Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"65be9af0-19e2-49fe-8404-a65b8b83b77d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Lehet, hogy még sincs hátra öt éve az ISS-nek, miután Elon Musk az űrállomás mihamarabbi deorbitálását szorgalmazza. Konkrétan két éven belül megsemmisítené.","shortLead":"Lehet, hogy még sincs hátra öt éve az ISS-nek, miután Elon Musk az űrállomás mihamarabbi deorbitálását szorgalmazza...","id":"20250221_elon-musk-nemzetkozi-urallomas-megsemmisitese-mars","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65be9af0-19e2-49fe-8404-a65b8b83b77d.jpg","index":0,"item":"3d3b45c6-346e-4bde-ae30-cdfdbe7b7d8a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_elon-musk-nemzetkozi-urallomas-megsemmisitese-mars","timestamp":"2025. február. 21. 13:11","title":"Elon Musk gondolt egyet, és közölte: a Földnek irányítva el kell égetni a Nemzetközi Űrállomást, aztán irány a Mars","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3734fe79-47d3-4d28-9e92-df98af446902","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csúnyán drágul a tojás, de a magyarok még nem ijedtek meg ettől annyira, mint az óceán túloldalán élők.","shortLead":"Csúnyán drágul a tojás, de a magyarok még nem ijedtek meg ettől annyira, mint az óceán túloldalán élők.","id":"20250221_tojas-tojasar-kereses-google-trends","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3734fe79-47d3-4d28-9e92-df98af446902.jpg","index":0,"item":"987c6736-4c42-426a-840d-b18843453b31","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250221_tojas-tojasar-kereses-google-trends","timestamp":"2025. február. 21. 06:13","title":"Az amerikaiak már pánikolnak a tojásár miatt, a magyarok még nem tartanak ott, mint az árstop idején","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebc233b2-9fb1-4ca9-bd0e-5956bef31af8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy évig tartott előkészíteni a hatalmas generátor háromszáz kilométeres útját. ","shortLead":"Egy évig tartott előkészíteni a hatalmas generátor háromszáz kilométeres útját. ","id":"20250221_40-tonna-teherbirasu-hidon-egy-720-tonnas-szallitmany-Magyarorszagon-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebc233b2-9fb1-4ca9-bd0e-5956bef31af8.jpg","index":0,"item":"a75337a9-3c2f-4d34-a068-4a7dd5366faa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_40-tonna-teherbirasu-hidon-egy-720-tonnas-szallitmany-Magyarorszagon-video","timestamp":"2025. február. 21. 15:39","title":"Így juttattak át egy 40 tonna teherbírású hídon egy 720 tonnás szállítmányt Magyarországon – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ece4739-a36f-4441-b1ed-eadbaa3dbe7d","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„Nem értem, hogy az emberek hogyan tudják megnyugtatni magukat, hogy végül is nem gáz elmenni szerepelni Orbán Viktor elé az új stúdiókomplexum átadásánál, miközben kicsináltak színházakat” – tette fel a kérdést a színésznő.","shortLead":"„Nem értem, hogy az emberek hogyan tudják megnyugtatni magukat, hogy végül is nem gáz elmenni szerepelni Orbán Viktor...","id":"20250221_Borbely-Alexandra-hogy-fellepjek-Foton-Orban-Viktor-elott-nem-fer-bele","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ece4739-a36f-4441-b1ed-eadbaa3dbe7d.jpg","index":0,"item":"d32abb53-c131-4a99-9a27-b103a88d4a7b","keywords":null,"link":"/kultura/20250221_Borbely-Alexandra-hogy-fellepjek-Foton-Orban-Viktor-elott-nem-fer-bele","timestamp":"2025. február. 21. 13:25","title":"Borbély Alexandra: Hogy fellépjek Fóton Orbán Viktor előtt, az már nem fér bele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0710314-d08c-413d-ab4e-b4f1cfee2593","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Számos munkahely bánja Románia csatlakozását.","shortLead":"Számos munkahely bánja Románia csatlakozását.","id":"20250221_hvg-Nagylakon-bezart-ibusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0710314-d08c-413d-ab4e-b4f1cfee2593.jpg","index":0,"item":"5cf174a7-e0c7-40f6-ba97-e4cd965c9f75","keywords":null,"link":"/360/20250221_hvg-Nagylakon-bezart-ibusz","timestamp":"2025. február. 21. 07:30","title":"Utolérte a schengeni csatlakozás az IBUSZ-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0b17bc9-a7dd-4035-87cd-53eabbc6e7cf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A felfrissített Tesla Model Y 500 kilométeres hatótávú új alapmodellje nem sokkal 19 millió forint alatt nyit hazánkban.","shortLead":"A felfrissített Tesla Model Y 500 kilométeres hatótávú új alapmodellje nem sokkal 19 millió forint alatt nyit hazánkban.","id":"20250221_olcsobb-uj-tesla-model-y-erkezett-magyarorszagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0b17bc9-a7dd-4035-87cd-53eabbc6e7cf.jpg","index":0,"item":"34cb7d41-b4be-400c-9dba-dd249f1052c1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_olcsobb-uj-tesla-model-y-erkezett-magyarorszagra","timestamp":"2025. február. 21. 07:28","title":"Olcsóbb új Teslák érkeztek Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2143146c-0f6b-4acf-ae7f-a9642a31ae1b","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Plzen–Ferencváros 3–0, összesítésben 3–1 a cseheknek.","shortLead":"Plzen–Ferencváros 3–0, összesítésben 3–1 a cseheknek.","id":"20250220_Europa-liga-ferencvarosi-tc-ftc-fradi-plzen-playoff-rajatszas-visszavago-csehorszag-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2143146c-0f6b-4acf-ae7f-a9642a31ae1b.jpg","index":0,"item":"4ff414a6-a226-4c6d-97bf-9eb9cf70ec8e","keywords":null,"link":"/sport/20250220_Europa-liga-ferencvarosi-tc-ftc-fradi-plzen-playoff-rajatszas-visszavago-csehorszag-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","timestamp":"2025. február. 20. 20:55","title":"A visszavágón simán kikapott és kiesett az Európa-ligából a Ferencváros","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2db44413-b54b-4cb4-ba05-7ebe342b3929","c_author":"Szentirmai Áron","category":"tudomany","description":"A Google Térkép vandáljai rendszeresen átnevezik a hatvanpusztai birtokot, majd a vállalat rendre eltünteti a módosításokat. Az amerikai cég szempontjából lenne egyszerű lezárása a macska-egér játéknak, ám úgy tűnik, mégsem, vagy legalábbis korlátozottan élnek a lehetőséggel.","shortLead":"A Google Térkép vandáljai rendszeresen átnevezik a hatvanpusztai birtokot, majd a vállalat rendre eltünteti...","id":"20250222_google-terkep-hatvanpuszta-atnevezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2db44413-b54b-4cb4-ba05-7ebe342b3929.jpg","index":0,"item":"4415d8ab-53d9-45d6-9183-119787062394","keywords":null,"link":"/tudomany/20250222_google-terkep-hatvanpuszta-atnevezes","timestamp":"2025. február. 22. 11:10","title":"Hiába ellenőriz a Google, az internetezők folyton átnevezik a hatvanpusztai birtokot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokaknak nem tetszik az új Superb külseje, van aki szerint szándékosan...
am
Sokaknak nem tetszik az új Superb külseje, van aki szerint szándékosan csúfították el, hogy ne veszélyeztesse még jobban a Passat, az A6 vagy a Phaeton pozícióját. A Passat már nem is igazi ellenfél, sőt az A6-os helykínálatát is meghaladja a Superb hátsó lábtere. Igazi ellenfél a konszernen belül a Phaeton vagy az A8 lenne, ha a Superbet nem Skoda logó alatt forgalmaznák. Így meg kell elégednie a másodrendűséggel, tudva, hogy ő a legjobb, de ezt soha nem fogják elismerni.
am
Azoknak a vezetőknek való, akik nem akarnak hivalkodni, akinek nem a márka a fontos, hanem, hogy jó autót vezessen. Használható autót. A Superb jó családi autónak, jó cégautónak, jó sofőrös limuzinnak.
Technikája időtálló, a lehető legmodernebb: kanyarkövető bixenon fényszórók, automata parkolási asszisztens, kanyarlámpák, tempomat, visszagurulás-gátló, első és hátsó tolatóradar, Bluetooth, kétzónás automatikus klíma, széria térdlégzsák, audiorendszer stb. Sony Ericsson telefonnal változatlanul nem lehet Bluetooth-kapcsolatot létrehozni, ugyanezt tapasztaltam korábban a Passatnál és a Passat CC-nél. Azért furcsa ez, mert ugyanez a rendszer Audiban és Seatban működött a telefonommal. A prémium hangrendszer sem az igazi még, itt még van mit fejleszteni, a Bose, a Bang&Olufsen vagy a Dynaudio jobban szólna, a jelenlegi nagy hangerőn zörög és zörgeti a kárpitot is.
am
Az egyetlen minőségi kifogás is egy belső borítóelemre vonatkozik, a fekete műszerfalat ízlésesen kettéválasztó fémes burkolat rögzítése nem hibátlan. A műszerfal egyébként a Passar CC-ből és az új VW Golfból ismerős, itt a megszokott zöld háttérszínben. Az anyagok tapintása kellemes, az ülések borítása finom alcantara és bőr kombinációja. A fedélzeti számítógép kijelzője az Auditól érkezik, fekete-fehér az LCD színezése. A kormány érzéki, vékony küllős és multifunkciós.
am
A kormányzás hihetetlenül pontos, egyedül csak a nagy tengelytávval lehet küzdeni, én nem is engedtem át a feleségemnek a volánt, mert tudom, hogy a hátsó felni veszélybe lenne. És ez nem az ő hibája, hanem a kocsi túlságosan hosszú. Szerencsére felnit nem koccantottam le, de párszor a gumi elérte az utcakövet beforduláskor. Jobban jártam, mint valamelyik tesztelő, aki az egész jobb oldalát hazavágta a futóműnek egy kisodródás következtében. Való igaz, jól lehet ezzel a géppel haladni. A hatfokozatú kézi váltó a Skodától megszokott módon precíz.
[[ Oldaltörés: Kiváló motor, példátlan csomagtér ]]
am
1,8 literes turbó – szépen szól, pörgős és izgalmas vezetni vele a kocsit. Városban is dinamikusan lehet haladni, a turbót megfelelő hőfokon tartva folyamatosan lehet cikázni vele még a Hungária körúton is. Nagy gáz, nagy fék, és alig van dugó, amelyikből ne evickélnénk ki időben és szerencsésen. Külön élvezet, hogy közben egy ilyen nagy bálnát mozgatunk. A kis turbómotor természetesen jól is fogyaszt, étvágya van, pontosan 10 literes átlagot mértem száz kilométerenként főleg városi tempós használatban. A hirtelen leszakadó tél nem okozott kellemetlen meglepetéseket, a 18 hüvelykes téli gumik biztosan tapadtak, az ESP visszajelzője csak ritkán villant fel néhány erőteljes kigyorsítás kísérőjeként. A futómű zajos 90-es tempó fölött, sofőrös limuzinhoz képest túl kemény.
Az autó biztonsága példás, Isofix-bekötési pontok rendelhetők, hét légzsák alapból jár, az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos minősítést kapott az autó.
am
A beltér nagyságáról esett már szó, itt az ideje, hogy a Superb különleges csomagteréről is beszéljünk. A legmarkánsabb innovációk egyike az új Superb-ben a kétrészes csomagtartófedél, amely a „TwinDoor” ötödik ajtó fantázianevet kapta. A szabadalmaztatott rendszer egyrészt a klasszikus limuzinok eleganciáját kínálja, másrészt pedig a csomagtartóhoz való hozzáférést jelentősen könnyebbé teszi. Használata egyszerű: ha megnyomjuk a gombot a csomagtartó közepén és a csomagtér-fedél felnyílik, mint egy szokványos lépcsős hátú autó esetében. Ha nagyobb tárgyakat szeretnénk szállítani, akkor varázsolnunk kell egy kombiajtót. Mi sem egyszerűbb, ehhez csak a jobb oldalon található második gombot kell megnyomni. Egy rövid nyöszörgő hang és a harmadik féklámpa felgyulladása után az ablakkal együtt felnyílik az ajtó és máris hatalmas berakodó nyílás áll a rendelkezésünkre. Négy méretes téli gumit zokszó nélkül elnyelt a Superb, még a kalaptartó is simán lecsukódott. Bezáráskor a csomagtartó teteje egy szervomotor segítségével automatikusan teljesen visszahúzódik, hogy minél nagyobb legyen a kényelem és kisebb az erőkifejtés.
am
am
Az új Superb 565 literes csomagtartójával kategóriájának legnagyobb csomagterét biztosítja. A külön-külön lehajtható hátsó ülésekkel a raktérfogat egészen 1670 literig növelhető. A pakolást kampók és háló segíti. Az oldalsó tükrök mérete megfelelő, a hátsó szélvédőn rossz a kilátás a különleges hátsó ajtó kialakítása miatt, tesztautómban mindhárom tükör elektrokróm bevonattal volt ellátva, így nem zavart a mögöttes forgalom fénye.
A Skoda Superb alapára 5,8 millió forint 1,4 literes 125 lovas turbómotorral, a tesztelt 160 lovas változat alapára 6,35 millió forint, de van 260 lovas V6-os is összkerékhajtással és DSG-váltóval kevéssel 10 millió alatt.