BrandLab
BrandLab
Tetszett a cikk?

A kiskereskedelmi láncok nyitották meg hazánkban az első hipermarketet és az első benzinkúton üzemelő „mini közértet”. Nekik is köszönhetjük az online élelmiszer-vásárlás kényelmét, és hogy az önkiszolgáló kasszáknál nagyon gyorsan fizethetünk. A Magyarországon működő nemzetközi élelmiszer-kereskedőknél folyamatosak a fejlesztések és beruházások: karbantartják és felújítják üzleteiket az energiahatékony működést és fenntarthatóságot szem előtt tartva, újabb és újabb termékeket, szolgáltatásokat és programokat vezetnek be, hogy vásárlóiknak mindig a legjobbat tudják nyújtani.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) hat nemzetközi élelmiszer-kiskereskedője (az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Penny, a SPAR és a Tesco) piacra lépése óta folyamatosan fejleszt és innovációkat vezet be, hogy egymással versenyezve a legjobb szolgáltatással legyenek jelen a piacon mind a vásárlóik, mind a munkatársaik, mind pedig a partnereik irányában. Nem véletlen, hogy számos olyan elsőséget köszönhetünk nekik, amiről nem szívesen mondanánk le.

1995-ben nyitották meg az ország első hipermarketét, amivel új üzletformátumot és minden eddiginél szélesebb termékválasztékot hoztak létre. 2013-ban a magyar vásárlók benzinkúton lévő üzlettel is találkozhattak, még praktikusabbá téve ezzel a gyors vásárlásokat. Ma már számos hipermarket áll a rendelkezésünkre országszerte, ha nagyobb bevásárlásra van szükségünk. Az autóval közlekedők kényelmét pedig nemcsak egyre több és több benzinkúton nyitott shop, a hipermarketek mellett üzemelő benzinkutak, vagy Drive in pontok szolgálják ki, hanem a parkolókba telepített elektromosautó-töltőállomások hosszú sora is.

A multi élelmiszerláncoknak köszönhetjük azt is, hogy a lakásunkat sem kell már elhagyni, hogy feltöltsük a hűtőszekrényünket. 2013-ban az egyik nemzetközi lánc is bevezette itthon az online élelmiszer-bevásárlást – először a fővárosban, majd az ország egyre több és több településére kiterjesztve. Az elmúlt tíz évben több kisker is elindította saját online csatornáját, mobilapplikációt is fejlesztve, hogy bármikor, bárhonnan leadhassuk a rendelésünket.

Mindezek mellett az üzletekben is számos olyan megoldással találkozunk, amelyek a vevők kényelmét és a magas színvonalú vásárlási élményt szolgálják. Az üzletekben helyben sütött pékáruk, készételek, magyar, kézműves és kistermelői termékek széles választéka várja a vásárlókat, akik a legtöbb helyen egyszerhasználatos műanyag szatyrok helyett már komposztálható, illetve újrahasznosított anyagból készült környezetbarát táskákban vihetik haza a kiválasztott termékeket. Számos üzletben digitális polccímkék segítik az árak közötti eligazodást, másoknál pedig már a bevásárlás közben beolvashatjuk egy szkennerrel a kosarunk termékeit, hogy a kasszánál már csak fizetni kelljen.

A nemzetközi láncok nem csak a vásárlók által látható pontokon fejlesztenek, de a háttérben is sokat dolgoznak a működési hatékonyságuk javításán. Van olyan multi kiskereskedő, akinek több saját élelmiszertermelő üzeme is van, mások magyar partnerekkel együtt fejlesztik és gyártatják sajátmárkás termékeiket. Az OKSZ tagvállalatai lépéseket tesznek a fenntarthatóbb működés érdekében többek között bővítik a napelemmel ellátott áruházaik számát és megújuló energiaforrásból származó áramot vásárolnak a környezettudatosabb működés érdekében, az energiatakarékosságot szem előtt tartva modernizálják az áruházi berendezéseiket, folyamatosan korszerűsítik a kamionflottájukat, hogy minél kisebb környezetterheléssel jussanak el az élelmiszerek az üzletekbe. Ráadásul ezeknél a cégeknél álltak üzembe az ország első elektromos áruszállító kamionjai, és az első elektromos kiszállító furgonok is. A boltok készletezését pedig online automatikus árurendelés, az élelmiszer-pazarlás megelőzését pedig mesterséges intelligencián alapuló megoldások is segítik. Nem véletlen, hogy több OKSZ tagvállalat is Magyarországra hozta a nemzetközi hálózatát kiszolgáló informatikai fejlesztési központját, amivel nem mellesleg újabb szakértői munkahelyeket is teremtettek.

A tartalom az Országos Kereskedelmi Szövetség tagvállalatainak megbízásából, a HVG BrandLab közreműködésével készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Elkezdték árulni az átlátszó, vezeték nélküli tévét

Elkezdték árulni az átlátszó, vezeték nélküli tévét

Tizenötre emelkedett a New Orleans-i gázolásos merénylet halálos áldozatainak száma, az elkövetőnek társai is voltak

Tizenötre emelkedett a New Orleans-i gázolásos merénylet halálos áldozatainak száma, az elkövetőnek társai is voltak

Durva eredményre jutott 19 ásványvíz vizsgálata, melyben egy magyar márkát is megnéztek

Durva eredményre jutott 19 ásványvíz vizsgálata, melyben egy magyar márkát is megnéztek

Szoboszlai és Kerkez is megelőzi Messit és Neymart, Sallai pedig Ronaldót

Szoboszlai és Kerkez is megelőzi Messit és Neymart, Sallai pedig Ronaldót