Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egy friss felmérés szerint még mindig az infláció miatt aggódnak a legtöbben. ","shortLead":"Egy friss felmérés szerint még mindig az infláció miatt aggódnak a legtöbben. ","id":"20250526_anyagi-bizonytalansag-magyarorszag-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd.jpg","index":0,"item":"1e40dd9d-ed0e-49be-b7f5-7ad6e80f5e94","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250526_anyagi-bizonytalansag-magyarorszag-felmeres","timestamp":"2025. május. 26. 11:25","title":"Tíz magyar felnőttből kilenc anyagi bizonytalanságot érez, és a többség még rosszabb helyzetre számít a közeljövőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb1c241e-acc4-4104-9667-b8838adbf0f3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem volt túl sikeres a Starship űrhajó tesztje a legutóbbi két alkalom során, de most újból próbára teszi az űrhajót a SpaceX.","shortLead":"Nem volt túl sikeres a Starship űrhajó tesztje a legutóbbi két alkalom során, de most újból próbára teszi az űrhajót...","id":"20250527_spacex-starship-urhajo-fejlesztes-tesztrepules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb1c241e-acc4-4104-9667-b8838adbf0f3.jpg","index":0,"item":"47b220c7-f1e3-4162-9305-59d04f613c6f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250527_spacex-starship-urhajo-fejlesztes-tesztrepules","timestamp":"2025. május. 27. 15:03","title":"Kiderült, mi okozta a Starship űrhajó látványos robbanását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"717fe8ef-1d00-4a87-805c-b91cfb9caf49","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Miközben dúl a vihar a főváros költségvetése és közvetlenül a BKV körül, a kormány hirtelen pénzt adott a villamosbeszerzésre.","shortLead":"Miközben dúl a vihar a főváros költségvetése és közvetlenül a BKV körül, a kormány hirtelen pénzt adott...","id":"20250527_Lesz-penz-a-budapesti-villamosra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/717fe8ef-1d00-4a87-805c-b91cfb9caf49.jpg","index":0,"item":"3aa70528-9b96-4b86-a4ec-17488b3b3f30","keywords":null,"link":"/itthon/20250527_Lesz-penz-a-budapesti-villamosra","timestamp":"2025. május. 27. 06:10","title":"Lesz pénz a budapesti villamosra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e131fddd-49e6-4348-8abb-a58f7b71597f","c_author":"Huawei Technologies","category":"brandcontent","description":"A kínai gyártó prémium készülékével minden korábbinál magasabbra helyezte a lécet az egészségünkkel kapcsolatos funkciók terén, de designban és a további innovációkkal kapcsolatban is feladta a leckét a versenytársaknak. ","shortLead":"A kínai gyártó prémium készülékével minden korábbinál magasabbra helyezte a lécet az egészségünkkel kapcsolatos...","id":"20250521_Huawei-Watch-5-okosora-teszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e131fddd-49e6-4348-8abb-a58f7b71597f.jpg","index":0,"item":"d8b5c15b-129e-4d60-8ec1-1c4e04bffb26","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250521_Huawei-Watch-5-okosora-teszt","timestamp":"2025. május. 26. 19:30","title":"Huawei Watch 5 teszt: magyar vonatkozása is van a sokoldalú okosórának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae3b3618-0aa4-43a7-9ad0-6434c2450e70","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A román határ szombati átlépése, a nagyváradi érkezés volt a nagy tiszás menet legszimbolikusabb része, ám Magyar Péter vándorútjához csatlakozva azt láttuk: az akció legfontosabb célja és hatása a magyar vidék felrázása volt. Hogyan jutott el a menet Romániáig? Milyen szervezési munka állt mögötte és önkéntesek milyen módon nyújtottak segítséget hozzá?","shortLead":"A román határ szombati átlépése, a nagyváradi érkezés volt a nagy tiszás menet legszimbolikusabb része, ám Magyar Péter...","id":"20250526_Tisza-a-Fidesz-szive-kozepebe-hatolt-nagyriport-Magyar-Peter-vandorlasarol-megerkezesrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae3b3618-0aa4-43a7-9ad0-6434c2450e70.jpg","index":0,"item":"d83d0a9a-f21b-4fd5-b933-d3e656983dc8","keywords":null,"link":"/360/20250526_Tisza-a-Fidesz-szive-kozepebe-hatolt-nagyriport-Magyar-Peter-vandorlasarol-megerkezesrol","timestamp":"2025. május. 26. 06:30","title":"A Tisza a Fidesz szíve közepébe hatolt – riport Magyar Péter vándorlásáról és megérkezéséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54fd70af-cae9-47d2-aca4-9d9e0b9e4836","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A publicista a KDNP-vel szembeforduló Gaal Gergelynek ment neki friss írásában.","shortLead":"A publicista a KDNP-vel szembeforduló Gaal Gergelynek ment neki friss írásában.","id":"20250526_Bayer-Zsolt-kormanyzati-poziciok-Gaal-Gergely-Semjen-Zsolt-KDNP","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54fd70af-cae9-47d2-aca4-9d9e0b9e4836.jpg","index":0,"item":"262dd4a4-9457-440e-9cdd-296d7521d3b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250526_Bayer-Zsolt-kormanyzati-poziciok-Gaal-Gergely-Semjen-Zsolt-KDNP","timestamp":"2025. május. 26. 12:25","title":"Bayer Zsolt a Magyar Nemzetben írta meg, hogy kegyelemből osztogatnak kormányzati állásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4ab7a9b-5a94-477a-9b8d-4737f05e643f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt legalább tényleg örömautózott. ","shortLead":"Itt legalább tényleg örömautózott. ","id":"20250527_Alonso-Monacoban-egy-Aston-Martin-Valhallaban-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4ab7a9b-5a94-477a-9b8d-4737f05e643f.jpg","index":0,"item":"39832c21-85d6-4bae-87b6-174e7898e559","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_Alonso-Monacoban-egy-Aston-Martin-Valhallaban-video","timestamp":"2025. május. 27. 06:59","title":"Alonso száguldozott még egyet Monacóban, egy Aston Martin Valhallában – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2c60944-52a3-4612-9ccd-78c77b998869","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A létezéséről állítólag csak az énekes szűk ismeretségi köre tudott, pedig tartották a kapcsolatot. ","shortLead":"A létezéséről állítólag csak az énekes szűk ismeretségi köre tudott, pedig tartották a kapcsolatot. ","id":"20250525_Freddie-Mercury-eltitkolt-gyerek-eletrajz-konyv-naplok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2c60944-52a3-4612-9ccd-78c77b998869.jpg","index":0,"item":"660cc74b-6304-48c1-8f09-d30674e8696a","keywords":null,"link":"/kultura/20250525_Freddie-Mercury-eltitkolt-gyerek-eletrajz-konyv-naplok","timestamp":"2025. május. 25. 21:57","title":"Freddie Mercurynek született egy eltitkolt lánya egy most megjelent könyv szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy-egy ilyen autóban önvizsgálatot tartok, milyen érzés gazdag emberek autóit...
am
Egy-egy ilyen autóban önvizsgálatot tartok, milyen érzés gazdag emberek autóit vezetni, olyan gépeket, amelyek annyira messze vannak a hétköznapok valóságától, hogy még álmodni sem érdemes róla. Ha lesöpröm róla a meseautós jelleget, mint autó, a GLK hibátlan, van négy kereke, motorja, fázni nem lehet benne és reggel a fiamat is elviszi kosárra. De vajon, kik veszik majd? A Mercire izguló, keménykötésű és pénzes fickók aligha, hisz ott van a menő ML, a pazar GL, vagy a tökös G. Maradnak a csajok, pénzes apuka egyetlenjei, arái, kedvesei. Talán így gondolkodtak a Daimlernél, amikor befizették a GLK-t a Szex és New York című filmbe. Tetszik, de ha ennyi pénzem lenne, maradnék a jól bevált, immár harminc éve gyártott osztrák óriásnál, a G-osztálynál.
am
Katonás rend uralkodik a GLK-ban, a C- és a G-osztály szép elegyét látjuk, sőt a beltér inkább az új E-osztály harmóniájára emlékeztet. Okosan és ergonomikusan berendezett, elegáns és fényűző, de mentes a latinos túlkapásoktól vagy a francia dekadenciától. Semmi burjánzó, elfajzott kinövés, mindennek megvan a szerepe.
am
A kormány szögletes alul, jó vezetni a GLK-t, ám a kormányzás pontatlan, nagy a holtjáték. A multimédiás egység szépen szól, hat gigás tárhely áll saját fájljaink rendelkezésére. A zenei élményt nem zavarja nyikorgás, recsegés vagy zörgés, ez a kocsi nagyon egyben van. Ez csak természetes, hisz Brémában gyártják.
am
Szögletes, darabos, nagyon germán és minőségi autó. A LED-es nappali fényt még ezen a modellen nem alkalmazta a Mercedes, a hátsó irányjelzőkben azonban már diódák villannak fel. Nagyok az ablakok, világos, átlátható a beltér, a kétszínű designo bőrülések kényelmesek. Az üléspozíció jó, rálátni a forgalomra, a szögletesség révén kevés a holttér, a tükrök nagyok, jól körbelátható az autó. A parkolásban elöl és hátul radar segít, de hogy még könnyebb legyen a géelkás élete, színes kamera fedezi a mögöttünk lévő területet.
Bíró Milán
[[ Oldaltörés: Halk, erős és sokat fogyaszt ]]
Bíró Milán
A hathengeres dízel halk és baromi erős. Már 1600-as fordulaton leadja 540 newtonméteres nyomatékát, a méretes kocka rögtön ugrik, mihelyst úgy akarjuk. A hétsebességes automatát a kormányról is kapcsolhatjuk, vagy akár sportfokozatban is közlekedhetünk. Egyiknek sem vettem gyakran hasznát, padlógázzal nem sok ellenfél akad. A GLK-t nem versenyzésre találták ki, ám a lendületes autózás egyáltalán nem idegen tőle, autópályán is szépen tartható vele a 200 kilométer/óra. 130-150 között csendes, előzésre van bőven tartaléka, 224 lóerős. Jól gyorsul, a 4Matic rendszer résen van, bár néha érezni a hátsókerekes gyökereket, sikerült egyszer riszálnom a fenekét. A nagy erő magas fogyasztással jár együtt, az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben 11,2 liter gázolajat fogyasztott a GLK 100 kilométerenként.
Bíró Milán
A Bluetooth-kapcsolat révén telefonálhatunk vezetés közben, a beszédfelismerő rendszerrel útvonalat is tervezhetünk anélkül, hogy kezünket levennénk a kormányról. Izgalmas játék, egész szavakat megért, ám ha nem ejtjük helyesen németül vagy angolul a szavakat, Biri helyett esetleg Berlinbe navigál. Jópofa, az egész családot megmozgató játék a hangos tervezés, a rendszernek jó füle van, a háttérbeszélgetésből is kihall egyes, nem is úgy értett, vagy mondott utasításokat.
Bíró Milán
Terepen offroad-csomag nélkül csak a motor erejére hagyatkozhatunk, a rövid túlnyúlások és a 201 milliméteres hasmagasság ellenére nem egy dzsip a GLK, de dombokon, sárban, hóban, latyakban, földúton nem akadunk el, sőt vontatni is ideális, két tonnáig terhelhető.
am
Csomagtartója a kategóriájához mérten kicsi - az Audi Q5 csomagtere 540 liter, a BMW X3 480 literes -, családi utazásokhoz kevés, egy nagyobb méretű hokistáska és egy kisebb hátizsákkal már megtelik, de mivel kockaforma az autó és az ülések síkban dönthetők, nagyobb tárgyak szállítására ideális.
am
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Mercedes-Benz GLK 320 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2987
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
224 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
540 Nm 1600-2400-es fordulaton
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4525 / 1840 / 1689
Tengelytáv (mm)
2755
Csomagtér
450-1550 liter
Saját tömeg (kg)
1880
Teherbírás/vontatási maximum (kg)
750/2000
Terepszögek elöl, hátul
23 fok, 25 fok
Hasmagasság, gázlómélység (mm)
201
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
220
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
7,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/Országút/Vegyes
10,3-10,7/6,5-7,0/7,9-8,4
Tesztfogyasztás
11,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
209-220
ÁRA
Alapára 13,701 millió forint, tesztautó ára kb. 16 millió forint
A GLK legfontosabb alap- és extra felszerelései
4MATIC: állandó összkerékhajtás, nyomatékarány elöl/hátul 45/55 százalék, egyfokozatú osztómű, központi differenciál 50 Nm záró-hatással, ESP, 4ETS - széria
4ETS: a túlforgó kerekeket lefékező elektronikus rendszer; nehéz körülmények között is biztosítja a haladást - széria
7G-TRONIC: intelligens, elektronikus felügyeletű hétfokozatú automata. Nagy áttételtartománya dinamikussá, csendessé és takarékossá teszi az autót - széria
Sarokfény: a kétoldali széles fénykéve beforduláskor és erős kanyarban fokozza a biztonságot - széria, ILS-szel
ADAPTIVE BRAKE: vezetőtámogató fékfunkciókkal fokozza a biztonságot - széria
Adaptív frontlégzsák: a baleset típusától és súlyosságától függően működik - széria
Adaptív erőhatároló: csökkenti az utas testére ható erőt - széria
AGILITY CONTROL: a menethelyzethez illeszkedő csillapítás - széria
Aktív kanyarfény: követi a kormánymozdulatokat - széria, ILS-szel
Dombsegéd: emelkedőn elinduláskor megakadályozza a visszagurulást - széria
Autópályafény: 90 km/óra fölött erősebb a tompított fény, 110 fölött magasabbra állítja a vezetőoldali fényszórót, 50 méterrel növelve a látótávolságot - széria, ILS-szel
AKSE automatikus gyermekülés-felismerés: Mercedes-gyermekülés esetén kikapcsolja az utasoldali légzsákot - extra
Bluetooth: drótnélküli kapcsolat a mobiltelefonnal - széria
BAS fékasszisztens: vészhelyzetben önműködően ráadja a maximális féknyomást, lerövidítve a fékutat - széria
COMAND APS: audio- és kommunikációs rendszer, rádió, CD/DVD, navigátor, telefon és terep-menü. A feldolgozott térképterület elhagyásakor útvonal-feljegyzés és tárolás. Zeneszerver ezer zeneszámnak - extra
Gyűrődő szelvény: elöl és hátul csökkenti a kissebességű ütközés javítási költségét - széria
Koromszűrő: karbantartást és adalékot nem kíván, 99 százalékkal csökkenti a részecske-kibocsátást - széria a dízeleken
Lejtősegéd (Downhill Speed Regulation – DSR): meredek lejtőn megválaszthatja a maximális sebességet a vezető - Offroad-Technik-Paket esetén széria
EASY-PACK csomagtér-ajtó: elektromechanikus szerkezet nyitja és csukja - extra
Kiterjesztett ködfényszóró: Az Intelligent Light Systems része, kifelé fordítja a vezetőoldali fényszórót - széria, ILS-szel
ESP: kritikus menethelyzetekben stabilizálja az autót, figyelmeztet a guminyomás hirtelen csökkenésére - széria
ESP utánfutó-stabilizáló: célzott fékműködtetésekkel csírájában fojtja el a szerelvény becsóválását - széria
Överő-határoló: balesetkor csökkenti az utas testére ható erőt - széria
Övfeszítő: behúzza az öv lazaságát, csökkenti a test terhelését - széria
Intelligent Light System: az új fényszórótechnika öt világítási funkciója a helyzettől és az időjárástól függően kapcsolódik be - extra
THERMATIC klímaautomata: kétzónás; sokféle beállítási lehetőséggel szolgálja az egyéni komfortot - széria
Térdlégzsák: bizonyos helyzetekben fokozza a védelmet - széria
THERMOTRONIC komfort-klímaautomata: háromzónás, huzatmentes szellőzéssel, maradékhő-hasznosítással - extra
Komfort-multifunkciós kormánykerék: innen kezelhető a rádió, a telefon, a navigátor, a kijelző és néhány más funkció - extra
Fényezés: karcálló, ugyanakkor mély, ragyogó fénye van - széria
Országúti fény: Az Intelligent Light Systems jobban és messzebbre világít a hagyományos tompítottnál - széria, ILS-szel
LINGUATRONIC: hangvezérlés a rádió, a CD/DVD, a lemezváltó, a navigátor és a telefon részére – egész szavakat is megért. - COMAND APS/ Audio 50 APS, CD-váltó esetén széria
Memóriacsomag: háromféle beállítás az első ülések részére, kiterjed a kormánykerékre és a külső tükrökre is - extra
NECK-PRO: aktív fejtámla, csökkenti a nyaksérülés veszélyét - széria
Offroad-Technik-Paket: különleges menetprogramok fokozzák a terepjáró képességet. Alsó védőlemezt is tartalmaz - extra
Panoráma tolótető: a szélvédőtől a csomagtérig tart, eleje gombnyomásra hátrasiklik - extra
Paraméteres kormánymű: sebességfüggő rásegítés: gyors haladáskor jó útkapcsolat, könnyű parkolási manőverezés - széria:GLK 280, GLK 350, GLK 320 CDI
PARKTRONIC: ultrahangos akadályérzékelő - extra
PRE-SAFE: balesetveszélyes helyzetben fokozza a passzív biztonsági elemek hatékonyságát - extra
Esőérzékelő: az időjáráshoz automatikusan alkalmazkodó ablaktörlési periódus - széria
Tolatókamera: hátramenetbe kapcsoláskor megjelenik a képe a COMAND-képernyőn – extra
Edition 1: A GLK-osztály értékesítésének kezdetén kínálják az exkluzív „Edition 1“ modellt, amelyet kívül a Sport-Paket Exterieur csomag, a 20 hüvelykes kerék, az elektromos működtetésű EASY-PACK csomagtér-ajtó és a sötétített hátsó üvegezés különböztet meg. Belsejét Sport-Paket Interieur csomag, fekete-fehér bőrülés, AMG multifunkciós kormánykerék, fekete tetőkárpit, alumínium-dekoráció és COMAND APS rendszer különbözteti meg. Valamennyi V6-os motorral megrendelhető; az alapszín fehér, de lehet mást is választani.