik-e ebből, hogy a lehallgatott szavaik alapján juttattak el reklámokat a felhasználókhoz?

Miután az Apple belement a kártérítésbe, nyomban cáfolta a gyanúnak ezt a részét. Az amerikai óriáscég közölte: sem marketingprofilok létrehozásához, sem reklámcélokra nem használták a felvételeket, és harmadik cégeknek sem juttatták el őket.  

Egy alperes védekezését persze nem kell feltétlenül készpénznek venni, de a napokban a hamburgi Der Spiegel sorra vette, mi minden szól az Apple állítása mellett – és a világszerte széles körben elterjedt lehallgatási gyanú ellen.  

A szóban forgó eljárásban nem kerültek elő bizonyítékok arról, hogy az Apple reklámcélokból hallgatott volna le beszélgetéseket. Az elmarasztalás oka az volt, hogy a beszélgetések már az Apple központjába sem juthattak volna el.  

De akkor miért kapunk gyanúsan témába vágó reklámokat?