szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Eddig a Brabus Rocket számított a világ leggyorsabb limuzinjának. Az átépített Mercedes-Benz CLS-t leszorította a trónról az új, tuningolt BMW M5, amelyet a gyár G-Power elnevezésű részlegében alkottak meg.

Az új rekordot még november végén Papenburgban, a sebességi tesztpályán állították fel. Az új csúcstartó egy 750 lóerős, 700 Nm forgatónyomatékú, feltuningolt BMW M5. A nagyobb teljesítményt a V10-es, két kompresszoros motornak köszönheti. A tesztelés során az M5 végsebessége 367,4 kilométer/óra lett. Ez majdnem két kilométer/órával több, mint amit a 730 lóerős, V12-es biturbós Brabus Pocket ért el. A Mercedes CLS-re épített modell végsebessége ugyanis 365,7 kilométer/óra.

A 750 lóerős, V10 motorral ellátott M5 G-Powert egyébként kicsit gyengébb verzióban is elkészítik. Így a lóerőket kedvelő vásárlók választhatnak majd egy 635 lóerős, 635 Nm-es motor, illetve egy 660 lóerős, 650 Nm forgatónyomatékú motort is.

A G-Power szerint a 750 lóerő még nem a felső határ. Ha a konkurencia veszélybe sodorja a rekordot, vagy megdönteni készül, a BMW azonnal tud majd reagálni a kihívásokra - állítják.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

BMW X6 teszt: ördögi szekér

Másik dimenzió. Kívül szétszteroidozott csodabogár, belül elvarázsolt kastély. Tuningalap, izomautó féktelen luxussal. Gazdasági válság idején ideális.

hvg.hu Autó

BMW 7: vigyázat, emberveszély!

Itthon is bemutatták a bajorok zászlóshajóját: a hetes BMW minden tekintetben felülmúlja elődjét és sok szempontból versenytársait. A 19,9 millió forinttól kapható luxus limuzint a piacon található összes védelmi, kényelmi és szórakoztató berendezéssel felszerelték. Ezúttal az arányos formanyelvet is megtalálták.

hvg.hu Autó

BMW 3 teszt: vége a hátsókerekes korszaknak

Egy BMW vezetését nem lehet elfelejteni, akárhányszor újra módom van rá, fülig ér a szám. Pedig ez csak egy hármas dízel megint. Sajátos élményt ad, öröm vezetni.