Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszterelnök szerint „Győzike ide kevés lesz”.","shortLead":"A miniszterelnök szerint „Győzike ide kevés lesz”.","id":"20250505_orban-viktor-olasz-villa-reakcio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b.jpg","index":0,"item":"bff4b673-1088-4a5b-a4e0-1df75519d3c5","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_orban-viktor-olasz-villa-reakcio-ebx","timestamp":"2025. május. 05. 16:30","title":"Orbán reagált az olasz villáról szóló hírekre: Indulnak a sajtóperek!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69344a93-88ad-4fc9-88af-e97718d1e821","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Még nem érte el a vámok hatása a luxusautópiacot, de óvatosak Maranellóban. ","shortLead":"Még nem érte el a vámok hatása a luxusautópiacot, de óvatosak Maranellóban. ","id":"20250506_Nagyon-jo-negyedeve-volt-a-Ferrarinak-megis-estek-a-reszvenyeik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69344a93-88ad-4fc9-88af-e97718d1e821.jpg","index":0,"item":"0ccd647a-3335-458e-81ab-c542537ac78e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250506_Nagyon-jo-negyedeve-volt-a-Ferrarinak-megis-estek-a-reszvenyeik","timestamp":"2025. május. 06. 14:55","title":"Nagyon jó negyedéve volt a Ferrarinak, mégis estek a részvényeik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"420d0163-00ab-497b-a7b3-e4896101f458","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Túlnyomórészt román autószállítókról van szó. ","shortLead":"Túlnyomórészt román autószállítókról van szó. ","id":"20250505_Egy-het-alatt-tobb-mint-10-millios-birsagot-termelnek-a-horrorkaravanok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/420d0163-00ab-497b-a7b3-e4896101f458.jpg","index":0,"item":"4fee0ebb-9e58-4d1c-8e57-c2d05618b99e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250505_Egy-het-alatt-tobb-mint-10-millios-birsagot-termelnek-a-horrorkaravanok","timestamp":"2025. május. 05. 08:49","title":"Egy hét alatt 10 milliós bírságot termelnek a horrorkaravánok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b29527d7-0362-4b99-997f-34adfe3c03d6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hiába szereti mindenki a Túró Rudit, az erről szóló feladat nem lett a vizsgázók kedvence, az emelt szintű érettségi pedig megosztotta a diákokat","shortLead":"Hiába szereti mindenki a Túró Rudit, az erről szóló feladat nem lett a vizsgázók kedvence, az emelt szintű érettségi...","id":"20250506_matekerettsegi-matematika-diakvelemenyek-vizsga-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b29527d7-0362-4b99-997f-34adfe3c03d6.jpg","index":0,"item":"ab698378-1bb9-42ec-9b19-51d394f0002e","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_matekerettsegi-matematika-diakvelemenyek-vizsga-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 14:07","title":"Korrekt, könnyű, a vártnál egyszerűbb – így látták a diákok a matekérettségit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a06f636-d5dc-4d4f-96c1-fcd5ee07ae4f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A példák többsége mintaszerű volt a tanárok szerint, de akadtak meglepetések is a tesztben.","shortLead":"A példák többsége mintaszerű volt a tanárok szerint, de akadtak meglepetések is a tesztben.","id":"20250506_matematika-erettsegi-elso-resz-szaktanari-velemeny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a06f636-d5dc-4d4f-96c1-fcd5ee07ae4f.jpg","index":0,"item":"e89d57fb-94c5-490b-93c8-2e88c305ca62","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_matematika-erettsegi-elso-resz-szaktanari-velemeny-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 09:53","title":"Az utolsó feladat sokaknak jelenthet problémát, értékes pontokat veszíthetnek – így látták a szaktanárok a matekérettségi első részét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4274635c-605e-4ded-aeed-05c86874e490","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A terv szerint az izraeli hadsereg a rajtaütések helyett a területek elfoglalására koncentrál majd.","shortLead":"A terv szerint az izraeli hadsereg a rajtaütések helyett a területek elfoglalására koncentrál majd.","id":"20250505_izrael-gazai-ovezet-benjamin-netanjahu-biztonsagi-kabinet-ujabb-hadjarat-hamasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4274635c-605e-4ded-aeed-05c86874e490.jpg","index":0,"item":"956ccbcf-dffc-4c3d-9888-1a694497917b","keywords":null,"link":"/vilag/20250505_izrael-gazai-ovezet-benjamin-netanjahu-biztonsagi-kabinet-ujabb-hadjarat-hamasz","timestamp":"2025. május. 05. 11:44","title":"Netanjahuék elfogadták az újabb gázai hadjárat tervét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"546eda6c-3b11-4c5c-b24c-0a0fbe34e484","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nagy üzlet van abban, hogy az eladományozott ruhák után gyakran több adókedvezmény jár Franciaországban, mint amennyi a gyártási költség. A jótékonysági szervezetek már tonnaszámra kellett, hogy megsemmisítsenek adományokat, annyira sok érkezik be hozzájuk.","shortLead":"Nagy üzlet van abban, hogy az eladományozott ruhák után gyakran több adókedvezmény jár Franciaországban, mint amennyi...","id":"20250506_fast-fashion-ado-adomanyozas-adomany-kedvezmeny-ruha","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/546eda6c-3b11-4c5c-b24c-0a0fbe34e484.jpg","index":0,"item":"64141f56-6401-4cc6-afa5-1be9e5728b5f","keywords":null,"link":"/kkv/20250506_fast-fashion-ado-adomanyozas-adomany-kedvezmeny-ruha","timestamp":"2025. május. 06. 15:01","title":"Hatalmasat kaszál több fast fashion cég azon, hogy olyan ruhákat gyárt, amiket senki nem fog megvenni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca2d36b6-9e4e-45ca-9f9b-2ea21ad7c6ee","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Vatikán nagy figyelmet szentel annak, hogy semmilyen információ ne szivárogjon ki a pápaválasztásról. ","shortLead":"A Vatikán nagy figyelmet szentel annak, hogy semmilyen információ ne szivárogjon ki a pápaválasztásról. ","id":"20250505_vatikani-dolgozok-titoktartas-kiatkozas-konklave","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca2d36b6-9e4e-45ca-9f9b-2ea21ad7c6ee.jpg","index":0,"item":"80799d31-416a-4625-88e1-e521045d8b62","keywords":null,"link":"/elet/20250505_vatikani-dolgozok-titoktartas-kiatkozas-konklave","timestamp":"2025. május. 05. 18:26","title":"Tilos szivárogtatni a konklávéról, kiközösítik a bíborost, aki ezt megszegi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kívül-belül szép a Volvo V50. A beltérben halvány kávébarna színek teremtenek otthonos hangulatot.
am
Kívül-belül szép a Volvo V50. A beltérben halvány kávébarna színek teremtenek otthonos hangulatot. A komfort garantált, a motor leállítása és újraindítása után is rögzülnek az ülésfűtés, illetve a klíma beállításai. A lebegő fémes középkonzol a skandináv dizájn csúcsa, az allergiamentes anyagok tapintása kellemes, az ülés kényelmes. Hátul is az lenne, ha volna még egy kis hely a lábaknak. Hiába, a V50-es gyengéje a szűk hátsó helykínálat és a kombikhoz mérten kisméretű csomagtartó.
am
Akit mindezért kárpótol a magas fokú biztonság, az ösztönösen használható műszeregység, a magyarul kommunikáló fedélzeti számítógép, a minőségi zenelejátszó, az kedvelni fogja a svédek újdonságát, a duplakuplungos automatikus váltóművet is.
am
A VW kezdte a sort, 2003-ban építettek először DSG-váltót az Golf R32-be. Azt a váltót a Borg Warnerrel közösen készítették el a németek, a Volvo Powershift váltója Getrag-termék, ám ehhez is van a konkurensnek köze. A VW, az Audi (S-Tronic), a Skoda, a Porsche (PDK), a Mitsubishi (Lancer Evolution), a BMW (M DCT) és a Bugatti (Veyron) után már a Volvónak is van duplakuplungos szerkezete. A 450 Nm nyomatékhatárig használható szerkezet elsőként csak a 136 lovas kétliteres dízelmotorhoz társítható.
am
[[ Oldaltörés: Pontosan és finoman vált ]]
am
A nemrég enyhe ráncfelvarráson átesett V50-ben öröm volt váltómentesen autózni, nem kellett bólogatni, a váltás gyorsan és észrevétlenül zajlott. A szépen kidolgozott váltókulisszában elhelyezett filigrán karocska kézi váltásra is lehetőséget ad, ám az újdonság nálunk pontosabban és hatékonyabban teszi a dolgát. Kézzel már csak azért sem ajánlott a váltás, mert könnyedén konfliktusba keveredhetünk a rendszerrel, és mindig neki van igaza. Hatost váltani például 60-65 kilométer/órás sebesség alatt nem lehet, ha meggebedünk sem. Hiába tanulékony, legalábbis mondják róla, ezt nem tudtam megértetni vele.
Ha rábízzuk magunkat, kényelmesen és gyorsan eljutunk egyik pontból a másikba, a kar babrálása helyett a kormány multifunkciós gombjait nyomogathatjuk. A bal lábunk pihen, és ez nem is kerül olyan sokba. A Powershift-felár egy hasonló V50-hez képest 500 ezer forint, igaz ugyanezt a szerkezetet a Fordnál 3-400 ezerért is megkaphatjuk. Ezért prémium márka a Volvo.
am
Fogyasztása nem rossz, a hétszáz kilométeres tesztelés során, vegyes üzemmódban (250 kilométer autópályás használatban), téli viszonyok között tempósan haladva, 7,2 litert kért 100 kilométerenként a tesztelt V50.
A dízelmotor alapjáraton és túráztatva hangos, ám nem annyira, mint az öthengeres D5-ös, a V50 zajkomfortja egyébként is kiváló, menet közben nem hallani a mocit.
Városban is lehet vele cikázni, ilyenkor a váltó kissé megbolondul, a nagy fék, nagy gáz kombinációt kevésbé kedveli.
Autópályán sem lehet rá panasz, a 200 kilométer/órás sebességet szépen tartja még téli gumikkal is.
am
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Volvo V50 2,0D Powershift
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1997
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
136 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2640
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4522/1770/1457
Csomagtér
417-1307 liter
Saját tömeg (kg)
1393
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
205
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
9,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
6
Tesztfogyasztás
7,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
159
ÁRA
A tesztelt autó alapára 6,67 millió Ft a tesztelt autó ára 8,82 millió Ft
Két góllal is vezettek az olaszok az első félidő után, a rendes játékidő utolsó perceiben fordított a Barcelona, majd az Inter hosszabbításra mentette a meccset, és végül meg is nyerte azt.