Egy cég elismerte, hogy tényleg lehallgatja az emberek telefonját, hogy személyre szabott reklámokkal bombázhassa őket a Facebookon és a Google-ön

A Cox Media Group vezetője egy befektetőknek tartott háttérbeszélgetésen elmondta, hogy a lehallgatott információk alapján tudnak személyre szabott reklámokat küldeni a felhasználóknak. A cég ügyfelei közé tartozik a Facebook, a Google és az Amazon is.

  • hvg.hu hvg.hu
Egy cég elismerte, hogy tényleg lehallgatja az emberek telefonját, hogy személyre szabott reklámokkal bombázhassa őket a Facebookon és a Google-ön

A techóriások évekig tagadták azt, amire egyre többen gyanakodtak: úgy kapnak termékekről hirdetéseket például a Facebookon, hogy soha nem kerestek rá, viszont órákkal, napokkal korábban beszélgettek róla ismerőseikkel a telefonjuk közelében – derítette ki a független újságírók részvételével alapított 404 Media tényfeltáró portál a Sky News szerint.

Az online marketinggel foglalkozó Cox Media Group (CMG) egyik vezetője egy befektetőknek tartott háttérbeszélgetésen elmondta, hogy lehallgatják a felhasználók telefonjának mikrofonját, az ott elhangzottakat pedig arra használják, hogy a mesterséges intelligencia segítségével személyre szabott hirdetésekkel bombázzák őket például a Google-ön vagy a Facebookon. A technológia az Active Listening nevet viseli, és a cég szerint teljesen legális, hiszen több telefonos applikáció szerződési feltételeinek apróbetűs részében is szerepel.

„A hirdetők összepárosíthatják a hanganyagokból származó adatot a felhasználók viselkedési mintáival, hogy jobban célzott hirdetéseket mutathassanak” – hangzott el a prezentációban.

Lehallgat-e minket a Facebook? A válasz kellemetlenebb, mint gondolná

Magánbeszélgetések figyelése nélkül is többet tud az emberekről a Facebook, mint amennyit ildomos lenne.

A Google a botrány hatására eltávolította a partnerprogramjából a CMG-t, azzal indokolva a lépést, hogy mindenkinek be kell tartania a törvényeket, a szabályozásokat és a Google hirdetési irányelveit is. A Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta annyit közölt, hogy vizsgálják, a CMG valóban megsértette-e a platformok működési szabályzatát.

„A Meta nem használja a telefon mikrofonját hirdetésekhez, ahogy ezt évek óta hangsúlyozzuk is” – mondta a cég egyik szóvivője.

A 404 Media szerint tavaly decemberben a New Hampshire-i MindSift is azzal dicsekedett, hogy hangadatokat használt fel célzott hirdetések elhelyezésére, amit az emberek mindennapi beszélgetéseit hallgatva szerzett meg, az eszközeik mikrofonján keresztül.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.