szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A JATO Dynamics havi elemzéséből ismét bebizonyosodni látszik az a tény, hogy az új modellek képesek felpörgetni az eladásokat még válság idején is. A hazai autópiacon tart a mélyrepülés, 48,96 százalékos a visszaesés. A Suzuki Swift forgalma brutálisan visszaesett, havonta 1000-1500-zal kevesebb fogy, mint tavaly.

Az új Ford Fiesta kelendő, 15,6 százalékkal többet adtak el a jövevényből, mint a korábbi modellből tavaly februárban, 27 692 fogyott az év második hónapjában. Az európai autópiac februári eladásai 18,3 százalékkal alacsonyabbak a tavalyi év azonos hónapjához képest, az első két hónap összesített eredményei pedig 22,9 százalékkal maradnak el a tavalyi év azonos időszakától, tisztán látszik, hogy a fogyasztók a legújabb modellekre költik legszívesebben a pénzüket.

A legnagyobb forgalmat generáló gyártókat leszámítva a Jaguar és az Alfa Romeo tudhatja magáénak a legnagyobb számszerű növekedést 2009 eddig eltelt időszakában, emit elsősorban az XF és a Mito modelljeik sikeres bevezetésének köszönhetnek. A Jaguar 9 százalékos növekedést ért el tavaly februárhoz képest, az eslő két hónap növekedése pedig 25,1 százalékra rúg a tavalyi év első 2 hónapjához viszonyítva. Az Alfa Romeónál a februári emelkedés 19,5 százalék, az év első 2 hónapjának növekménye pedig 7,1 százalék.
 

© Ford


A Volkswagen Európában a legkeresettebb márka, megelőzve a Fordot, a Renault-t, az Opel/Vauxhall-t és a Fiatot. Az év első két hónapja összesített számai alapján is a Volkswagen vezet, őt követi a Ford, a Fiat az Opel/Vauxhall és a Peugeot.

Márka

Február 2009

Február 2008

változás

2009 I-II. hónap

2008 I-II. hónap

Változás

VOLKSWAGEN

109,632

117,877

-7.0%

214,956

247,977

-13.3%

FORD

80,821

87,829

-8.0%

170,789

199,188

-14.3%

RENAULT

71,307

91,809

-22.3%

132,952

184,122

-27.8%

OPEL/VAUXHALL

69,341

88,561

-21.7%

135,115

189,490

-28.7%

FIAT

69,316

86,529

-19.9%

135,426

178,587

-24.2%

PEUGEOT

66,512

93,064

-28.5%

133,867

183,573

-27.1%

CITROEN

56,853

73,451

-22.6%

116,895

154,488

-24.3%

TOYOTA

52,219

64,756

-19.4%

102,313

138,604

-26.2%

AUDI

42,932

46,310

-7.3%

89,316

95,628

-6.6%

MERCEDES

35,380

52,829

-33.0%

76,515

112,331

-31.9%

A Volkswagen Golf továbbra is tartja vezető pozícióját az európai tabellán 2009 februárjában is, sőt még feljebb tornázta piaci részesedését tavaly februárhoz képest. A Golf a Ford Fiestát, a Peugeot 207-est, a Ford Focust, a Fiat Pandát, az Opel/Vauxhall Corsát, a VW Polót, a Fiat Puntót, a Renault Cliót és az Opel/Vauxhall Astrát szorította maga mögé.

A Golf vezeti a 2009-es eddigi összesített eladási listát is, megelőzve ezzel a Fiestát, a Peugeot 207-est, a Ford Focust, az Opel/Vauxhall Corsát, a VW Polót, a Fiat Pandát, a Fiat Puntót, a Renault Cliót és az Audi A4-et.

Márka/ Modell

Február 2009

Február 2008

változás

2009 I-II. hónap

2008 I-II. hónap

változás

VOLKSWAGEN GOLF

34,759

36,323

-4.3%

69,151

78,254

-11.6%

FORD FIESTA

27,692

23,947

+15.6%

59,482

52,498

+13.3%

PEUGEOT 207

26,559

38,390

-30.8%

51,919

76,624

-32.2%

FORD FOCUS

21,460

26,573

-19.2%

43,856

60,691

-27.7%

FIAT PANDA

20,538

19,429

+5.7%

38,122

41,593

-8.3%

OPEL/VAUXHALL CORSA

20,523

28,155

-27.1%

39,956

61,347

-34.9%

VOLKSWAGEN POLO

19,711

22,250

-11.4%

38,126

45,026

-15.3%

FIAT PUNTO

18,575

26,606

-30.2%

35,708

57,178

-37.5%

RENAULT CLIO

17,681

28,428

-37.8%

34,721

58,289

-40.4%

OPEL/VAUXHALL ASTRA

17,273

27,039

-36.1%

32,564

55,912

-41.8%

A legtöbb európai ország autópiaca zuhant februárban. Az egyetlen kivétel Németország volt, ahol a roncsautó-prémium 21,5 százalékos növekedést hozott.

Magyarországon 48,96 százalékos volt a visszaesés az év első két hónapjában (februárban 45,97 százalék), a legnépszerűbb márka az Opel (piaci részesedése 13,2 százalék), a legnépszerűbb modell az Opel Astra (piaci részesedése 8,18 százalék). Éves szinten a legnagyobb bajban a Suzuki van (-69 százalék, 9,74 százalékos részesedés), de félhetnek a Toyotánál (-64 százalék, 4,88 százalékos piaci részesedés), a Chevroletnél (-62 százalék, 3,75 százalékos piaci rész) és a Skodánál is (-58 százalék, 5,94 százalékos piaci részesedés). Az év eddigi nyertese itthon a nagyok között a Nissan (+50 százalék) és a Renault (-6,9 százalék).

A vezető márkák itthon:
Opel 1246/1733 eladott autó február/első két hónap
Ford 988/1620
Suzuki 746/1279
Volkswagen 576/1147
Renault 430/890
Toyota 337/641
Skoda 302/780
Chevrolet 298/492
Nissan 284/729
Fiat 276/465

Népszerű modellek itthon:
Opel Astra 702/811
Ford Focus 447/682
Suzuki SX4 320/520
Volkswagen Golf 232/391
Suzuki Splash 229/352
Opel Astra Classic 214/316
Ford Fiesta 209/352
Opel Corsa 165/280
Suzuki Swift 161/332
Skoda Octavia 159/392
















HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Fütyül a kormány a roncsautó-prémiumra

Miközben egyre több uniós államban bevezetik a régi autóért újat programot, a magyar kormány nem kíván foglalkozni ezzel a gazdaságélénkítő eszközzel. Pedig a német példából ítélve megérné.

hvg.hu Autó

Pelenkázni kell az autóipart - állami támogatás nélkül nem megy

A fogyasztói pesszimizmus, az emelkedő munkanélküliség és a gazdasági kilátásokat övező bizonytalanság visszatartja a fogyasztókat a tartós javak, így az autók vásárlásától – állapítja meg elemzésében a Concorde. A tavalyihoz hasonló, illetve azt meghaladó értékesítés csak azokban az országokban tapasztalható, ahol kormányzati ösztönző programok indultak, például Kínában (24 százalékos növekedés) Németországban (21,5 százalékos emelkedés) vagy Brazíliában (2 százalékos csökkenés).