A bőr, amiben élek – és amire oda kell figyelnem, minden nap
Szerencsés vagyok a bőrömmel. Elkerültek a kamaszkori pattanásmezők, semmilyen bőrérzékenységem vagy -betegségem nincs, a havi hormoningadozással járó, gyulladt pattanások is ritkán jelennek csak meg a kritikus területeken, a bőröm se nem túl zsíros, se nem túl száraz. Éppen ezért sokáig azt gondoltam – sőt, éreztem és láttam viszont a tükörben is –, hogy nincs is szükségem komolyabb bőrápolási rutinra. Tizenévesen elég volt az arctonik, aztán egy könnyű nappali krém, néha egy-egy fátyolmaszk vagy arcpakolás. Aztán egyszer csak minden megváltozott. A HVG BrandLab szerkesztőjének szubjektív rendezvénybeszámolója.
Amikor a bőröm már ápolást követelt magának
A covid alatt bezárva töltött idő és a száraz, meleg levegő hatására egyik pillanatról a másikra kiszáradt a bőröm, az arcbőröm pedig még a sima víztől is húzódott. Mivel otthon voltam, a szabadidőmben elkezdtem minden elérhető információt felkutatni a problémámmal kapcsolatban, aztán később azon kaptam magam, hogy egyre több időt töltök a drogériákban is a különböző bőrápolási termékek nézegetésével, összetevők keresgélésével. Ekkor kezdődött az a tudatos bőrápolással kapcsolatos tanulási és tesztelési folyamat, ami a mai napig tart.
Akit komolyan érdekel a téma, manapság már számtalan platformon megtalálja a számára fontos információkat: a social media tele van szakemberekkel, skinfluencerekkel, hairfluencerekkel, akik útmutatásait követve idővel mindenki el tud igazodni a bőrápolás útvesztőiben. Az útvesztő szó használata nem véletlen, hiszen a bőrtípusok, hatóanyagok, nappali és esti rutinok világában könnyű irányt téveszteni, különösen pedig azt nyomon követni, hogy milyen új termékek érhetők el a piacon. Többek között ezért is remek, hogy a Rossmann és a Krémmánia már harmadik alkalommal rendezte meg a Beauty Expo kiállítást, ahol arc-, test- és hajápolási, valamint dekorkozmetikai újdonságokkal ismerkedhettek meg a látogatók. A 70 kiállító között ugyanúgy ott voltak a régi nagy márkák, mint a feltörekvő, új brandek, így izgatottan vetettem bele magam a színes forgatagba, ami a Millenárison fogadott. Lehetetlen vállalkozás lenne minden újdonságot ebben a cikkben bemutatni, így most szubjektíven, csak azokra a termékekre koncentrálok, amelyek engem leginkább megfogtak.
Mi van az alaprutino(mo)n túl?
A mai, 36 éves arcbőröm is még mindig szerencsésnek mondható. Kicsit vízhiányos, kissé tágak a pórusaim, de a szarkalábak és a mimikai ráncaim is épp csak elkezdtek megjelenni, egy kis odafigyeléssel és reggeli-esti rutinnal szépen karbantartható. Így az expón első lépésben olyan termékeket kerestem, amelyeket eddig nem ismertem, vagy a hatalmas kínálatban egyszerűen csak átsiklottam felettük.
Bevallom, az elmúlt években egyre szívsebben használok natúrkozmetikumokat és igyekszem felkutatni az ilyen típusú készítményeket forgalmazó cégeket, de ugyanez igaz a magyar termékekre is. Nagy kedvencem a Helia-D Hydramax termékcsaládja, különösen a meleg, nyári időszakban, vagy a Yamuna avokádó olajos bőrradírja, de szívesen használtam a Keve kozmetikumait is: hialuronsav-szérumuk volt az, ami helyre rázta a bőröm a nagy kiszáradási hullám után.
Az idei kiállításon két új márkát is felfedeztem: az egyik a NGR – Nagora, a másik pedig az LPSM Skincare Cosmetics. Mindkettő magyar termék, natúrkozmetikumok és újoncok a drogéria kínálatában. A NGR kínálatából azonnal kiszúrtam a kombinált bőrre ajánlott termékeiket, különösen a zöld tea és hialuronsav tartalmú, olajmentes anti-aging szérumukat. A Klibán Gréta és Prokaj Bea által alapított márkára érdemes odafigyelni, hiszen már több mint 16 nemzetközi elismerést magukénak tudhatnak a natúrkozmetikumok világából. Minden bőrtípusra és számos bőrproblémára kifejlesztett, mikrobiombarát termékeik pedig már szélesebb körben is elérhetők.
A LPSM Skincare Cosmetics Dévényi Kathy make up artist és kozmetikus kezei alatt kapott új megjelenést és frissített termékkínálatot: az 1989-ben alapított márkát 2019-ben vette át a három tulajdonostól, akik mind a szépségiparból érkeztek. A három idős hölgy manufaktúrája mára egy komplett redizájn után új életre kelt: szérumok, nappali és éjszakai ápolókrémek, amelyek a bennük található speciális transzfer, a liposzóma révén a bőr mélyebb rétegeibe is képesek eljuttatni hatóanyagaikat. VitaShot nappali krémjüket teszteltem is: finom, géles állagú, könnyen kenhető, hamar felszívódik, és kellemes illatú, amely nem tolakodó, így más termékekkel együtt használva sem okoz túlzott illatkavalkádot a bőrön.
A problémás fejbőr: erre is oda kell figyelni
Az expón szép számmal szerepeltek különböző hajápolási termékeket (is) forgalmazó márkák. Nagyon örültem ennek, mert ha valamivel az elmúlt években különösen sok problémám van, az a fejbőröm. Sokan hajlamosak elodázni a fejbőrproblémákat, amik aztán szerencsétlenebb helyzetben odáig fajulhatnak, hogy már bőrgyógyász segítségét kell kérni, és különböző gyógyszeres kezeléseket igénybe venni, hogy a fel-fellángoló vagy épp konstans bőrproblémák kezelhetők legyenek.
Az én mumusom egy lappangó, időnként előbukkanó, de még kezdeti pikkelysömör. Sajnos ez egy olyan betegség, amely a nyári melegben és télen is nagyon bosszantó tud lenni, hiszen a viszketést csakúgy kiváltja az izzadás, mint a téli sapkaszezon és a benti, száraz levegő. Számos terméket kipróbáltam, végül a gyógyszertári termékek mellett – amelyek csak kúraszerűen alkalmazhatók – a lengyel Ziaja kecsketejes ápolósamponja lett a befutó. Örömmel láttam, hogy ez a márka is ott lesz a kiállítók között, így elsőként ehhez a standhoz mentem oda. Megtudtam, hogy a termékpaletta bővül, és almárkaként piacra kerül a Ziaja MED termékcsalád a problémás arcbőr mellett a problémás fejbőrre fókuszáló készítményekkel. Az ezüst címkés termékek közül az én problémámra a nyugtató sampon viszkető fejbőrre hozhat megoldást, és mivel drogériák mellett gyógyszertári forgalomba is szánják, ezért mindenképpen ki fogom próbálni.
Saját márkával a fenntarthatóságért
A Rossmann és a Respray együttműködésének köszönhetően Budapesten már három drogériában találkozhatunk fújós dezodor utántöltő-automatával, amely szuper megoldást jelent a felesleges hulladékterhelés ellen. Az itt fellelhető ISANA deók 5 alkalommal újratölthetők, a könnyen kezelhető automatát a kiállításon is ki lehetett próbálni. Megtudtam, hogy hamarosan már országszerte több helyen elérhetők lesznek, így akinek fontos a fenntarthatóság és nem utolsó sorban a jó ár-érték arány is, annak mindenképpen ajánlom ezt a világon egyedülálló megoldást, ami két magyar fiatal fejéből pattant ki.
Ha pedig már saját márka: a Rossmann sajátmárkás termékei már hosszú évek óta hű társai a családunknak – különösen az ISANA férfiakat célzó termékei –, és nemcsak akkor, ha bőr- vagy hajápolásról van szó. Az én egyik nagy kedvencem, kifejezetten a téli időszakban, az Alterra Anti Age arcteje argánolajjal és sheavajjal, amely egyszerre tisztítja a bőröm és kellően hidratálja is. Számomra tökéletes alternatívája ebben az időszakban a micellás víznek vagy épp az arclemosó gélnek. De ha fátyolmaszkról vagy szemkörnyékápoló korongról, kéz- ás lábápolásról van szó, akkor is rendszeresen visszatérek ezekhez a márkákhoz.
Tesztelésre fel!
Ahogy már fent is írtam, lehetetlen vállalkozás lett volna minden standnál minden terméket megnézni, de amik felkeltették még az érdeklődésem, és mindenképp ki fogom próbálni őket, azok a következők: a Nerds hiperpigmentációra ajánlott széruma, mert fel kell vennem a harcot a barna foltjaimmal; Lilu Body+Me Oil To Milk hidratáló tusoló olaja, mert a hideg időben szuper kettő az egyben alternatíva a száraz bőrre; de nagyon tetszett a szintén nemrégiben felfedezett, de azóta nagy kedvencemmé vált márka, a Revuele Anti Pigment SPF50 színezett krémje, hiszen a hidratálás mellett a fényvédelem a másik legfontosabb pillére a bőrápolásnak.
A harmadik alkalommal megrendezett Beauty Expo idén is rengeteg látogatót vonzott. És nem hiába, hiszen tényleg számos újdonságot ki lehetett próbálni, tesztelni, de a standoknál a szemfülesebbek különböző tanácsadásokon is részt vehettek, megpörgethették a szerencsekereket vagy akár saját fürdősót is készíthettek. Sokszínű, vibráló és igazán informatív rendezvény, ahol mindenki megtalálhatja azt, amire vágyik.
A tartalom a Rossmann Magyarország Kft. megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.