 © Autómenedzser |
A nagy érdeklődéssel várt Tata Nano már áprilisban az indiai piacra kerülhet. A legkisebb és legolcsóbb autót hivatalosan március 23-án, Mumbaiban mutatják be ünnepélyes keretek között. A cég vezetője, Ratan Tata ekkor fogja hivatalosan bejelenteni azt is, hogy a Nanót a jövőben Európában és Németországban is árulják majd. A Tata az egyik legnagyobb ipari vállalat Ázsiában. Olyan autómárkák tartoznak hozzá például, mint a Land Rover vagy a Jaguar.
 © Autómenedzser |
 © Autómenedzser |
"Azt tervezzük, hogy a genfi autószalonon bemutatjuk a Nano európai verzióját, amely az európai környezetvédelmi és biztonsági normáknak megfelel" - nyilatkozta még a szalon megnyitása előtti héten Tata. "Az európai változat ára kereken 5000 euró lesz. Terveink szerint azonban az igazi piac Indiában lesz, ahol a jövőben évente 500 ezer-1 millió járművet kívánunk eladni."
Mivel a telephellyel gondok merültek fel, egyelőre egy már meglévő gyárban, kis szériában fogják gyártani az autót. A Nanót benzines és dízelmeghajtással egyaránt kínálják majd. Indiában 2000 dollárért lehet majd hozzájutni a környezetbarát gépkocsihoz. "Megígértük, hogy az ár nem haladja meg a 2000 dollárt, és tartani fogjuk magunkat a szavunkhoz - legalábbis kezdetben, egy bizonyos ideig mindenképpen" - mondta a vezérigazgató. "Sajnos egyelőre úgy tűnik, hogy túl sokáig nem tudjuk, hiszen az utóbbi hónapokban igen sokat változtak a körülmények" - olvasható a Die Weltben a vezér nyilatkozata.
 © Autómenedzser |
A nyugati autóipar szakértői és munkatársai kételkednek abban, hogy a Nano valóban eljut hozzánk és sikeres lesz Európában. Szerintük a magas európai biztonsági és környezetvédelmi normáknak nem fog megfelelni a kocsi.
A 3,10 méter hosszú, 1,5 méter széles Nanót kezdetben 623 köbcentis 33 lóerős benzinmotorral árulják majd. Fogyasztása öt liter alatti, a végsebessége pedig valamennyivel 100 kilométer/óra fölött lesz. Szén-dioxid-kibocsátása 97 gramm/kilométer, ami az egyik legjobb érték Európában, feltéve, ha igaz.