Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"42ea1a5d-322b-4dcf-a688-c63ebfa07e6c","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Öt meghatározó játékosa nélkül harcolta ki az elitben maradást a magyar férfi jégkorong-válogatott, amely a saját játékát játszva, a tapasztalatszerzést előtérbe helyezve érte el a példa nélküli eredményt.","shortLead":"Öt meghatározó játékosa nélkül harcolta ki az elitben maradást a magyar férfi jégkorong-válogatott, amely a saját...","id":"20250523_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-a-csoport-vilagbajnoksag-bentmaradas-marton-tibor-majoross-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42ea1a5d-322b-4dcf-a688-c63ebfa07e6c.jpg","index":0,"item":"ae27c93b-728a-412f-8b70-8d31c31be6d4","keywords":null,"link":"/sport/20250523_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-a-csoport-vilagbajnoksag-bentmaradas-marton-tibor-majoross-gergely","timestamp":"2025. május. 23. 11:27","title":"„Tökös volt a társaság” – a hokiválogatott történelmi bennmaradásának nyomában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4eb4be6d-4efe-4cf6-a3ad-c4e4f3787fb3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A német cég főüzemével osztoznak majd a gyártáson.","shortLead":"A német cég főüzemével osztoznak majd a gyártáson.","id":"20250523_Reszben-elviszik-az-Audi-Q3-gyartasat-Gyorbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4eb4be6d-4efe-4cf6-a3ad-c4e4f3787fb3.jpg","index":0,"item":"709be6a6-d0ef-4e29-94d1-137f069169f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_Reszben-elviszik-az-Audi-Q3-gyartasat-Gyorbol","timestamp":"2025. május. 23. 12:52","title":"Részben elviszik az Audi Q3 gyártását Győrből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a62f2fc5-014d-45e1-8d08-6914c5911c9d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A férfi 2001 óta nem is vezethetne, de ez nem tarotta vissza. ","shortLead":"A férfi 2001 óta nem is vezethetne, de ez nem tarotta vissza. ","id":"20250523_24-eve-nem-ivezethetne-ittas-baleset-gyori-autos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a62f2fc5-014d-45e1-8d08-6914c5911c9d.jpg","index":0,"item":"6d1df109-568c-4527-8df2-76e012f2da3c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_24-eve-nem-ivezethetne-ittas-baleset-gyori-autos","timestamp":"2025. május. 23. 10:34","title":"24 éve végleg eltiltották a vezetéstől, ittasan mégis több balesetet is okozott egy győri autós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Claude Opus 4 nevű MI-modell biztonsági tesztelésekor az Anthropic mérnökei azt találták, ha fenyegetve érzi magát, a mesterséges intelligencia zsarolni kezdi a mérnököket.","shortLead":"A Claude Opus 4 nevű MI-modell biztonsági tesztelésekor az Anthropic mérnökei azt találták, ha fenyegetve érzi magát...","id":"20250523_anthropic-mesterseges-intelligencia-claude-opus-4-zsarolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418.jpg","index":0,"item":"d9c57d37-9f48-4701-9945-91a804b07642","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_anthropic-mesterseges-intelligencia-claude-opus-4-zsarolas","timestamp":"2025. május. 23. 14:03","title":"Zsarolni kezd az Anthropic új mesterséges intelligenciája, ha le akarják cserélni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1678599b-1094-40aa-afb1-d87a3512aec2","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A prémium összege jelenleg 500 euró.","shortLead":"A prémium összege jelenleg 500 euró.","id":"20250524_vatikan-konklavepremium-ferenc-xiv-leo-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1678599b-1094-40aa-afb1-d87a3512aec2.jpg","index":0,"item":"a8c94b95-7641-412a-a0e7-095d118fec23","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250524_vatikan-konklavepremium-ferenc-xiv-leo-papa","timestamp":"2025. május. 24. 18:12","title":"Ferenc eltörölte, XIV. Leó most visszaállította a vatikáni dolgozók pápaválasztási prémiumát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19c99476-d947-4f83-9cda-90956a3e7c89","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Egyesült Államok több mint 230 év után megszünteti az egycentes pénzérmék verését – közölte a washingtoni pénzügyminisztérium csütörtökön.","shortLead":"Az Egyesült Államok több mint 230 év után megszünteti az egycentes pénzérmék verését – közölte a washingtoni...","id":"20250523_egycentes-erme-USA-gyartas-leallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19c99476-d947-4f83-9cda-90956a3e7c89.jpg","index":0,"item":"42c006ba-bcd0-4163-89c6-7ee4cbde046f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_egycentes-erme-USA-gyartas-leallitas","timestamp":"2025. május. 23. 08:16","title":"Itt a vége: 230 év után nem készítenek több egycentes érmét az USA-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f260fa47-b66c-49ef-847a-6f7337d8e8f7","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A magyar népzenével kevert folk-popot játszó zenekar 11 év és 5 lemez után mond búcsút a közönségnek.","shortLead":"A magyar népzenével kevert folk-popot játszó zenekar 11 év és 5 lemez után mond búcsút a közönségnek.","id":"20250523_Feloszlik-a-Margaret-Island","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f260fa47-b66c-49ef-847a-6f7337d8e8f7.jpg","index":0,"item":"26cb4597-5660-454c-b7fd-81f7264f8d10","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_Feloszlik-a-Margaret-Island","timestamp":"2025. május. 23. 11:14","title":"Feloszlik a Margaret Island","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07cd82b7-cc1f-42bd-b934-b7e4cf0908c9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Deadpoollal már bizonyította, hogy a korhatár nem zárja ki a kasszasikert. ","shortLead":"A Deadpoollal már bizonyította, hogy a korhatár nem zárja ki a kasszasikert. ","id":"20250524_Ryan-Reynolds-meggyozne-a-Disney-t-hogy-csinaljanak-vegre-egy-korhataros-Star-Wars-filmet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07cd82b7-cc1f-42bd-b934-b7e4cf0908c9.jpg","index":0,"item":"4a5ab28e-0658-4ccb-8480-6e3b3c7365d2","keywords":null,"link":"/kultura/20250524_Ryan-Reynolds-meggyozne-a-Disney-t-hogy-csinaljanak-vegre-egy-korhataros-Star-Wars-filmet","timestamp":"2025. május. 24. 17:15","title":"Ryan Reynolds meggyőzné a Disney-t, hogy csináljanak végre egy korhatáros Star Wars-filmet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Akárhogy is nézzük, ez egy történelmi pillanat: négy év után Honda...
Akárhogy is nézzük, ez egy történelmi pillanat: négy év után Honda van a szerkesztőségben. Jó az időzítés is, az elsők között tehettük próbára a megújult Civicet. Nem kell nagy változásra gondolni, leheletnyit változtak az első és a hátsó lámpatestek, a kötény és az első szoknya. A legnagyobb és leghasznosabb változás a belteret érintette, az ügyfelek által tömegesen kritizált nagy, könnyen karcolódó fényes műanyagbetétet jobb minőségű és finomabb tapintású váltotta a műszerfalon.
am
Bár korábban nem teszteltük, volt tapasztalatom a rossz összhatású beltérről, amely ugyanakkor a legegyedibb és legkülönlegesebb a kategóriában. A többszintes információmezők valódi űrhajós hangulatot teremtenek, nem érdemes rá szaporítani a szót, tapasztalni kell fényorgiáját. Az alumínium borítású pedálok túl közel vannak egymáshoz, érződik, ezt a kocsit női topánkákra méretezték. Semmi nem zörög egyelőre, azonban a kézifék karja később biztosan fog, mert már most is lóg.
am
A kormány formája rendhagyó, jó fogású, a váltó csattogós, merev, de pontos. Az autó úttartása kiváló, futóműve kemény, rossz úton ráz, a kormányzás direkt, enyhén túlkormányzottságra hajlamos az ötajtós.
am
Bár a váltó mozgása és kattogása zavart, az erőátvitel maga lenyűgözött, a sebességváltás ideális pontjainak jelzésével, pillanatok alatt hatosba felpakolunk. Szinte hihetetlen, de tempomattal, hatosban 43 kilométer/óra sebességgel rángatás nélkül lassúzik az autó, 1100-as percenkénti fordulaton, de akár 40-ig is lazíthatunk, csak ekkor jelzi a rendszer, hogy inkább váltsunk egyet vissza. Az új hatsebességes váltómű belső struktúrája megegyezik a korábbi ötsebességesével, de a kapcsolási érzet a rövidebb szinkrongyűrűknek, a csatlakozás nélküli előválasztó struktúrának és a kisebb súrlódású, nagykapacitású léptetőcsapágyaknak, köszönhetően javult. Kiegészítésképp egy új fogaskerék-specifikációt is találunk, mellyel a III. és VI. fokozatok közötti átkapcsolás lett pontosabb. A váltó kompaktabb és kisebb súrlódású. A kapcsolási út lerövidült, az áttételek közelebb vannak és javult. A kuplung magasan fog, ezért induláskor zavaróan nagy gázzal kezdünk.
am
A látvány mellett hasznosságokat is felfedezhetünk az új műszerfalon, a kormány köré került számos kapcsoló, a váltási pontot a fedélzeti számítógép jelzi, sőt egy ökométer mutatja, mennyire gazdaságosan vezetünk. Bár egy sportos vérű járműben ülünk, a takarékosság ragályos és megtanítható. Így a többnyire városban, elővárosban megtett négyszáz kilométer során 6,75 liter benzint fogyasztott a Civic 100 kilométerenként.
[[ Oldaltörés: Csak a múltja sportos ]]
A sportos múlttal szakított a Honda, az 100 lovas 1,4-es Civic a kisautók átlag fürgeségével elegendő dinamikával bír városban, ám autópályán a Civic-legendát megszégyenítő módon sorol be a külső sávba. 120 felett hangos és erőtlen az autó, talán ezért is fogy jobban az 1,8 literes változat. Olyannyira süvít ilyenkor a szélzaj, hogy a fiam attól félt – talán a cockpit miatt – mindjárt felszállunk.
am
Az autó formavilága a nyílhegy és a kardél mitikus, archaikus szimbólumrendszerét vegyíti az ultramodern technikával. A lámpák, a kilincsek, a tükörbe integrált irányjelzők szinte feldöfik a többi közlekedőt.
am
Jó benne ülni, kényelmes hátul is, csak nagyon magas embereknek lehet kín. A kilátás nem annyira akadálytalan, a fűthető, elektronikusan állítható és behajtható külső tükrök jól szolgálnak, ám a hátsó szélvédő furcsa kialakítása révén esőben, hóban vagy a koszos autóból lehetetlen kilátni. Nem tudjuk, milyen autó jön mögöttünk, emiatt nem is idegeskedünk a lehúzódással. Tolatáskor nagy segítség a parkolóradar, csak halkan és elég későn jelez. Szerencsére a műszerfalon képi értesítést is kapunk az esetleges akadályokról.
Példás az autó biztonsága, minden biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet, a műszerfalon egy hibajelzőn pontosan látjuk ki a bűnös. Furcsa, hogy az autó gombnyomásra indul, mégis be kell dugnunk a lyukba a slusszkulcsot és rá kell adnunk a gyújtást.
am
Az alapfelszereltség a kategória egyik legjobbja: hat légzsák, riasztó, kipörgésgátló, ESP, vészfék-asszisztens, kormányról vezérelhető audiorendszer mp3-lejátszással, USB-csatlakozóval, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró, állítható vezetőülés, négy elektromos ablak, hátsó olvasólámpa, fűthető első ülések, tempomat, automatikus klíma, 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, tolatóradar. Mindez természetesen nem olcsó, az 1,4-es Civic alapára 4,6 millió forint.
am
Csomagtartója méretes, még egy szabvány szánkó is befért. Erénye, hogy alacsonyan van a küszöb, így könnyedén megpakolhatjuk. Az ülések okos megoldással egy mozdulattal a padló síkjába dönthetők.