szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Közúti Fuvarozók Érdekvédelméért Nonprofit Kft. szervezésében megkezdődött a közúti fuvarozók demonstrációja Budapesten az 56-osok terén hétfőn reggel. A fuvarozók a fővárosi behajtási engedélyrendszer idei módosítása ellen tiltakoznak. Akadozik Budapest forgalma.

© MTI - Beliczay László
A fuvarozók szerint az engedélyek kiadásának bonyolulttá tétele, a behajtási díjak emelése és a túlsúly esetén fizetendő magas büntetési tételek a fogyasztók érdekeit is sértik. Az MTI helyszíni tudósítójának becslése szerint mintegy 70-80 teherautó és néhány kamion érkezett a demonstrációra, az egyik szervező az MTI-nek elmondta, hogy 118 fuvarozó jelezte részvételi szándékát, de engedélyt csak 100 teherutóra kaptak. Klinka László, a Közúti Fuvarozók Érdekvédelméért Nonprofit Kft. egyik ügyvezetője az MTI-nek elmondta: elfogadhatatlannak tartják a behajtási engedély rendszerét, mert életképtelenné teszi a vállalkozásokat. Véleménye szerint az engedélyeket - a korábbi gyakorlat szerint - nem rendszámra kellene kiadni, hogy a fuvarozó cég maga dönthesse el, hogy az adott munkát melyik teherautóval végezze. Az ügyvezető a behajtási engedélyek összegének tízszeres emelésével sem ért egyet, mint mondta: ez elviselhetetlen többletkiadást jelent a vállalkozóknak.

Klinka László kifejtette, hogy a fuvarozók túl magasnak találják a sofőrök kötelező pihenő idejét ellenőrző tachográfos büntetési tételeket is, főleg úgy, hogy a városokon belül nincs biztosítva a parkolás lehetősége a teherautóknak. Hozzátette: nem értenek egyet a túlsúly irreálisan magas büntetési tételével sem és kérik, hogy a túlsúlyfizetés matricás rendszerben valósuljon meg.

© MTI - Beliczay László
A demonstráció szervezői azt is el szeretnék érni, hogy a fuvar szolgáltatást megrendelő vállalkozások ne bújhassanak ki a fizetés alól azzal az "ürüggyel", hogy az adott cég tönkrement. Ennek elkerülésére azt javasolják: a beruházó a fuvarozó felé vállaljon kezességet a fővállalkozó fizetőképességére vonatkozóan. Arra a kérdésre, hogy terveznek-e további akciókat, Klinka László csak annyit mondott: egyelőre  nem tud szervezett tiltakozó megmozdulásokról, de az lehetséges, hogy a teherfuvarozók egyszerre nagy számban fogják használni a számukra kijelölt ingyenes tranzitútvonalakat. Az ügyvezető megjegyezte: a teherautók helyett inkább a személyautók behajtásáért fizettetne díjat.

Az érdekvédelmi szervezetek azt sem értik, hogy a főváros a szigorítással miért nem várta meg, amíg elkészül az M0-ás autópálya hiányzó keleti szakasza, és miért nem tesz különbséget például a gépjármű típusok között. A fuvarozói szervezetek képviselői legutóbb március 12-én, szerdán egyeztettek a közgyűlési rendeletet végrehajtó, 100 százalékos fővárosi tulajdonú Parking Kft.-vel az ügyben, ahol a főpolgármester-helyettesi közlemény megfogalmazása szerint a résztevők között "finomhangolás" jött létre a rendelet módosításáról. Erről az érintett bizottságok jóváhagyása után a közgyűlés dönt.

A behajtási rendelet módosítása az idén lépett hatályba, kiváltva több fuvarozó szervezet azonnali tiltakozását. Az MTI korábbi híradása szerint a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ), az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ), a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), a Volán Egyesülés (VE) közösen lépett fel a főváros tehergépjármű behajtási rendszer megváltoztatásának módja és a behajtási díj mértékének drasztikus emelése ellen.

Akadozik a közlekedés Budapesten

© MTI - Füzesi Ferenc
Jelentős fennakadásra kell számítani a Keleti pályaudvar környékén is, ahol a 4-es metró állomásának építési munkálatai miatt megváltozott a forgalmi rend. A bevezetett korlátozások 4 hónapig lesznek érvényben - adta hírül az InfóRádió.

A Baross téren és a környéken a 4-es metró építéséhez kapcsolódó közműépítések kezdődtek, ezért forgalomkorlátozásokra kell számítani - közölte a Fővinform ügyeletese a rádióban. Zdroba Gyula kifejtette: a Baross téren lezárták a pályaudvar előtti útszakaszt, ide csak a buszok és a taxik hajthatnak be. A Thököly út befelé vezető oldalára a Dózsa György útnál csak a BKV buszok hajthatnak rá.

A Rákóczi út felől a Thököly utat a Kerepesi út - Ifjúság útja - Stefánia út útvonalon lehet megközelíteni, ez lehet a kerülőút a városközpont felé is. Az autósok számára nem jelöltek ki terelő utat, de tájékoztató táblák jelzik a közlekedési tudnivalókat. Lezárják a régi gyalogos aluljárót, a zebrákat és az autóbusz megállókat pedig 30-50 méterrel áthelyezik.

A környéken lévő legtöbb kis utcában nem korlátozzák a forgalmat, így az építkezés idején is biztosítható a személyautók közlekedése, az áru-, és szemétszállítás valamint a 72-es posta működése.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Itthon

Harc a hazai drogpiacért

A drogpiac felosztásáért, mint külföldön, hazánkban állandó harc folyik. Ez a hvg.hu-nak nyilatkozó volt rendőr szerint nem egyedi és gyakori. Erre lehet példa egy néhány héttel ezelőtti próbálkozás egy hevesi és egy fővárosi csapat között, amely a látványos rendőri jelenlét miatt összecsapás nélkül maradt. Úgy tudjuk, ez nem a rendőrökön múlott, hanem azon, hogy a két banda végül megegyezett.

MTI Itthon

Népszavazás után: döntés a Házban

A vizitdíjat, a kórházi napidíjat és a tandíjat eltörlő népszavazás végrehajtásáról dönt az Országgyűlés ma, e heti kétnapos ülésének első napján.