szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Cox Media Group vezetője egy befektetőknek tartott háttérbeszélgetésen elmondta, hogy a lehallgatott információk alapján tudnak személyre szabott reklámokat küldeni a felhasználóknak. A cég ügyfelei közé tartozik a Facebook, a Google és az Amazon is.

A techóriások évekig tagadták azt, amire egyre többen gyanakodtak: úgy kapnak termékekről hirdetéseket például a Facebookon, hogy soha nem kerestek rá, viszont órákkal, napokkal korábban beszélgettek róla ismerőseikkel a telefonjuk közelében – derítette ki a független újságírók részvételével alapított 404 Media tényfeltáró portál a Sky News szerint.

Az online marketinggel foglalkozó Cox Media Group (CMG) egyik vezetője egy befektetőknek tartott háttérbeszélgetésen elmondta, hogy lehallgatják a felhasználók telefonjának mikrofonját, az ott elhangzottakat pedig arra használják, hogy a mesterséges intelligencia segítségével személyre szabott hirdetésekkel bombázzák őket például a Google-ön vagy a Facebookon. A technológia az Active Listening nevet viseli, és a cég szerint teljesen legális, hiszen több telefonos applikáció szerződési feltételeinek apróbetűs részében is szerepel.

„A hirdetők összepárosíthatják a hanganyagokból származó adatot a felhasználók viselkedési mintáival, hogy jobban célzott hirdetéseket mutathassanak” – hangzott el a prezentációban.

Lehallgat-e minket a Facebook? A válasz kellemetlenebb, mint gondolná

Magánbeszélgetések figyelése nélkül is többet tud az emberekről a Facebook, mint amennyit ildomos lenne.

A Google a botrány hatására eltávolította a partnerprogramjából a CMG-t, azzal indokolva a lépést, hogy mindenkinek be kell tartania a törvényeket, a szabályozásokat és a Google hirdetési irányelveit is. A Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta annyit közölt, hogy vizsgálják, a CMG valóban megsértette-e a platformok működési szabályzatát.

„A Meta nem használja a telefon mikrofonját hirdetésekhez, ahogy ezt évek óta hangsúlyozzuk is” – mondta a cég egyik szóvivője.

A 404 Media szerint tavaly decemberben a New Hampshire-i MindSift is azzal dicsekedett, hogy hangadatokat használt fel célzott hirdetések elhelyezésére, amit az emberek mindennapi beszélgetéseit hallgatva szerzett meg, az eszközeik mikrofonján keresztül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!