Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A Cox Media Group vezetője egy befektetőknek tartott háttérbeszélgetésen elmondta, hogy a lehallgatott információk alapján tudnak személyre szabott reklámokat küldeni a felhasználóknak. A cég ügyfelei közé tartozik a Facebook, a Google és az Amazon is.
A techóriások évekig tagadták azt, amire egyre többen gyanakodtak: úgy kapnak termékekről hirdetéseket például a Facebookon, hogy soha nem kerestek rá, viszont órákkal, napokkal korábban beszélgettek róla ismerőseikkel a telefonjuk közelében – derítette ki a független újságírók részvételével alapított 404 Media tényfeltáró portál a Sky News szerint.
Az online marketinggel foglalkozó Cox Media Group (CMG) egyik vezetője egy befektetőknek tartott háttérbeszélgetésen elmondta, hogy lehallgatják a felhasználók telefonjának mikrofonját, az ott elhangzottakat pedig arra használják, hogy a mesterséges intelligencia segítségével személyre szabott hirdetésekkel bombázzák őket például a Google-ön vagy a Facebookon. A technológia az Active Listening nevet viseli, és a cég szerint teljesen legális, hiszen több telefonos applikáció szerződési feltételeinek apróbetűs részében is szerepel.
„A hirdetők összepárosíthatják a hanganyagokból származó adatot a felhasználók viselkedési mintáival, hogy jobban célzott hirdetéseket mutathassanak” – hangzott el a prezentációban.
A Google a botrány hatására eltávolította a partnerprogramjából a CMG-t, azzal indokolva a lépést, hogy mindenkinek be kell tartania a törvényeket, a szabályozásokat és a Google hirdetési irányelveit is. A Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta annyit közölt, hogy vizsgálják, a CMG valóban megsértette-e a platformok működési szabályzatát.
„A Meta nem használja a telefon mikrofonját hirdetésekhez, ahogy ezt évek óta hangsúlyozzuk is” – mondta a cég egyik szóvivője.
A 404 Media szerint tavaly decemberben a New Hampshire-i MindSift is azzal dicsekedett, hogy hangadatokat használt fel célzott hirdetések elhelyezésére, amit az emberek mindennapi beszélgetéseit hallgatva szerzett meg, az eszközeik mikrofonján keresztül.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Az igazságügyi miniszter arra kérte a nagyköveteket, informálják alkalmazottaikat, hogy a részvétel a Pride felvonuláson szabályértésnek minősül. Levelében azonban több tévedés is szerepel. A diplomáciában meglehetősen szokatlannak számít az ilyen tájékoztatás.
Nem sokkal az indulást követően rövid beszédet mondott Kapu Tibor a SpaceX Dragon űrkapszulájának fedélzetéről.
Van köztük olyan, amelyik az űrruhák fejlesztését segíti, de olyan is, aminek eredményét az űrbéli növénytermesztésben lehet majd hasznosítani.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Használja ezt a technikát, ami Szilágyi Áronnak is sokat segített a riói olimpián.
A közlekedési miniszter szerint a kormány és a felügyelet hibázott a 2000-es évek elején, meg kell várni a bírósági folyamat végét.