Rossmann Magyarország
Rossmann Magyarország
Tetszett a cikk?

Szerencsés vagyok a bőrömmel. Elkerültek a kamaszkori pattanásmezők, semmilyen bőrérzékenységem vagy -betegségem nincs, a havi hormoningadozással járó, gyulladt pattanások is ritkán jelennek csak meg a kritikus területeken, a bőröm se nem túl zsíros, se nem túl száraz. Éppen ezért sokáig azt gondoltam – sőt, éreztem és láttam viszont a tükörben is –, hogy nincs is szükségem komolyabb bőrápolási rutinra. Tizenévesen elég volt az arctonik, aztán egy könnyű nappali krém, néha egy-egy fátyolmaszk vagy arcpakolás. Aztán egyszer csak minden megváltozott. A HVG BrandLab szerkesztőjének szubjektív rendezvénybeszámolója.

Amikor a bőröm már ápolást követelt magának

A covid alatt bezárva töltött idő és a száraz, meleg levegő hatására egyik pillanatról a másikra kiszáradt a bőröm, az arcbőröm pedig még a sima víztől is húzódott. Mivel otthon voltam, a szabadidőmben elkezdtem minden elérhető információt felkutatni a problémámmal kapcsolatban, aztán később azon kaptam magam, hogy egyre több időt töltök a drogériákban is a különböző bőrápolási termékek nézegetésével, összetevők keresgélésével. Ekkor kezdődött az a tudatos bőrápolással kapcsolatos tanulási és tesztelési folyamat, ami a mai napig tart.

Akit komolyan érdekel a téma, manapság már számtalan platformon megtalálja a számára fontos információkat: a social media tele van szakemberekkel, skinfluencerekkel, hairfluencerekkel, akik útmutatásait követve idővel mindenki el tud igazodni a bőrápolás útvesztőiben. Az útvesztő szó használata nem véletlen, hiszen a bőrtípusok, hatóanyagok, nappali és esti rutinok világában könnyű irányt téveszteni, különösen pedig azt nyomon követni, hogy milyen új termékek érhetők el a piacon. Többek között ezért is remek, hogy a Rossmann és a Krémmánia már harmadik alkalommal rendezte meg a Beauty Expo kiállítást, ahol arc-, test- és hajápolási, valamint dekorkozmetikai újdonságokkal ismerkedhettek meg a látogatók. A 70 kiállító között ugyanúgy ott voltak a régi nagy márkák, mint a feltörekvő, új brandek, így izgatottan vetettem bele magam a színes forgatagba, ami a Millenárison fogadott. Lehetetlen vállalkozás lenne minden újdonságot ebben a cikkben bemutatni, így most szubjektíven, csak azokra a termékekre koncentrálok, amelyek engem leginkább megfogtak.

Mi van az alaprutino(mo)n túl?

A mai, 36 éves arcbőröm is még mindig szerencsésnek mondható. Kicsit vízhiányos, kissé tágak a pórusaim, de a szarkalábak és a mimikai ráncaim is épp csak elkezdtek megjelenni, egy kis odafigyeléssel és reggeli-esti rutinnal szépen karbantartható. Így az expón első lépésben olyan termékeket kerestem, amelyeket eddig nem ismertem, vagy a hatalmas kínálatban egyszerűen csak átsiklottam felettük.

Bevallom, az elmúlt években egyre szívsebben használok natúrkozmetikumokat és igyekszem felkutatni az ilyen típusú készítményeket forgalmazó cégeket, de ugyanez igaz a magyar termékekre is. Nagy kedvencem a Helia-D Hydramax termékcsaládja, különösen a meleg, nyári időszakban, vagy a Yamuna avokádó olajos bőrradírja, de szívesen használtam a Keve kozmetikumait is: hialuronsav-szérumuk volt az, ami helyre rázta a bőröm a nagy kiszáradási hullám után.

Az expó idén is rengeteg érdeklődőt vonzott.
Rossmann Magyarország

Az idei kiállításon két új márkát is felfedeztem: az egyik a NGR – Nagora, a másik pedig az LPSM Skincare Cosmetics. Mindkettő magyar termék, natúrkozmetikumok és újoncok a drogéria kínálatában. A NGR kínálatából azonnal kiszúrtam a kombinált bőrre ajánlott termékeiket, különösen a zöld tea és hialuronsav tartalmú, olajmentes anti-aging szérumukat. A Klibán Gréta és Prokaj Bea által alapított márkára érdemes odafigyelni, hiszen már több mint 16 nemzetközi elismerést magukénak tudhatnak a natúrkozmetikumok világából. Minden bőrtípusra és számos bőrproblémára kifejlesztett, mikrobiombarát termékeik pedig már szélesebb körben is elérhetők.

A LPSM Skincare Cosmetics Dévényi Kathy make up artist és kozmetikus kezei alatt kapott új megjelenést és frissített termékkínálatot: az 1989-ben alapított márkát 2019-ben vette át a három tulajdonostól, akik mind a szépségiparból érkeztek. A három idős hölgy manufaktúrája mára egy komplett redizájn után új életre kelt: szérumok, nappali és éjszakai ápolókrémek, amelyek a bennük található speciális transzfer, a liposzóma révén a bőr mélyebb rétegeibe is képesek eljuttatni hatóanyagaikat. VitaShot nappali krémjüket teszteltem is: finom, géles állagú, könnyen kenhető, hamar felszívódik, és kellemes illatú, amely nem tolakodó, így más termékekkel együtt használva sem okoz túlzott illatkavalkádot a bőrön.

A problémás fejbőr: erre is oda kell figyelni

Az expón szép számmal szerepeltek különböző hajápolási termékeket (is) forgalmazó márkák. Nagyon örültem ennek, mert ha valamivel az elmúlt években különösen sok problémám van, az a fejbőröm. Sokan hajlamosak elodázni a fejbőrproblémákat, amik aztán szerencsétlenebb helyzetben odáig fajulhatnak, hogy már bőrgyógyász segítségét kell kérni, és különböző gyógyszeres kezeléseket igénybe venni, hogy a fel-fellángoló vagy épp konstans bőrproblémák kezelhetők legyenek.

Az én mumusom egy lappangó, időnként előbukkanó, de még kezdeti pikkelysömör. Sajnos ez egy olyan betegség, amely a nyári melegben és télen is nagyon bosszantó tud lenni, hiszen a viszketést csakúgy kiváltja az izzadás, mint a téli sapkaszezon és a benti, száraz levegő. Számos terméket kipróbáltam, végül a gyógyszertári termékek mellett – amelyek csak kúraszerűen alkalmazhatók – a lengyel Ziaja kecsketejes ápolósamponja lett a befutó. Örömmel láttam, hogy ez a márka is ott lesz a kiállítók között, így elsőként ehhez a standhoz mentem oda. Megtudtam, hogy a termékpaletta bővül, és almárkaként piacra kerül a Ziaja MED termékcsalád a problémás arcbőr mellett a problémás fejbőrre fókuszáló készítményekkel. Az ezüst címkés termékek közül az én problémámra a nyugtató sampon viszkető fejbőrre hozhat megoldást, és mivel drogériák mellett gyógyszertári forgalomba is szánják, ezért mindenképpen ki fogom próbálni.

Tanácsadás és bőrápolási tippek a standoknál.
Rossmann Magyarország

Saját márkával a fenntarthatóságért

A Rossmann és a Respray együttműködésének köszönhetően Budapesten már három drogériában találkozhatunk fújós dezodor utántöltő-automatával, amely szuper megoldást jelent a felesleges hulladékterhelés ellen. Az itt fellelhető ISANA deók 5 alkalommal újratölthetők, a könnyen kezelhető automatát a kiállításon is ki lehetett próbálni. Megtudtam, hogy hamarosan már országszerte több helyen elérhetők lesznek, így akinek fontos a fenntarthatóság és nem utolsó sorban a jó ár-érték arány is, annak mindenképpen ajánlom ezt a világon egyedülálló megoldást, ami két magyar fiatal fejéből pattant ki.

A Respray automatája is sok érdeklődőt vonzott.
Rossmann Magyarország

Ha pedig már saját márka: a Rossmann sajátmárkás termékei már hosszú évek óta hű társai a családunknak – különösen az ISANA férfiakat célzó termékei –, és nemcsak akkor, ha bőr- vagy hajápolásról van szó. Az én egyik nagy kedvencem, kifejezetten a téli időszakban, az Alterra Anti Age arcteje argánolajjal és sheavajjal, amely egyszerre tisztítja a bőröm és kellően hidratálja is. Számomra tökéletes alternatívája ebben az időszakban a micellás víznek vagy épp az arclemosó gélnek. De ha fátyolmaszkról vagy szemkörnyékápoló korongról, kéz- ás lábápolásról van szó, akkor is rendszeresen visszatérek ezekhez a márkákhoz.

Tesztelésre fel!

Ahogy már fent is írtam, lehetetlen vállalkozás lett volna minden standnál minden terméket megnézni, de amik felkeltették még az érdeklődésem, és mindenképp ki fogom próbálni őket, azok a következők: a Nerds hiperpigmentációra ajánlott széruma, mert fel kell vennem a harcot a barna foltjaimmal; Lilu Body+Me Oil To Milk hidratáló tusoló olaja, mert a hideg időben szuper kettő az egyben alternatíva a száraz bőrre; de nagyon tetszett a szintén nemrégiben felfedezett, de azóta nagy kedvencemmé vált márka, a Revuele Anti Pigment SPF50 színezett krémje, hiszen a hidratálás mellett a fényvédelem a másik legfontosabb pillére a bőrápolásnak.

A harmadik alkalommal megrendezett Beauty Expo idén is rengeteg látogatót vonzott. És nem hiába, hiszen tényleg számos újdonságot ki lehetett próbálni, tesztelni, de a standoknál a szemfülesebbek különböző tanácsadásokon is részt vehettek, megpörgethették a szerencsekereket vagy akár saját fürdősót is készíthettek. Sokszínű, vibráló és igazán informatív rendezvény, ahol mindenki megtalálhatja azt, amire vágyik.

A tartalom a Rossmann Magyarország Kft. megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Látványosan finom tuningot kapott az új BMW M5 kombi

Látványosan finom tuningot kapott az új BMW M5 kombi

Arnold Schwarzenegger amerikai elnökként Hitlerrel kardozik az új filmjében

Arnold Schwarzenegger amerikai elnökként Hitlerrel kardozik az új filmjében

Az éves cél 70 százalékát súrolja mostanra a költségvetési hiány

Az éves cél 70 százalékát súrolja mostanra a költségvetési hiány

Visszahívtak egy bébiételt, semmiképp se adja oda a gyereknek

Visszahívtak egy bébiételt, semmiképp se adja oda a gyereknek