Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ff8a1633-4e64-4f0b-98f6-4911ab8a7cd6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ha valaki hiányolná a postaládájából az Ukrajna EU-tagságáról szóló „véleménynyilvánító szavazás” borítékját, ingyenesen hívható telefonszámon jelezheti.","shortLead":"Ha valaki hiányolná a postaládájából az Ukrajna EU-tagságáról szóló „véleménynyilvánító szavazás” borítékját...","id":"20250522_EU-tagsag-velemenynyilvanito-szavazas-Orban-Viktor-miniszterelnok-Covid-koronavirus-jarvany-ktk-kormanyzati-tajekoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff8a1633-4e64-4f0b-98f6-4911ab8a7cd6.jpg","index":0,"item":"8f462421-7c1b-41cf-b060-310ce0fa6c34","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_EU-tagsag-velemenynyilvanito-szavazas-Orban-Viktor-miniszterelnok-Covid-koronavirus-jarvany-ktk-kormanyzati-tajekoztatas","timestamp":"2025. május. 22. 20:35","title":"Eltűnt szavazólapok bejelentéséről küldött levelet a kormány a Covid elleni oltásra regisztráltaknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bb45e75-36bd-48f3-9308-d704474af96a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Most is csak az egyik üzemanyag ára mozdul.","shortLead":"Most is csak az egyik üzemanyag ára mozdul.","id":"20250523_benzin-gazolaj-tankolas-benzinkut-nagykereskedelmi-ar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bb45e75-36bd-48f3-9308-d704474af96a.jpg","index":0,"item":"5016817b-829b-427b-bc8d-3f8247d13a06","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_benzin-gazolaj-tankolas-benzinkut-nagykereskedelmi-ar","timestamp":"2025. május. 23. 10:30","title":"Még olcsóbb lesz a gázolaj, mint a benzin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b369db11-a169-4e05-b505-00669c432942","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Microsoft addig nem akarja kiadni az iPhone-os Xbox alkalmazásboltot, amíg véglegessé nem válik, hogy nem kell az Apple-nek jutalékot fizetnie.","shortLead":"A Microsoft addig nem akarja kiadni az iPhone-os Xbox alkalmazásboltot, amíg véglegessé nem válik, hogy nem kell...","id":"20250522_apple-app-store-microsoft-xbox-alkalmazasbolt-jutalekfizetes-elofizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b369db11-a169-4e05-b505-00669c432942.jpg","index":0,"item":"6f4f86c3-f259-460d-9613-6a013319fb05","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_apple-app-store-microsoft-xbox-alkalmazasbolt-jutalekfizetes-elofizetes","timestamp":"2025. május. 22. 11:03","title":"Az Xbox-használók isszák meg a levét a Microsoft szerint az Apple trükközésének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c23f33fd-7be3-4d9a-b8ce-f590f13b21a0","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Trump által okozott felfordulás jó esélyt ad Putyinnak, hogy odavágjon, és Európa az USA nélkül védtelen – írja kommentárjában Edward Lucas, a brit lap külpolitikai szerkesztője.","shortLead":"A Trump által okozott felfordulás jó esélyt ad Putyinnak, hogy odavágjon, és Európa az USA nélkül védtelen – írja...","id":"20250522_The-Times-velemeny-Oroszorszag-Europa-NATO","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c23f33fd-7be3-4d9a-b8ce-f590f13b21a0.jpg","index":0,"item":"4fad3034-1c11-456d-bd0b-f38bfa207239","keywords":null,"link":"/360/20250522_The-Times-velemeny-Oroszorszag-Europa-NATO","timestamp":"2025. május. 22. 11:45","title":"The Times-kommentár: Egy orosz támadás a NATO ellen most sokkal valószínűbb, mint gondolnánk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c5fe803-c790-492a-8fa3-d62d6bb5af64","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A rendőrség már vizsgálódik.","shortLead":"A rendőrség már vizsgálódik.","id":"20250522_olaszorszag-parma-park-rendorseg-magzat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c5fe803-c790-492a-8fa3-d62d6bb5af64.jpg","index":0,"item":"f9115487-8226-4e3c-a758-eb4670646282","keywords":null,"link":"/vilag/20250522_olaszorszag-parma-park-rendorseg-magzat","timestamp":"2025. május. 22. 13:53","title":"Halott magzatot találtak Pármában egy park járdáján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1345725b-f685-407a-a3e5-5ceb692f64ac","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Jöhetnek az iskolautcák, ahová ilyenkor nem lehet behajtani.","shortLead":"Jöhetnek az iskolautcák, ahová ilyenkor nem lehet behajtani.","id":"20250522_Kitiltanak-auto-reggel-delutan-iskolautca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1345725b-f685-407a-a3e5-5ceb692f64ac.jpg","index":0,"item":"4ea88f8e-16ab-4cf3-9b06-f8119f0745ee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Kitiltanak-auto-reggel-delutan-iskolautca","timestamp":"2025. május. 22. 15:25","title":"Lezárnák az autósok elől reggel és délután az iskolák előtti utcákat Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe1a979c-af81-4eff-bc4e-032be1a3ce92","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Gaal Gergely a Partizánnak beszélt arról, mi vezetett a tegnapi lemondásához.","shortLead":"Gaal Gergely a Partizánnak beszélt arról, mi vezetett a tegnapi lemondásához.","id":"20250523_gaal-gergely-kdnp-semjen-zsolt-partizan-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe1a979c-af81-4eff-bc4e-032be1a3ce92.jpg","index":0,"item":"880bc7d1-d77d-431c-99f1-c15b48d985d4","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_gaal-gergely-kdnp-semjen-zsolt-partizan-interju-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 18:37","title":"„Vigyázz, Gergő, lájkoltad a Magyar Pétert!” – újabb részleteket árult el a KDNP lemondott elnökségi tagja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbe67ec9-61da-4e39-89b3-5ed670010fe0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"15 százalékos létszámcsökkentést jelentett be a jegybank, a nagyobb hatékonyságra hivatkozva.","shortLead":"15 százalékos létszámcsökkentést jelentett be a jegybank, a nagyobb hatékonyságra hivatkozva.","id":"20250522_mnb-leepites-munka-letszam-kirugas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbe67ec9-61da-4e39-89b3-5ed670010fe0.jpg","index":0,"item":"66aae0c8-9ea0-45b6-8825-4fedd42cbead","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_mnb-leepites-munka-letszam-kirugas","timestamp":"2025. május. 22. 08:25","title":"Kirúgják az MNB-től a dolgozók majdnem hatodát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Phaeton és a Touareg mellett a Multivan a Volkswagen harmadik prémiumautója, a különleges Multivan Business Bentley-üléseivel egyenesen a kategória csúcsán helyezkedik el. A multifunkciós kisbusz az üzleti felhasználás mellett sportcélokra és családi, baráti utazóautónak is ideális.
A Multivan-nel a Volkswagen kezdettől fogva egy olyan járműszegmensben van jelen, amelyet saját maga alkotott. Az ötvenes-hatvanas években a mikrobusz valódi feladata még az volt, hogy a lehető legtöbb utast szállítsa kényelemben, mára viszont jóval szélesebb körű és igényesebb feladatoknak kell megfelelnie. A megújult kisbusz sikerrel veszi az új kihívásokat is. A bemutatón kipróbált közepesen felszerelt modell is minden olyan eszközt és lehetőséget tartalmazott, amely egy sikeres tárgyalás, egy komoly bridge-parti vagy egy nagycsaládos nyaralás megkövetelne. Ággyá alakítható ülések, háromzónás klíma, navigáció és magasszintű audiorendszer, konferenciaasztal, Tiptronic-váltó, hatalmas csomagtér állnak a Comforline változat vásárlóinak a rendelkezésére, de a választék szinte korlátlan: az Alcantara bőrülésektől, a sportfutóműig, az összkerékhajtástól a DVD-lejátszóig bármit választhatunk.
A vezetőt és elöl ülő utasát állítható magasságú, mindkét oldalon kartámasszal felszerelt ülések várják. Az alapfelszereltséghez tartozó vezető-, utasoldali- és oldallégzsákok mellett rendelhetők függönylégzsákok is. A Multivan hátsó utasterének sokoldalú variálhatóságát a padlóba süllyesztett sínrendszer biztosítja: ehhez rögzíthetők tetszőleges helyen a különálló ülések, egy fekhellyé dönthető üléssor és egy asztal is. A második sorban felszerelt két önálló ülés forgatható, és valamennyi hátsó ülés támlája az ülőfelületre is laposan ráhajtható. Az ágy kialakítása során a Multivanban a második sor különálló ülései és a leghátsó üléssor egyetlen sík fekvőfelületet alkot.
Öt motor közül választhatunk, és ezek mindegyike megfelelő haladást biztosít a mindennapi autózáshoz. A két, meggyőzően erős Otto-motor közül a kétliteres 85 kW/115 lóerő és a 3200 köbventis V6-os 170 kW/235 lóerő teljesítményű, míg a rendkívül fejlett dízelben a négyhengeres változat 77 kW/104 lóerejétől az öthengeres motorok 96 kW/130 lóerős, illetve 128 kW/174 lóerős változatát kaphatjuk meg. Az öthengeres turbódízel motor, kiviteltől függően 340 és 400 newtonméter közötti nyomatékkal szolgál. Mindegyik öt- és hathengeres motorhoz hatfokozatú váltó is jár – mégpedig nem csak a kéziváltós, hanem Tiptronic automata kivitelben is. Ez alól kivétel az összkerékhajtással szerelt változat, amelyhez csak kéziváltót lehet társítani.
A motorváltozattól függően a féktárcsák 16 vagy 17 hüvelykes kerekekbe építve lassítják a Multivan modelleket. Az alapfelszereltséghez tartozik a négycsatornás ABS és ASR blokkolás- és kipörgésgátló, és rendelhető az ESP elektronikus stabilitásprogram is, amely a 2.5 PD TDI és V6-os motoroknál alapfelszerelés. Ez kell is, ugyanis a háromtonnás test felügyeletéhez elengedhetetlen az elektronika, hisz akár 210-zel is száguldozhatunk. A néhány kilométeres próbaút meggyőzött arról is, hogy mennyire rugalmas a sokoldalú mikrobusz. Az erősebb dízellel szerelt Comforline modell alapára 12 millió 643 ezer forint, de ha kevesebb luxussal és lóerővel is beérjük, a T5 Multivan Trendline modellt kétezres benzines motorral 8 millió 6740 ezerért vihetjük el.
A Volkswagen azoknak is kínál megoldást legkülönlegesebb igényeikre, akiknek a Multivan nem elég. Kifinomult eleganciával utolérhetetlen feltételeket biztosít az úton lévő üzletemberek számára. A belső tere kialakításának minden mozzanata ezt a célt szolgálja. Ennél a modellnél a rendelhető opciók listáját emlegetni értelmetlen: az autó az ügyfél kívánsága szerint készül el. A lista esetleg a választást könnyíti meg: az ajánlott 4-féle Alcantara és 4-féle Nappa bőrkárpit számtalan lehetséges kombinációja az autó belső terét gyakorlatilag teljesen beborítja.
Az utastér 4 különálló Pullman-ülését a luxusautókhoz (Bentley) szokott utasok ismerősnek találhatják. Minden ülés fűthető és elektromosan állítható minden irányba, szintén állítható fejtámlákkal és combtámaszokkal. A második sor ülései forgathatók, így akár tárgyaláshoz, akár hosszabb utazáshoz az ideális belső tér alakítható ki egy mozdulattal. Ebben a modellben is megtalálható a megszokott sínrendszer továbbfejlesztése: így választhatunk, hogy a lábunknak vagy a csomagoknak biztosítunk még nagyobb teret. Az utastérbe a jobboldali elektromosan működtethető tolóajtón keresztül szállhatunk be. Már a megvilágított fém fellépő is az autó luxusjellegét hangsúlyozza. Az autó bal oldalából varázsolható elő – szintén gombnyomásra – a tárgyalóasztal. Amikor nincsen szükség rá, észrevétlenül eltűnik a bőr-, fém- és fabetétek mögött.
A hátsó két ülés között található középkonzol tartalmazza a hűtőboxot, mely a sikeres tárgyalás utáni jéghideg pezsgős koccintás eszközeit rejtheti. Itt található a különböző elektronikai berendezéseket irányító panel is. A Multivan Business használójának nem kell lemondania arról, hogy a világ eseményeit percről-percre követni tudja. A kartámaszokba épített két, saját SIM-kártyával rendelkező telefonon keresztül állandó kapcsolatban állhat üzleti partnereivel. Rendelhető az autóhoz multifunkciós mobil iroda, faxolási, nyomtatási, másolási lehetőségekkel. A rendszer szkennerként is jól használható. Internet kapcsolatot is biztosít, így a hírek, információk online eljutnak az utasokhoz. A tetőkárpitba épített, gombnyomással lehajtható 15”-os LCD-monitor nemcsak a számítógép adatait, hanem a beépített DVD-lejátszón futó filmeket is meg tudja jeleníteni Sőt, a hagyományos vagy digitális televízió adás is természetesen itt látható, amennyiben az ügyfél igényli.
Az LCD-monitoron a hátul ülő utasok a szórakozás mellett figyelemmel kísérhetik a széria navigációs rendszer kijelzőjét, ahogy a parkoló kamera képét is. Mindezek természetesen a műszerfalon is elérhetők: a szórakoztató funkciók biztonsági okok miatt ott azonban kizárólag álló helyzetben. A minden hátsó üléshez csatlakoztatható fülhallgató lehetővé teszi, hogy, ha nem tárgyalnak, az utasok ne zavarják egymást. Ha mégis beszélgetnének, a 400 Wattos hangrendszer tetőkárpitba épített mikrofonjai és az autó hangszórói közvetítik a beszélgetést, így sosem kell kiabálni, vagy veszélyesen hátrafordulni, ha egymáshoz szólnak. A Multivan Business alapára, 130 lovas dízel motorral 30 millió 178 ezer forint, a sajtótájékoztatón kiállított különleges modell 43 milliót kóstált.
Tavaly a Seat Alhambra eladásai 73,8 százalékkal nőttek, a típus Magyarországon hosszú ideje szegmensének piacvezető modellje. Idén további vonzerőt jelenthet, hogy az Alhambra immár 140 lóerős dízel erőforrással is választható.
Az európai Ford zászlóshajója, a Galaxy Genfben bizonyítja, hogy továbbviszi az első osztályú utazás hagyományát. Az új dizájn mellett technikai újdonságok, bővült motorválaszték és miden igényt kielégítő menetdinamika jellemzi a Galaxyt.
Bár az importőr szerint jelentősen átalakult a Seat Ibiza, avatatlan szemek nem sok különbséget fedeznek fel a valójában ráncfelvarrott modell és elődje között. Az Ibiza Formula Racing (FR) változatának megjelenése azonban kellemes meglepetéseket okozhat.
A német Weineck tuningműhely a legendás 427 SC Shelby Cobra alapjain megépítette a legerősebb közúti autót, ami a német utakra valaha is felmerészkedett. A limitált sorozat első példánya 12,9 literes, motorjának nyomatéka 1760 Nm, maximális teljesítménye 1100 lóerő.
A Seat spanyolországi központjában fejlesztették ki az Altea FR-ben bemutatkozó kétliteres 170 lovas csúcsdízelt. A sportos Formula Racing sorozat nem csupán menetdinamikában erős, hanem feszes futóművével, hatékony fékrendszerével, illetve családi méretű csomag- és utasterével is kitűnik.
A Volkswagen a Nemzetközi Zöld Hét alkalmából növeli a bioetanol és a benzin keverékéből készült bioüzemanyag arányát az Otto-motoros autók meghajtásánál. Az új Golf GT keverék-üzemanyaggal is tankolható.
Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.
Új külsővel, vonzó belsővel, gazdagabb felszereltséggel és a szokásos motorokkal kapható hamarosan a hazai kereskedésekben is a felfrissített Seat Cordoba. A hazánkban népszerű négyajtós modell százlovas dízelszívvel is választható.
Az autógyűjtők nem a lóerőkre és a fejlett technológiákra buknak, még nem is a futurisztikus formákra, hanem az örök szépségre és az egyediségre. Újabban a veteránautók és a legendás sportkocsik mellett az aukciós házak kínálatában megjelentek kortalan és a jövőt hirdető tanulmányautók.
A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.
A Porsche az új 911 Turbóval bővíti jelenlegi kínálatát. A hatodik generációs 911-es csúcsváltozata a Genfi Autószalonon, február 28-án mutatkozik be és az év közepétől vásárolható meg a Porsche-szalonokban.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.