szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Skoda Octavia rengeteg változatát teszteltük már, sőt gázos modell is járt...

am



A Skoda Octavia rengeteg változatát teszteltük már, sőt gázos modell is járt nálunk, azzal közel 3000 kilométert tettünk meg, többnyire külföldön. Ezúttal belföldi túrára fogtuk be a tesztautót- Kötelező volt az eszetlen pazarlás: a skodások fogyasztási versenyt hirdettek. Az értékelésnél a megtett távolságot, a hajtóanyag fogyasztást és az egy kilométerre eső költségeket veszik figyelembe, bármit is jelentsen ez. A két tank tele volt, a tanksapkát leragasztották, ám versenyezni mégsem volt kedvem, hisz három napig a pesti és az elővárosi dugóban figyeltük, hogyan illan el a gáz az autóból. A negyedik nap úgy döntöttem, nem csinálom végig, úgy autóztam, ahogy a forgalom és a kedvem diktálta, reggel cammogtam, este száguldottam. Elegem volt abból, hogy levillognak a kiscsajok, a kamionok a fejemre másznak, a biciklisek kikerülnek, megfulladok a lehúzott ablaknál, klíma nélkül. Olyan lassan közlekedtem, hogy a darázs a szélvédőn, az orrom előtt szárította meg izzadt szárnyait. 

Pécs
am

Komárom
am

Zirc
am

Veszprém után a 8-ason
am



Aztán jött a hétvége, leruccantunk Pécsre. Útközben megállt az autó fogyasztása, az Octavia termelni kezdte a gázt, majd a benzint. A kilométerek párolgásával egyre jobban belelovaltam magam a játékba, kiütött rajtam a versenyláz. A gázpalack 552 kilométernél lehelte ki a lelkét, miután már 372-nél jelezte, hogy elfogyott. Vasárnap 16 órát ültem a kocsiban, így jött össze egy hétvége alatt 1300 kilométer. Rég izzadtam annyit kocsiban, mint ebben, de megérte: Magyarország Pécstől Szegedig, Komáromtól Zircig, Dunaszekcsőtől Veszprémig, Bajától Győrig, Nyúltól Siklósig gyönyörű. Bántam, hogy nincs még egy pár napom, hogy miden zugát bejárhassam. 


[[ Oldaltörés: Megtérül ]]


Még tele a tank, pedig 647 kilométert mentünk
am

am

Itt a vége és még mindig bírja
am



Mint a tesztautó matricái is hirdetik a gázos üzemmel akár 30 százalékos megtakarítás is elérhető, a Dual modell 300 ezer forintos felára 1,6 literes, 102 lóerős motor esetében 34802 kilométer (298 forintos benzin-, 155 forintos LPG-árral számolva) alatt megtérül. Hidegindításkor benzint eszik az autó, automatikusan vált gázról benzinre a kocsi, az LPG-tartályt a pótkerék helyére teszik be így a csomagtartóból nem vesz el helyet, csak a pótkereket vagyunk kénytelenek magunkkal cipelni. Még szerencse, hogy óriási a raktér. A beépítésre 3 éves vagy 150 ezer kilométer általános garanciát vállal a Skoda. A tankoláshoz adaptert kapunk, Magyarországon mindig a kutas segítségét kell kérnünk, külföldön felnőttként kezelik a gázautóst, kiszolgálhatja magát. A töltőnyílás a benzintank betöltő lyuka mellett kapott helyet. 

am



Az Octavia ugyanolyan dinamikus (már amennyire a 102 lovas egyhatos nevezhető annak) gázzal, mint benzinnel, az előbbi hajtóanyagnak azonban kisebb a károsanyag-kibocsátása, a szilárd részecskéké gyakorlatilag nulla. A rendszert a Landirezzo szállítja. Az átlagfogyasztás folyékony gázzal 10-11 liter, benzinnel 7-8 liter, a szén-dioxid-kibocsátás 162/189 a gázos változat javára. A váltó közelében található kis kapcsolón lehet az üzemmódok között választani, LED-sor jelzi a töltöttséget. 

am



Több mint fél éve esett át ráncfelvarráson az Octavia, azóta tart a vita, melyik változat volt szebb: a régi vagy az új. A belső egyértelműen jobb lett, ám az Octavia orráról megoszlanak a vélemények. Az állandóan világító helyzetjelző hasznos. Futóműve kemény, de az is lehet, hogy a ballonos gumikban nagyobb volt a nyomás a kelleténél. 

Biró Csongor

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]




Skoda Octavia 1,6 MPI (Dual) Ambiente
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1595
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő102 lóerő 5600-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 148 Nm 3800-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4569/1769/1462
Csomagtér560 liter
Saját tömeg (kg) 1235
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 190
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)12,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10
Országúti 5,8
Vegyes7,4
Tesztfogyasztáskb 5,2
CO2 kibocsátás (g/Km) 189/162
ÁRA Az autó alapára 4,744 millió Ft, 
Dual változat 5,044 millió Ft




HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!