Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"61db26c6-57db-4d61-81d3-df52a70ec500","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha a Porsche 911 GT2 RS alaphelyzetben esetleg picit túl unalmas lenne.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha a Porsche 911 GT2 RS alaphelyzetben esetleg picit túl unalmas lenne.","id":"20250304_hatalmas-batorsag-kell-ehhez-az-orult-porsche-911-gt2-rs-tuning-manhart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61db26c6-57db-4d61-81d3-df52a70ec500.jpg","index":0,"item":"8c2d1eae-ac77-4a39-a25c-9f7b3857eaf8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250304_hatalmas-batorsag-kell-ehhez-az-orult-porsche-911-gt2-rs-tuning-manhart","timestamp":"2025. március. 04. 06:41","title":"Hatalmas bátorság kell ehhez az őrült Porschéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86758567-b25f-4813-956e-b8ca50bc8d2f","c_author":"Balogh Csaba","category":"tudomany","description":"A tavaly, szintén Barcelonában bemutatott appmentes koncepciótelefon után az idei MWC technológiai kiállításon egy kézzelfoghatóbb megoldással állt elő a Magyar Telekomot is birtokló Deutsche Telekom. A Magenta AI a telekomos készülékeken fut majd, az operációs rendszerbe hegesztve segíti a felhasználókat különféle élethelyzetekben.","shortLead":"A tavaly, szintén Barcelonában bemutatott appmentes koncepciótelefon után az idei MWC technológiai kiállításon...","id":"20250303_deutsche-telekom-magenta-ai-phone-mesterseges-intelligencia-mwc-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86758567-b25f-4813-956e-b8ca50bc8d2f.jpg","index":0,"item":"45097023-ded1-4ab9-8c97-41ef3f68dbf1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_deutsche-telekom-magenta-ai-phone-mesterseges-intelligencia-mwc-2025","timestamp":"2025. március. 03. 17:28","title":"A Telekom előállt az idei legnagyobb újdonságával, a Magenta AI-tól nagyon sokat vár a szolgáltató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9871273d-ef27-4062-b247-4a0939d8320b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"2018-ban óta töltötte be a parancsnoki tisztséget.","shortLead":"2018-ban óta töltötte be a parancsnoki tisztséget.","id":"20250303_Lemondott-Bozso-Zoltan-a-Budapesti-Fegyhaz-es-Borton-parancsnoka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9871273d-ef27-4062-b247-4a0939d8320b.jpg","index":0,"item":"9cc0616d-4609-4b89-b1cd-a7295fea9ee3","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_Lemondott-Bozso-Zoltan-a-Budapesti-Fegyhaz-es-Borton-parancsnoka","timestamp":"2025. március. 03. 20:22","title":"Lemondott Bozsó Zoltán, a Budapesti Fegyház és Börtön parancsnoka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68756a45-4128-4075-bbf5-c0da712d00fb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kiberbiztonsági szakemberek szerint hosszú távú fenyegetést jelent a Vo1d nevet viselő kártevő, mely ezúttal az okostévéket vette célba. ","shortLead":"A kiberbiztonsági szakemberek szerint hosszú távú fenyegetést jelent a Vo1d nevet viselő kártevő, mely ezúttal...","id":"20250303_android-tv-vo1d-kartevo-botnet-fertozes-aktivitas-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68756a45-4128-4075-bbf5-c0da712d00fb.jpg","index":0,"item":"52e3a078-e923-429d-a6d7-951949b1ce58","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_android-tv-vo1d-kartevo-botnet-fertozes-aktivitas-veszely","timestamp":"2025. március. 03. 09:03","title":"1,6 millió eszközt fertőzött meg egy androidos kártevő, ami egyre csak veszélyesebb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f48f0522-c3ce-43d0-878a-e1adeb1449df","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump egyik legfontosabb tanácsadója az X-en nyilvánította ki álláspontját.","shortLead":"Donald Trump egyik legfontosabb tanácsadója az X-en nyilvánította ki álláspontját.","id":"20250302_Elon-Musk-szerint-itt-az-ido-hogy-az-USA-kilepjen-a-NATO-bol-es-az-ENSZ-bol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f48f0522-c3ce-43d0-878a-e1adeb1449df.jpg","index":0,"item":"c26397bd-c40d-4edb-b0bd-2b4fb363e52f","keywords":null,"link":"/vilag/20250302_Elon-Musk-szerint-itt-az-ido-hogy-az-USA-kilepjen-a-NATO-bol-es-az-ENSZ-bol","timestamp":"2025. március. 02. 09:25","title":"Elon Musk szerint itt az idő, hogy az USA kilépjen a NATO-ból és az ENSZ-ből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a507b69a-662a-4b39-97d4-8e4282fa881d","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Látványosan felpörgött a lakossági hitelezés, a cégek viszont még óvatosak – derül ki az Erste 2024-es jelentéséből. A bank 132 milliárd forint profitot hozott össze.","shortLead":"Látványosan felpörgött a lakossági hitelezés, a cégek viszont még óvatosak – derül ki az Erste 2024-es jelentéséből...","id":"20250303_Erste-hitel-nyereseg-ado-bank-vasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a507b69a-662a-4b39-97d4-8e4282fa881d.jpg","index":0,"item":"c8382ff0-303d-42be-92cb-9c4a600be120","keywords":null,"link":"/kkv/20250303_Erste-hitel-nyereseg-ado-bank-vasarlas","timestamp":"2025. március. 03. 11:00","title":"Erste: Sokkal több lakáshitelt és személyi kölcsönt vesznek fel a magyarok, rengeteg pénzt költenek külföldi webshopoknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e289e-be6e-417f-83a5-c55e6b8e2479","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A gyorséttermek parkolóiban egyre gyakorbb látvány egy töltőoszlop. ","shortLead":"A gyorséttermek parkolóiban egyre gyakorbb látvány egy töltőoszlop. ","id":"20250304_A-KFC-parkoloiban-is-megjelennek-a-villanyautotoltok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e289e-be6e-417f-83a5-c55e6b8e2479.jpg","index":0,"item":"6ba989e8-8512-436c-bca6-85d0c53b4e72","keywords":null,"link":"/cegauto/20250304_A-KFC-parkoloiban-is-megjelennek-a-villanyautotoltok","timestamp":"2025. március. 04. 08:03","title":"A KFC parkolóiban is megjelennek a villanyautótöltők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39d50f75-7006-4340-8dd4-8a3f5bb8633d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A gyönyörű Mercedes 500 E-ért pontosan annyi pénzt kérnek, amennyibe egy új Mercedes-AMG S 63 E Performance kerül.","shortLead":"A gyönyörű Mercedes 500 E-ért pontosan annyi pénzt kérnek, amennyibe egy új Mercedes-AMG S 63 E Performance kerül.","id":"20250303_ennek-a-34-eves-mercinek-az-arabol-kijon-egy-vadonatuj-802-loeros-s-osztaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39d50f75-7006-4340-8dd4-8a3f5bb8633d.jpg","index":0,"item":"5b65b992-c704-411e-b94c-b9c90ac1311c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_ennek-a-34-eves-mercinek-az-arabol-kijon-egy-vadonatuj-802-loeros-s-osztaly","timestamp":"2025. március. 03. 06:41","title":"Ennek a 34 éves Mercinek az árából kijön egy vadonatúj 802 lóerős S-osztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Korábban már próbára tettük a legnagyobb koreai Chevrolet-t, akkor benzines...
am
Korábban már próbára tettük a legnagyobb koreai Chevrolet-t, akkor benzines hathengeres változatban, ötfokozatú automatával teszteltük, kevésbé felcicomázva. Tetszett tavaly is, tetszett most is az autó, aki nagy autót akar kis pénzért, érdemes kipróbálnia. Mondeo méretű autót kap, fullosan - hétmillióért (ráadásul a cikk megjelenésének időpontjábn 600 ezer forintos kedvezmény van minden Epicára). Természetesen le kell mondani a prémiumjelzőkről, de valljuk be őszintén, mit számít a márka, ha jó a verda?
am
A fabetétek riasztóak, Hieronymus Bosch szörnyei elevenednek meg az intarziákban, az összerakás minősége átlagos, az anyagok gyengék, sok a kopogós elem, de például a bőrkárpit kiváló. Az elektromos mozgatású vezetőülés hosszabb macera után kényelmessé tehető, pihenés nélkül is falhatjuk kilométerek százait. A kormány négy irányba állítható, multifunkciós, a tempomat és a rádió gombjai kaptak helyet rajta. A kormányállító kar régi amerikai autók sebváltójára emlékeztet, elég bizarr. A kormányzás pontatlan, sokat kell korrigálni, szerpentinen, nagy sebességnél imádkozunk, hogy bevegye a kocsi a kanyart. Igaz, tunyaságában a hosszú tengelytáv is ludas.
am
A menetdinamikára nem lehet panasz, bár inkább lassú utazásokra szánták az Epicát. Ha felmérgesítjuk az alapjáraton kissé hangos mocit, és a váltót kézzel bökdössük, akár még a száguldás élményét is átélhetjük. 160-170-nel simán megy, csak az oldalszéllel, meg az enyhén imbolygó futóművel kell számolni. Külön öröm, hogy ezúttal ESP is jár az autóhoz, ráadásul a Chevrolet legújabb generációs menetstabilizálója debütál a felfrissített Epicában. Az új váltó nem tartozik az élvonalba, lassan reagál, magas fogyasztással dolgozik, de összességében kényelmessé teszi az autózást. Előzéseknél frászt hoz az emberre, de miután megszoktuk, hogyan lehet gyorsan kézzel visszaváltani, már ezzel lesz gond. Ha nem sportosan hajtjuk, mérsékelt fogyasztással hálálja meg a kocsi, a 2000 kilométer során mért 8 literes átlagfogyasztás nem kevés, de nem is sok, főleg, ha ezek a kilométerek az elsők, tesztautóm szinte szűz volt.
[[ Oldaltörés: Elegáns munkaautó ]]
am
Aki ilyen Epicát vesz nem gyorshajtással hívja majd fel magára a figyelmet, nyugdíjas urak, taxisok, kispénzű cégek takarékos, de kényelmes vezetői használják. Nagyapámnak kifejezetten tetszett, szívesen elcserélte volna Dacia SuperNováját egy Epicára. A motor látványától majdnem leesett a sérvkötője, annyira megtetszett neki tisztasága és rendezettsége.
A középkonzol a GM-család korábbi modelljeiből ismerős, a műszerfal nem változott, pedig elvileg egy kisebb ráncfelvarráson is átesett az Epica. Maradtak a fránya koreai bajuszkapcsolók, a klíma automatikus, az első ülések fűthetők (az ajtó belső borításáról lehet vezérelni), a zenelejátszó hatlemezes, mp3-as, nem szól túl jól. De megjeleníti a radiotextet, 12 adót tud tárolni és van aux-kimenete is.
am
Idegesítő, hogy a csomagtartó csak kulcsról vagy belülről nyitható, igaz ez a tolvajok dolgát megnehezítheti. Jó a csomagtartóban, hogy hatalmas, 480 literes, zavaró ugyanakkor, hogy bár a hátsó ülések síkban dönthetők, csak egy szűk, a síalagútnál kicsivel szélesebb, fordított trapéz alakú nyíláson tolhatjuk be a nagyobb tárgyakat. Túl nagy lehetőséget nem ad a bevásárláshoz. A beltér tartogat praktikus meglepetéseket: sok a tárolórekesz, a könyöktámasz többrekeszes, mind az első, mind a hátsó. A hátsó sor három felnőttnek is kényelmes, nagy a lábtér, fejedelmi a fejtér, kényelmesek az ülések.
A motor, a technika és a kényelem terén felnőtt a német-francia-japán konkurensekhez a Chevrolet koreai nagyágyúja, ha kicsit többet áldoznak a futóműre, a környezetvédelemre, a kormányzásra, az anyagválasztásra és az összeszerelés pontosságára, eladásban is a közelükbe érhetnek.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Chevrolet Epica 2.0D AT LT
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1991
Környezetvédelmi besorolás
Euro 4
Max. teljesítmény lóerő
150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2700
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4805/1810/1450
Csomagtér
480 liter
Saját tömeg (kg)
1625
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
207
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
10,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10,4
Országúti
6,1
Vegyes
7,6
Tesztfogyasztás
8
CO2 kibocsátás (g/Km)
212
ÁRA
Az autó akciós ára 6,444 millió forint (600 ezer forint a kedvezmény