szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy éve a Koenigsegg CCR bizonyult a világ legerősebb és leggyorsabb autójának. Tavaly márciusban 388 kilométeres óránkénti csúcssebességével utasította maga mögé a McLarent, amely 372 kilométer/órás sebességével 1993 óta tartotta a rekordot. A svédek nem nyughatnak, szeretnék idén átlépni a 400 kilométer/órás álomhatárt, annál is inkább, mert a VW égisze alatt ez sikerült a Bugattinak.

A rekorder CCR
© Koenigsegg
A CCR előtt korábban szintén a svéd Koenigsegg jegyezte a legnagyobb sebességet, a CC8 egy ideig a világ legerősebb autója volt. Tavaly októberben azonban megjelent végre a Buggatti nagyágyúja, a Veyron, amely letaszította a svédeket a csúcsról.

407 kilométer/órás csúcssebességre képes
A négy turbófeltöltős 16 hengeres Veyron 987 ló erejét és 1250 Nm-es nyomatékot szabadít az aszfaltra, így nem volt lehetetlen a 400 kilométer/órás sebesség elérése. A Bugatti rekordja 407 kilométer/óra volt. Az autó listaára 1,7 millió dollár, csak rendelésre készül, és az amerikai és közel-keleti vevők már lekötötték az idei 50 darabos gyártókapacitást. A csalódott sorbanállóknak a Volkswagen azt ígéri: megpróbálja évi 300 darabra növelni a termelést.


© Koenigsegg
A skandináv harcosok azonban nem adták fel, olyan autót építettek, amely a Bugatti rekordját képes lesz felülmúlni. A CCX névre hallgató tanulmány Genfben mutatkozik be hamarosan. A leleplezés után valószínűleg hivatalosan is tesztelik majd a fenevadat.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Sport, luxus és 612 lóerő

Mostantól még sportosabb és exkluzívabb az Mercdes-Benz SL 55 AMG és az SL 65 AMG. Az AMG tuningműhely jelentős mértékben korszerűsítette a roadster műszaki tartalmát, megjelenését és felszereltségét, a csillagos égig fokozva a vezetési élményt. A második generációs sportfutómű, a közvetlenebb reakciójú kormány és az új, nagy teljesítményű fékrendszer kiváló menetdinamikai jellemzőkkel ruházza fel mindkét modellt.

hvg.hu Autó

Focus ST: Legenda született

Csak néhány hónapja lehet kapni a Ford új, nagy teljesítményű kompakt sportkocsiját, a Focus ST-t, de máris a tervezettnél többet adtak el a főként kék és narancsszínekben rendelt autóból.

hvg.hu Autó

200 lovas Civic, high-tech Legend

A 76. genfi autókiállításon mutatja be a Honda a már nagyon várt Civic Type R-t és a Legend luxuskocsi európai változatát, amelybe egy vagonnyi extrát és technikai újítást pakoltak.

automenedzser.hu Autó

420 lóerős nappali

A dubai autókiállításon bemutatták a leghosszabb és legpazarabb Volkswagent, a Phaeton Lounge luxus-tanulmányt. A 6,80 méter hosszú járművet 3 Phaeton karosszériából építették. Akinek nem tetszik a VW vehet 105 centivel megnövelt Mercedest, vagy 152 centivel megtoldott Rolls Royce-ot.

hvg.hu Világ

Jól vizsgázott a legizmosabb Lotus

A dél-franciaországi Paul Ricard tesztpályán bizonyította formáját a Toyota motorral felvértezett 2006-os Lotus Exige GT3 versenyautó. A nemzetközi szövetség (FIA) elfogadta az autó nevezését a jövő évi FIA GT bajnokságba.

automenedzser.hu Autó

A világ legdrágább autói (galériával)

Az autógyűjtők nem a lóerőkre és a fejlett technológiákra buknak, még nem is a futurisztikus formákra, hanem az örök szépségre és az egyediségre. Újabban a veteránautók és a legendás sportkocsik mellett az aukciós házak kínálatában megjelentek kortalan és a jövőt hirdető tanulmányautók.

hvg.hu Autó

Ezüst nyílból fenevad

Január 14. és 22. között Detroitban mutatkozik be a legizmosabb S-Mercedes, az S65 AMG. A monstrumot változatlanul az a hatliteres 12 hengeres erőforrás hajtja, amely az elődben dorombolt.

Vidnyánszky is tagja volt a bizottságnak, amely Vidnyánszky színészét javasolta igazgatónak

Vidnyánszky is tagja volt a bizottságnak, amely Vidnyánszky színészét javasolta igazgatónak

Az IKEA üzeni, hogy nem engednek be egyszerre mindenkit

Az IKEA üzeni, hogy nem engednek be egyszerre mindenkit

Véget ért az egyhetes zárlat Aucklandben, ahol egy fertőzött miatt rendeltek el teljes karantént

Véget ért az egyhetes zárlat Aucklandben, ahol egy fertőzött miatt rendeltek el teljes karantént