szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Phaeton és a Touareg mellett a Multivan a Volkswagen harmadik prémiumautója, a különleges Multivan Business Bentley-üléseivel egyenesen a kategória csúcsán helyezkedik el. A multifunkciós kisbusz az üzleti felhasználás mellett sportcélokra és családi, baráti utazóautónak is ideális.

© VW
A Multivan-nel a Volkswagen kezdettől fogva egy olyan járműszegmensben van jelen, amelyet saját maga alkotott. Az ötvenes-hatvanas években a mikrobusz valódi feladata még az volt, hogy a lehető legtöbb utast szállítsa kényelemben, mára viszont jóval szélesebb körű és igényesebb feladatoknak kell megfelelnie. A megújult kisbusz sikerrel veszi az új kihívásokat is. A bemutatón kipróbált közepesen felszerelt modell is minden olyan eszközt és lehetőséget tartalmazott, amely egy sikeres tárgyalás, egy komoly bridge-parti vagy egy nagycsaládos nyaralás megkövetelne. Ággyá alakítható ülések, háromzónás klíma, navigáció és magasszintű audiorendszer, konferenciaasztal, Tiptronic-váltó, hatalmas csomagtér állnak a Comforline változat vásárlóinak a rendelkezésére, de a választék szinte korlátlan: az Alcantara bőrülésektől, a sportfutóműig, az összkerékhajtástól a DVD-lejátszóig bármit választhatunk. 





Sokszínű és sokoldalú

© VW
A vezetőt és elöl ülő utasát állítható magasságú, mindkét oldalon kartámasszal felszerelt ülések várják. Az alapfelszereltséghez tartozó vezető-, utasoldali- és oldallégzsákok mellett  rendelhetők függönylégzsákok is. A Multivan hátsó utasterének sokoldalú variálhatóságát a padlóba süllyesztett sínrendszer biztosítja: ehhez rögzíthetők tetszőleges helyen a különálló ülések, egy fekhellyé dönthető üléssor és egy asztal is. A második sorban felszerelt két önálló ülés forgatható, és valamennyi hátsó ülés támlája az ülőfelületre is laposan ráhajtható. Az ágy kialakítása során a Multivanban a második sor különálló ülései és a leghátsó üléssor egyetlen sík fekvőfelületet alkot. 







[[ Oldaltörés: Meggyőzően erős (Oldaltörés) ]]

© VW
Öt motor közül választhatunk, és ezek mindegyike megfelelő haladást biztosít a mindennapi autózáshoz. A két, meggyőzően erős Otto-motor közül a kétliteres 85 kW/115 lóerő és a 3200 köbventis V6-os 170 kW/235 lóerő teljesítményű, míg a rendkívül fejlett dízelben a négyhengeres változat 77 kW/104 lóerejétől az öthengeres motorok 96 kW/130 lóerős, illetve 128 kW/174 lóerős változatát kaphatjuk meg. Az öthengeres turbódízel motor, kiviteltől függően 340 és 400 newtonméter közötti nyomatékkal szolgál. Mindegyik öt- és hathengeres motorhoz hatfokozatú váltó is jár – mégpedig nem csak a kéziváltós, hanem Tiptronic automata kivitelben is. Ez alól kivétel az összkerékhajtással szerelt változat, amelyhez csak kéziváltót lehet társítani.






A motorváltozattól függően a féktárcsák 16 vagy 17 hüvelykes kerekekbe építve lassítják a Multivan modelleket. Az alapfelszereltséghez tartozik a négycsatornás ABS és ASR blokkolás- és kipörgésgátló, és rendelhető az ESP elektronikus stabilitásprogram is, amely a 2.5 PD TDI és V6-os motoroknál alapfelszerelés. Ez kell is, ugyanis a háromtonnás test felügyeletéhez elengedhetetlen az elektronika, hisz akár 210-zel is száguldozhatunk. A néhány kilométeres próbaút meggyőzött arról is, hogy mennyire rugalmas a sokoldalú mikrobusz. Az erősebb dízellel szerelt Comforline modell alapára 12 millió 643 ezer forint, de ha kevesebb luxussal és lóerővel is beérjük, a T5 Multivan Trendline modellt kétezres benzines motorral 8 millió 6740 ezerért vihetjük el.

[[ Oldaltörés: Tiszta üzlet (Oldaltörés) ]]

© VW
A Volkswagen azoknak is kínál megoldást legkülönlegesebb igényeikre, akiknek a Multivan nem elég. Kifinomult eleganciával utolérhetetlen feltételeket biztosít az úton lévő üzletemberek számára. A belső tere kialakításának minden mozzanata ezt a célt szolgálja. Ennél a modellnél a rendelhető opciók listáját emlegetni értelmetlen: az autó az ügyfél kívánsága szerint készül el. A lista esetleg a választást könnyíti meg: az ajánlott 4-féle Alcantara és 4-féle Nappa bőrkárpit számtalan lehetséges kombinációja az autó belső terét gyakorlatilag teljesen beborítja. 






© VW
Az utastér 4 különálló Pullman-ülését a luxusautókhoz (Bentley) szokott utasok ismerősnek találhatják. Minden ülés fűthető és elektromosan állítható minden irányba, szintén állítható fejtámlákkal és combtámaszokkal. A második sor ülései forgathatók, így akár tárgyaláshoz, akár hosszabb utazáshoz az ideális belső tér alakítható ki egy mozdulattal. Ebben a modellben is megtalálható a megszokott sínrendszer továbbfejlesztése: így választhatunk, hogy a lábunknak vagy a csomagoknak biztosítunk még nagyobb teret. Az utastérbe a jobboldali elektromosan működtethető tolóajtón keresztül szállhatunk be. Már a megvilágított fém fellépő is az autó luxusjellegét hangsúlyozza. Az autó bal oldalából varázsolható elő – szintén gombnyomásra – a tárgyalóasztal. Amikor nincsen szükség rá, észrevétlenül eltűnik a bőr-, fém- és fabetétek mögött.









© VW
A hátsó két ülés között található középkonzol tartalmazza a hűtőboxot, mely a sikeres tárgyalás utáni jéghideg pezsgős koccintás eszközeit rejtheti. Itt található a különböző elektronikai berendezéseket irányító panel is. A Multivan Business használójának nem kell lemondania arról, hogy a világ eseményeit percről-percre követni tudja. A kartámaszokba épített két, saját SIM-kártyával rendelkező telefonon keresztül állandó kapcsolatban állhat üzleti partnereivel. Rendelhető az autóhoz multifunkciós mobil iroda, faxolási, nyomtatási, másolási lehetőségekkel. A rendszer szkennerként is jól használható. Internet kapcsolatot is biztosít, így a hírek, információk online eljutnak az utasokhoz. A tetőkárpitba épített, gombnyomással lehajtható 15”-os LCD-monitor nemcsak a számítógép adatait, hanem a beépített DVD-lejátszón futó filmeket is meg tudja jeleníteni Sőt, a hagyományos vagy digitális televízió adás is természetesen itt látható, amennyiben az ügyfél igényli.









© VW
Az LCD-monitoron a hátul ülő utasok a szórakozás mellett figyelemmel kísérhetik a széria navigációs rendszer kijelzőjét, ahogy a parkoló kamera képét is. Mindezek természetesen a műszerfalon is elérhetők: a szórakoztató funkciók biztonsági okok miatt ott azonban kizárólag álló helyzetben. A minden hátsó üléshez csatlakoztatható fülhallgató lehetővé teszi, hogy, ha nem tárgyalnak, az utasok ne zavarják egymást. Ha mégis beszélgetnének, a 400 Wattos hangrendszer tetőkárpitba épített mikrofonjai és az autó hangszórói közvetítik a beszélgetést, így sosem kell kiabálni, vagy veszélyesen hátrafordulni, ha egymáshoz szólnak. A Multivan Business alapára, 130 lovas dízel motorral 30 millió 178 ezer forint, a sajtótájékoztatón kiállított különleges modell 43 milliót kóstált.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Családi kisbusz 140 lóval

Tavaly a Seat Alhambra eladásai 73,8 százalékkal nőttek, a típus Magyarországon hosszú ideje szegmensének piacvezető modellje. Idén további vonzerőt jelenthet, hogy az Alhambra immár 140 lóerős dízel erőforrással is választható.

hvg.hu Autó

Megújult a Ford egyterűje

Az európai Ford zászlóshajója, a Galaxy Genfben bizonyítja, hogy továbbviszi az első osztályú utazás hagyományát. Az új dizájn mellett technikai újdonságok, bővült motorválaszték és miden igényt kielégítő menetdinamika jellemzi a Galaxyt.

hvg.hu Autó

Alig változik az új Ibiza

Bár az importőr szerint jelentősen átalakult a Seat Ibiza, avatatlan szemek nem sok különbséget fedeznek fel a valójában ráncfelvarrott modell és elődje között. Az Ibiza Formula Racing (FR) változatának megjelenése azonban kellemes meglepetéseket okozhat.

hvg.hu Autó

Nincs nála erősebb autó (galériával)

A német Weineck tuningműhely a legendás 427 SC Shelby Cobra alapjain megépítette a legerősebb közúti autót, ami a német utakra valaha is felmerészkedett. A limitált sorozat első példánya 12,9 literes, motorjának nyomatéka 1760 Nm, maximális teljesítménye 1100 lóerő.

hvg.hu Autó

Genfben látható az új Skoda

A Škoda legújabb autója, a szegmensteremtő Roomster a márciusi genfi autószalonon mutatkozik be a közönségnek.

hvg.hu Autó

Bikaerős csúcsdízel

A Seat spanyolországi központjában fejlesztették ki az Altea FR-ben bemutatkozó kétliteres 170 lovas csúcsdízelt. A sportos Formula Racing sorozat nem csupán menetdinamikában erős, hanem feszes futóművével, hatékony fékrendszerével, illetve családi méretű csomag- és utasterével is kitűnik.

hvg.hu Autó

Alkoholt fogyaszt a zöld Golf

A Volkswagen a Nemzetközi Zöld Hét alkalmából növeli a bioetanol és a benzin keverékéből készült bioüzemanyag arányát az Otto-motoros autók meghajtásánál. Az új Golf GT keverék-üzemanyaggal is tankolható.

automenedzser.hu Autó

Nissan Navara teszt: Szexis nagyvas

Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.

hvg.hu Autó

Rekordeladás haszonjárművekből

Rekordszámú, 400 ezer haszonjárművet értékesített világszerte a VW tavaly. Hazánkban a márka egyes kategóriákban piacvezető.

hvg.hu Autó

Megújult a Cordoba

Új külsővel, vonzó belsővel, gazdagabb felszereltséggel és a szokásos motorokkal kapható hamarosan a hazai kereskedésekben is a felfrissített Seat Cordoba. A hazánkban népszerű négyajtós modell százlovas dízelszívvel is választható.

automenedzser.hu Autó

A világ legdrágább autói (galériával)

Az autógyűjtők nem a lóerőkre és a fejlett technológiákra buknak, még nem is a futurisztikus formákra, hanem az örök szépségre és az egyediségre. Újabban a veteránautók és a legendás sportkocsik mellett az aukciós házak kínálatában megjelentek kortalan és a jövőt hirdető tanulmányautók.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.

hvg.hu Autó

480 lovas az új Porsche 911

A Porsche az új 911 Turbóval bővíti jelenlegi kínálatát. A hatodik generációs 911-es csúcsváltozata a Genfi Autószalonon, február 28-án mutatkozik be és az év közepétől vásárolható meg a Porsche-szalonokban.