szerző:
automenedzser.hu

A Phaeton és a Touareg mellett a Multivan a Volkswagen harmadik prémiumautója, a különleges Multivan Business Bentley-üléseivel egyenesen a kategória csúcsán helyezkedik el. A multifunkciós kisbusz az üzleti felhasználás mellett sportcélokra és családi, baráti utazóautónak is ideális.

© VW
A Multivan-nel a Volkswagen kezdettől fogva egy olyan járműszegmensben van jelen, amelyet saját maga alkotott. Az ötvenes-hatvanas években a mikrobusz valódi feladata még az volt, hogy a lehető legtöbb utast szállítsa kényelemben, mára viszont jóval szélesebb körű és igényesebb feladatoknak kell megfelelnie. A megújult kisbusz sikerrel veszi az új kihívásokat is. A bemutatón kipróbált közepesen felszerelt modell is minden olyan eszközt és lehetőséget tartalmazott, amely egy sikeres tárgyalás, egy komoly bridge-parti vagy egy nagycsaládos nyaralás megkövetelne. Ággyá alakítható ülések, háromzónás klíma, navigáció és magasszintű audiorendszer, konferenciaasztal, Tiptronic-váltó, hatalmas csomagtér állnak a Comforline változat vásárlóinak a rendelkezésére, de a választék szinte korlátlan: az Alcantara bőrülésektől, a sportfutóműig, az összkerékhajtástól a DVD-lejátszóig bármit választhatunk. 





Sokszínű és sokoldalú

© VW
A vezetőt és elöl ülő utasát állítható magasságú, mindkét oldalon kartámasszal felszerelt ülések várják. Az alapfelszereltséghez tartozó vezető-, utasoldali- és oldallégzsákok mellett  rendelhetők függönylégzsákok is. A Multivan hátsó utasterének sokoldalú variálhatóságát a padlóba süllyesztett sínrendszer biztosítja: ehhez rögzíthetők tetszőleges helyen a különálló ülések, egy fekhellyé dönthető üléssor és egy asztal is. A második sorban felszerelt két önálló ülés forgatható, és valamennyi hátsó ülés támlája az ülőfelületre is laposan ráhajtható. Az ágy kialakítása során a Multivanban a második sor különálló ülései és a leghátsó üléssor egyetlen sík fekvőfelületet alkot. 







[[ Oldaltörés: Meggyőzően erős (Oldaltörés) ]]

© VW
Öt motor közül választhatunk, és ezek mindegyike megfelelő haladást biztosít a mindennapi autózáshoz. A két, meggyőzően erős Otto-motor közül a kétliteres 85 kW/115 lóerő és a 3200 köbventis V6-os 170 kW/235 lóerő teljesítményű, míg a rendkívül fejlett dízelben a négyhengeres változat 77 kW/104 lóerejétől az öthengeres motorok 96 kW/130 lóerős, illetve 128 kW/174 lóerős változatát kaphatjuk meg. Az öthengeres turbódízel motor, kiviteltől függően 340 és 400 newtonméter közötti nyomatékkal szolgál. Mindegyik öt- és hathengeres motorhoz hatfokozatú váltó is jár – mégpedig nem csak a kéziváltós, hanem Tiptronic automata kivitelben is. Ez alól kivétel az összkerékhajtással szerelt változat, amelyhez csak kéziváltót lehet társítani.






A motorváltozattól függően a féktárcsák 16 vagy 17 hüvelykes kerekekbe építve lassítják a Multivan modelleket. Az alapfelszereltséghez tartozik a négycsatornás ABS és ASR blokkolás- és kipörgésgátló, és rendelhető az ESP elektronikus stabilitásprogram is, amely a 2.5 PD TDI és V6-os motoroknál alapfelszerelés. Ez kell is, ugyanis a háromtonnás test felügyeletéhez elengedhetetlen az elektronika, hisz akár 210-zel is száguldozhatunk. A néhány kilométeres próbaút meggyőzött arról is, hogy mennyire rugalmas a sokoldalú mikrobusz. Az erősebb dízellel szerelt Comforline modell alapára 12 millió 643 ezer forint, de ha kevesebb luxussal és lóerővel is beérjük, a T5 Multivan Trendline modellt kétezres benzines motorral 8 millió 6740 ezerért vihetjük el.

[[ Oldaltörés: Tiszta üzlet (Oldaltörés) ]]

© VW
A Volkswagen azoknak is kínál megoldást legkülönlegesebb igényeikre, akiknek a Multivan nem elég. Kifinomult eleganciával utolérhetetlen feltételeket biztosít az úton lévő üzletemberek számára. A belső tere kialakításának minden mozzanata ezt a célt szolgálja. Ennél a modellnél a rendelhető opciók listáját emlegetni értelmetlen: az autó az ügyfél kívánsága szerint készül el. A lista esetleg a választást könnyíti meg: az ajánlott 4-féle Alcantara és 4-féle Nappa bőrkárpit számtalan lehetséges kombinációja az autó belső terét gyakorlatilag teljesen beborítja. 






© VW
Az utastér 4 különálló Pullman-ülését a luxusautókhoz (Bentley) szokott utasok ismerősnek találhatják. Minden ülés fűthető és elektromosan állítható minden irányba, szintén állítható fejtámlákkal és combtámaszokkal. A második sor ülései forgathatók, így akár tárgyaláshoz, akár hosszabb utazáshoz az ideális belső tér alakítható ki egy mozdulattal. Ebben a modellben is megtalálható a megszokott sínrendszer továbbfejlesztése: így választhatunk, hogy a lábunknak vagy a csomagoknak biztosítunk még nagyobb teret. Az utastérbe a jobboldali elektromosan működtethető tolóajtón keresztül szállhatunk be. Már a megvilágított fém fellépő is az autó luxusjellegét hangsúlyozza. Az autó bal oldalából varázsolható elő – szintén gombnyomásra – a tárgyalóasztal. Amikor nincsen szükség rá, észrevétlenül eltűnik a bőr-, fém- és fabetétek mögött.









© VW
A hátsó két ülés között található középkonzol tartalmazza a hűtőboxot, mely a sikeres tárgyalás utáni jéghideg pezsgős koccintás eszközeit rejtheti. Itt található a különböző elektronikai berendezéseket irányító panel is. A Multivan Business használójának nem kell lemondania arról, hogy a világ eseményeit percről-percre követni tudja. A kartámaszokba épített két, saját SIM-kártyával rendelkező telefonon keresztül állandó kapcsolatban állhat üzleti partnereivel. Rendelhető az autóhoz multifunkciós mobil iroda, faxolási, nyomtatási, másolási lehetőségekkel. A rendszer szkennerként is jól használható. Internet kapcsolatot is biztosít, így a hírek, információk online eljutnak az utasokhoz. A tetőkárpitba épített, gombnyomással lehajtható 15”-os LCD-monitor nemcsak a számítógép adatait, hanem a beépített DVD-lejátszón futó filmeket is meg tudja jeleníteni Sőt, a hagyományos vagy digitális televízió adás is természetesen itt látható, amennyiben az ügyfél igényli.









© VW
Az LCD-monitoron a hátul ülő utasok a szórakozás mellett figyelemmel kísérhetik a széria navigációs rendszer kijelzőjét, ahogy a parkoló kamera képét is. Mindezek természetesen a műszerfalon is elérhetők: a szórakoztató funkciók biztonsági okok miatt ott azonban kizárólag álló helyzetben. A minden hátsó üléshez csatlakoztatható fülhallgató lehetővé teszi, hogy, ha nem tárgyalnak, az utasok ne zavarják egymást. Ha mégis beszélgetnének, a 400 Wattos hangrendszer tetőkárpitba épített mikrofonjai és az autó hangszórói közvetítik a beszélgetést, így sosem kell kiabálni, vagy veszélyesen hátrafordulni, ha egymáshoz szólnak. A Multivan Business alapára, 130 lovas dízel motorral 30 millió 178 ezer forint, a sajtótájékoztatón kiállított különleges modell 43 milliót kóstált.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

Családi kisbusz 140 lóval

Tavaly a Seat Alhambra eladásai 73,8 százalékkal nőttek, a típus Magyarországon hosszú ideje szegmensének piacvezető modellje. Idén további vonzerőt jelenthet, hogy az Alhambra immár 140 lóerős dízel erőforrással is választható.

hvg.hu Autó

Megújult a Ford egyterűje

Az európai Ford zászlóshajója, a Galaxy Genfben bizonyítja, hogy továbbviszi az első osztályú utazás hagyományát. Az új dizájn mellett technikai újdonságok, bővült motorválaszték és miden igényt kielégítő menetdinamika jellemzi a Galaxyt.

hvg.hu Autó

Alig változik az új Ibiza

Bár az importőr szerint jelentősen átalakult a Seat Ibiza, avatatlan szemek nem sok különbséget fedeznek fel a valójában ráncfelvarrott modell és elődje között. Az Ibiza Formula Racing (FR) változatának megjelenése azonban kellemes meglepetéseket okozhat.

hvg.hu Autó

Nincs nála erősebb autó (galériával)

A német Weineck tuningműhely a legendás 427 SC Shelby Cobra alapjain megépítette a legerősebb közúti autót, ami a német utakra valaha is felmerészkedett. A limitált sorozat első példánya 12,9 literes, motorjának nyomatéka 1760 Nm, maximális teljesítménye 1100 lóerő.

hvg.hu Autó

Genfben látható az új Skoda

A Škoda legújabb autója, a szegmensteremtő Roomster a márciusi genfi autószalonon mutatkozik be a közönségnek.

hvg.hu Autó

Bikaerős csúcsdízel

A Seat spanyolországi központjában fejlesztették ki az Altea FR-ben bemutatkozó kétliteres 170 lovas csúcsdízelt. A sportos Formula Racing sorozat nem csupán menetdinamikában erős, hanem feszes futóművével, hatékony fékrendszerével, illetve családi méretű csomag- és utasterével is kitűnik.

hvg.hu Autó

Alkoholt fogyaszt a zöld Golf

A Volkswagen a Nemzetközi Zöld Hét alkalmából növeli a bioetanol és a benzin keverékéből készült bioüzemanyag arányát az Otto-motoros autók meghajtásánál. Az új Golf GT keverék-üzemanyaggal is tankolható.

automenedzser.hu Autó

Nissan Navara teszt: Szexis nagyvas

Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.

hvg.hu Autó

Rekordeladás haszonjárművekből

Rekordszámú, 400 ezer haszonjárművet értékesített világszerte a VW tavaly. Hazánkban a márka egyes kategóriákban piacvezető.

hvg.hu Autó

Megújult a Cordoba

Új külsővel, vonzó belsővel, gazdagabb felszereltséggel és a szokásos motorokkal kapható hamarosan a hazai kereskedésekben is a felfrissített Seat Cordoba. A hazánkban népszerű négyajtós modell százlovas dízelszívvel is választható.

automenedzser.hu Autó

A világ legdrágább autói (galériával)

Az autógyűjtők nem a lóerőkre és a fejlett technológiákra buknak, még nem is a futurisztikus formákra, hanem az örök szépségre és az egyediségre. Újabban a veteránautók és a legendás sportkocsik mellett az aukciós házak kínálatában megjelentek kortalan és a jövőt hirdető tanulmányautók.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.

hvg.hu Autó

480 lovas az új Porsche 911

A Porsche az új 911 Turbóval bővíti jelenlegi kínálatát. A hatodik generációs 911-es csúcsváltozata a Genfi Autószalonon, február 28-án mutatkozik be és az év közepétől vásárolható meg a Porsche-szalonokban.

A Fidelitas-alelnök is beszólt a köztévének a melegek gyógyításáról szóló műsor miatt

A Fidelitas-alelnök is beszólt a köztévének a melegek gyógyításáról szóló műsor miatt

A kínai vagy az orosz fenyegetés helyett a mexikói határvédelemről beszélt Trump

A kínai vagy az orosz fenyegetés helyett a mexikói határvédelemről beszélt Trump

Ápolási díj: pontozással döntik el, ki mennyi pénzt kaphat

Ápolási díj: pontozással döntik el, ki mennyi pénzt kaphat

127 millió forintért aszfaltozhat Mészáros üzlettársának cége Kecskeméten

127 millió forintért aszfaltozhat Mészáros üzlettársának cége Kecskeméten

Kiderült, a rendőr semmit sem tehet, ha egy képviselőt nem engednek be az MTVA-hoz

Kiderült, a rendőr semmit sem tehet, ha egy képviselőt nem engednek be az MTVA-hoz

Ma is az ügyészségen magyarázkodott Simonka György

Ma is az ügyészségen magyarázkodott Simonka György