szerző:
hvg.hu

A JATO Dynamics havi elemzéséből ismét bebizonyosodni látszik az a tény, hogy az új modellek képesek felpörgetni az eladásokat még válság idején is. A hazai autópiacon tart a mélyrepülés, 48,96 százalékos a visszaesés. A Suzuki Swift forgalma brutálisan visszaesett, havonta 1000-1500-zal kevesebb fogy, mint tavaly.

Az új Ford Fiesta kelendő, 15,6 százalékkal többet adtak el a jövevényből, mint a korábbi modellből tavaly februárban, 27 692 fogyott az év második hónapjában. Az európai autópiac februári eladásai 18,3 százalékkal alacsonyabbak a tavalyi év azonos hónapjához képest, az első két hónap összesített eredményei pedig 22,9 százalékkal maradnak el a tavalyi év azonos időszakától, tisztán látszik, hogy a fogyasztók a legújabb modellekre költik legszívesebben a pénzüket.

A legnagyobb forgalmat generáló gyártókat leszámítva a Jaguar és az Alfa Romeo tudhatja magáénak a legnagyobb számszerű növekedést 2009 eddig eltelt időszakában, emit elsősorban az XF és a Mito modelljeik sikeres bevezetésének köszönhetnek. A Jaguar 9 százalékos növekedést ért el tavaly februárhoz képest, az eslő két hónap növekedése pedig 25,1 százalékra rúg a tavalyi év első 2 hónapjához viszonyítva. Az Alfa Romeónál a februári emelkedés 19,5 százalék, az év első 2 hónapjának növekménye pedig 7,1 százalék.
 

© Ford


A Volkswagen Európában a legkeresettebb márka, megelőzve a Fordot, a Renault-t, az Opel/Vauxhall-t és a Fiatot. Az év első két hónapja összesített számai alapján is a Volkswagen vezet, őt követi a Ford, a Fiat az Opel/Vauxhall és a Peugeot.

Márka

Február 2009

Február 2008

változás

2009 I-II. hónap

2008 I-II. hónap

Változás

VOLKSWAGEN

109,632

117,877

-7.0%

214,956

247,977

-13.3%

FORD

80,821

87,829

-8.0%

170,789

199,188

-14.3%

RENAULT

71,307

91,809

-22.3%

132,952

184,122

-27.8%

OPEL/VAUXHALL

69,341

88,561

-21.7%

135,115

189,490

-28.7%

FIAT

69,316

86,529

-19.9%

135,426

178,587

-24.2%

PEUGEOT

66,512

93,064

-28.5%

133,867

183,573

-27.1%

CITROEN

56,853

73,451

-22.6%

116,895

154,488

-24.3%

TOYOTA

52,219

64,756

-19.4%

102,313

138,604

-26.2%

AUDI

42,932

46,310

-7.3%

89,316

95,628

-6.6%

MERCEDES

35,380

52,829

-33.0%

76,515

112,331

-31.9%

A Volkswagen Golf továbbra is tartja vezető pozícióját az európai tabellán 2009 februárjában is, sőt még feljebb tornázta piaci részesedését tavaly februárhoz képest. A Golf a Ford Fiestát, a Peugeot 207-est, a Ford Focust, a Fiat Pandát, az Opel/Vauxhall Corsát, a VW Polót, a Fiat Puntót, a Renault Cliót és az Opel/Vauxhall Astrát szorította maga mögé.

A Golf vezeti a 2009-es eddigi összesített eladási listát is, megelőzve ezzel a Fiestát, a Peugeot 207-est, a Ford Focust, az Opel/Vauxhall Corsát, a VW Polót, a Fiat Pandát, a Fiat Puntót, a Renault Cliót és az Audi A4-et.

Márka/ Modell

Február 2009

Február 2008

változás

2009 I-II. hónap

2008 I-II. hónap

változás

VOLKSWAGEN GOLF

34,759

36,323

-4.3%

69,151

78,254

-11.6%

FORD FIESTA

27,692

23,947

+15.6%

59,482

52,498

+13.3%

PEUGEOT 207

26,559

38,390

-30.8%

51,919

76,624

-32.2%

FORD FOCUS

21,460

26,573

-19.2%

43,856

60,691

-27.7%

FIAT PANDA

20,538

19,429

+5.7%

38,122

41,593

-8.3%

OPEL/VAUXHALL CORSA

20,523

28,155

-27.1%

39,956

61,347

-34.9%

VOLKSWAGEN POLO

19,711

22,250

-11.4%

38,126

45,026

-15.3%

FIAT PUNTO

18,575

26,606

-30.2%

35,708

57,178

-37.5%

RENAULT CLIO

17,681

28,428

-37.8%

34,721

58,289

-40.4%

OPEL/VAUXHALL ASTRA

17,273

27,039

-36.1%

32,564

55,912

-41.8%

A legtöbb európai ország autópiaca zuhant februárban. Az egyetlen kivétel Németország volt, ahol a roncsautó-prémium 21,5 százalékos növekedést hozott.

Magyarországon 48,96 százalékos volt a visszaesés az év első két hónapjában (februárban 45,97 százalék), a legnépszerűbb márka az Opel (piaci részesedése 13,2 százalék), a legnépszerűbb modell az Opel Astra (piaci részesedése 8,18 százalék). Éves szinten a legnagyobb bajban a Suzuki van (-69 százalék, 9,74 százalékos részesedés), de félhetnek a Toyotánál (-64 százalék, 4,88 százalékos piaci részesedés), a Chevroletnél (-62 százalék, 3,75 százalékos piaci rész) és a Skodánál is (-58 százalék, 5,94 százalékos piaci részesedés). Az év eddigi nyertese itthon a nagyok között a Nissan (+50 százalék) és a Renault (-6,9 százalék).

A vezető márkák itthon:
Opel 1246/1733 eladott autó február/első két hónap
Ford 988/1620
Suzuki 746/1279
Volkswagen 576/1147
Renault 430/890
Toyota 337/641
Skoda 302/780
Chevrolet 298/492
Nissan 284/729
Fiat 276/465

Népszerű modellek itthon:
Opel Astra 702/811
Ford Focus 447/682
Suzuki SX4 320/520
Volkswagen Golf 232/391
Suzuki Splash 229/352
Opel Astra Classic 214/316
Ford Fiesta 209/352
Opel Corsa 165/280
Suzuki Swift 161/332
Skoda Octavia 159/392
















Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Fütyül a kormány a roncsautó-prémiumra

Miközben egyre több uniós államban bevezetik a régi autóért újat programot, a magyar kormány nem kíván foglalkozni ezzel a gazdaságélénkítő eszközzel. Pedig a német példából ítélve megérné.

hvg.hu Autó

Pelenkázni kell az autóipart - állami támogatás nélkül nem megy

A fogyasztói pesszimizmus, az emelkedő munkanélküliség és a gazdasági kilátásokat övező bizonytalanság visszatartja a fogyasztókat a tartós javak, így az autók vásárlásától – állapítja meg elemzésében a Concorde. A tavalyihoz hasonló, illetve azt meghaladó értékesítés csak azokban az országokban tapasztalható, ahol kormányzati ösztönző programok indultak, például Kínában (24 százalékos növekedés) Németországban (21,5 százalékos emelkedés) vagy Brazíliában (2 százalékos csökkenés).

Egyre több amerikai közgazdász vár recessziót 2021-re

Egyre több amerikai közgazdász vár recessziót 2021-re

Mondd meg, mit ünnepelsz, és megmondom, ki vagy

Mondd meg, mit ünnepelsz, és megmondom, ki vagy

Megéri olcsóbb telefont venni? Kipróbáltuk a jóárasított, “lite” verziós mobilokat

Megéri olcsóbb telefont venni? Kipróbáltuk a jóárasított, “lite” verziós mobilokat

Ezer ok miatt lehet aggódni azon, hogy belecsap-e a mennykő a világgazdaságba

Ezer ok miatt lehet aggódni azon, hogy belecsap-e a mennykő a világgazdaságba

Halálos gombás fertőzések kísérhetik a globális felmelegedést

Halálos gombás fertőzések kísérhetik a globális felmelegedést

Bepánikolt kamionos állt keresztbe az M43-as autópályán

Bepánikolt kamionos állt keresztbe az M43-as autópályán