szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ADAC legújabb vizsgálatait a kis kabriókon végezte el. Töréstesztnek vetették alá a Mini Cabriót, a Citroen C3 Plurielt és a Peugeot 207 CC-t. Kiderült: a kabrió modellek nem nyújtanak biztonságot ütközés esetén.

© ADAC
Az első vizsgálatokat az anyósülésen helyet foglaló utasok szempontjából végezték. Az A-oszlopnak köszönhetően a fejet ért terhelés szempontjából még elégséges osztályzatot kaptak a modellek. Az első ülésen utazókat a bukócső is védi még valamennyire. Ám az ADAC-tesztet végzők szerint az övek kiépítése igen rossz, és egy veszélyes manővernél, kormányzásnál a vállak gyakran kibuknak az övből. A szériatartozékként beépített övmerevítők természetesen javítanak valamit a helyzeten, ám ezek sem tartják masszívan az ülésben az utasokat. 

© ADAC
Hivatalos EuroNCAp-törésteszteken csak a Peugeot és a Citroen vett részt, az előbbi (2007-es modell) öt csillagot, az utóbbi (2003-as modell) négy csillagot szerzett. Az európai biztonsági szervezet a roadster kategóriában az Audi TT Roadstert (2003-as), a BMW Z4-et (2004), a Honda S2000-et (2002), a Mazda MX-5-öt (2002), a Mercedes-Benz SLK-t (2002), az MG TF-et (2003) és az Opel Tigrát (2004) ütköztette. Mindegyik négy csillagot kapott utasbiztonságra. 

A kupé-kabriók közül négycsillagos a Peugeot 307 CC (2003) és a VW Eos (2007), ötcsillagos a Renault Megane CC (2004). Szintén ötcsillagos a kétüléses Saab 9-3 kabrió (2004).



Citroen 
A C3 Pluriel kapta a legrosszabb osztályzatot az ADAC-teszten. Az alacsonyan elhelyezett biztonsági övek a gyerekeket megfogják ugyan, ám a felnőtt utazók számára ezek nem elég erősek, és elhelyezkedésük miatt az utasok kieshetnek a kocsiból egy borulásnál. A fejterhelés az első és a hátsó üléseken is igen jelentős, ebből a szempontból igen alacsony osztályzatot kapott a jármű.




Mini 
A vizsgált autók közül a Mini szerezte meg a második helyet. Hiányosságként említették itt a szakértők a túl szorosan beépített övet, amely az 1,75 méternél magasabb utasokat alig védi. Továbbá, ütközésnél az ajtóoszlopok a legkevésbé törnek ugyan, ám az előnytelen övgeometria csökkenti ennek értékét. Végül az öv nem húzódik meg kellően ütközésnél. 





Peugeot 
A legjobb eredményt a Peugeot érte el, amelynél az állítható bukócsöveknek köszönhetően a hátsó ülésen helyet foglaló utasoknak viszonylag jó esélyük van. Kevésbé vannak védve az elöl ülők. Őket többnyire csak a szélvédő oszlopai védik meg. Ha azonban a biztonsági öv nincsen jól beállítva, nem tartja elég stabilan az utazó felsőtestét, és könnyen kicsúszhat az utas válla.



További kabrió törésteszt-videók: 

Autómenedzser

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mitől véd a törésteszt?

Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?

hvg.hu Autó

Törésteszt: ketten elbukták az öt csillagot

Az EuroNCAP által végzett törésteszteken egyre nő az ötcsillagos biztonsággal minősített autók száma. Egyes kategóriákban már-már cikinek számít a gyengébb eredmény. A csillagok ugyanakkor inkább Nyugat-Európában számítanak, nálunk az ár a döntő.

hvg.hu Autó

Ötcsillagos az új Skoda Superb töréstesztje

Az új Škoda Superb öt csillagot szerzett a független EuroNCAP töréstesztjei során, ami a lehető legjobb minősítésnek számít. A kiváló eredményhez a térdlégzsák is hozzájárult.

automenedzser.hu Autó

Megbukott az Aveo és a Cerato a törésteszten

Az EuroNCAP nemzetközi autóbiztonsági intézet legújabb töréstesztjén felemás eredmények születtek. Az Alfa 159 és a Peugeot 207 kiváló eredménnyel bizonyított, a Chevrolet Aveo és a Kia Cerato csúfosan leszerepelt. A legújabb magyar Suzuki is csak négycsillagos.