SPAR
SPAR
Tetszett a cikk?

Hazai kistermelők piacra jutását segíti a SPAR Magyarország a Régiók Kincsei programjával. A kezdeményezés több mint 500 hazai vállalkozást támogat, és a fenntartható gazdasághoz is hozzájárul.

Ha fontos számunkra a fenntarthatóság, akkor az egyik legjobb dolog, amit tehetünk, hogy támogatjuk vásárlásainkkal a helyi termelőket. Ezzel nemcsak friss, minőségi élelmiszer kerülhet az asztalunkra, de az ilyen termékek esetében az ellátási lánc is rövidebb, ami jelentősen csökkenti a környezetterhelést. A rövidebb szállítmányozási távolságok kevesebb károsanyag-kibocsátással járnak, a termékeknek pedig nincs szükségük az energiaigényes hosszú távú tárolásra.

A SPAR Magyarország 2021-ben indította el Régiók Kincsei programját a helyi kistermelők kiváló minőségű, kézműves termékeinek piacra juttatása érdekében. A vállalat hat megyei jogú városban – Székesfehérváron, Zalaegerszegen, Hódmezővásárhelyen, Nyíregyházán, Pécsett és Győrben –, valamint Budapesten alakított ki olyan központokat, ahol mikro- és kisméretű vállalkozások, termelők, kézműves cégek, kis borászatok és sörfőzdék az adott régió számára értékesíteni tudják termékeiket. A SPAR csak Magyarországon gyártott, lehetőleg hazai alapanyagból készült termékeket válogat be a programba, amelyeknél fontos szempont az adott régióhoz való kötődés, illetve hogy gyártója értéket teremtsen velük.

A tejtermékek, tészták, borok, húskészítmények, lekvárok, mézek mellett hidegen sajtolt olajok, kézműves sörök, borok, befőttek, savanyúságok, tészták és édességek találhatóak meg a Régiók Kincsei választékában. A SPAR Magyarország jelenleg 100 beszállító több mint 500 termékét forgalmazza a program keretében. A részt vevő cégek együttesen több mint 600 főt foglalkoztatnak, és olyan kistérségekben is támogatják a munkahelyek megőrzését és a munkahelyteremtést, ahol kevésbé vannak jelen nagyobb vállalkozások.

A vásárlók a tapasztalatok szerint megkedvelték az egyedi, jellemzően kis darabszámban készülő élelmiszereket, a vállalkozásoknak a SPAR pedig lehetőséget teremtett arra, hogy ne csak a kistermelői piacokon, hanem Magyarország egyik legnagyobb hazai üzletláncának partnereként, szélesebb közönség elé kerülve mutathassák be az általuk előállított termékeket.

A Régiók Kincsei program termékeit a hipermarketekben és a szupermarketekben a „piros alma” logóról ismerhetik fel a vásárlók.  


Az oldalon elhelyezett tartalom a SPAR Magyarország megbízásából a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában a hvg.hu és a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.