szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Emelkedő árakra számíthatnak azok, akik 2009-ben terveznek újautó-vásárlást. Azt azonban, hogy mennyivel és mikortól kell többet fizetni a gépjárművekért, még maguk az importőrök sem tudják pontosan - írta a keddi Napi Gazdaság.

A piacon többféle hatás is érvényesül: a gépjármű-importőrök nagy készletekkel rendelkeznek, ezeket a gépkocsikat a hónapokkal ezelőtt jellemző és a mostaninál gyengébb euróárfolyam mellett hozták be az országba, s miközben a hazai piac 250 forint körüli euróárfolyamra rendezkedett be, a forintgyengülés egyre nagyobb áremelési kényszert jelent a kereskedők számára. 
   
A gyártói oldalon is finanszírozási nehézségekkel szembesülnek az autóipar szereplői, a gyártás önköltségének növekedésével párhuzamosan nőnek a fogyasztói árak is - olvasható a lapban.
   
A drágulás mértékét és időpontját illetően azonban eltérőek a vélemények, az importőrök egyelőre nem szívesen bocsátkoznak találgatásokba. Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint európai viszonylatban a magyar piac a második legolcsóbbnak számít a gyári árak tekintetében, ezért akár jelentősebb drágulásra is lehet számítani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Tovább zuhant az európai autópiac

A JATO Dynamics, a világ vezető autóipari adapszolgáltatójának tegnapi jelentése alapján az összeurópai újautópiac 14,7 százalékkal (191 ezer 198 autó) esett vissza októberben. 2008 leggyengébb hónapjában összesen 1 millió 113 ezer 436 autót értékesítettek Európában.

MTI Gazdaság

Autóipari mentőövről hallani sem akar az EU versenyügyi biztosa

Az Európai Unió versenyügyi biztosa hallani sem akar arról, hogy uniós állam is beszálljon a megroggyant autóipar támogatásának versenyébe. Neelie Kroes szerint már a jelen feltételek közepette is jelentős támogatást kap Európában az ágazat a kutatás, illetve a környezetvédelmi technológiák fejlesztése terén.