Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1ed14b4b-01dc-4c4f-89e7-7b0e80571e09","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Ferenciek terénél Szabó Bálint trollkodta szét Hadházy Ákos egyszemélyes demonstrációját, a momentumosok pedig a Szabadság hidat zárták le egy időre.","shortLead":"A Ferenciek terénél Szabó Bálint trollkodta szét Hadházy Ákos egyszemélyes demonstrációját, a momentumosok pedig...","id":"20250422_Hadhazy-Akos-tuntetes-ferenciek-tere-szabo-balint-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ed14b4b-01dc-4c4f-89e7-7b0e80571e09.jpg","index":0,"item":"b70374fc-1743-4705-b6fc-de536052eeae","keywords":null,"link":"/itthon/20250422_Hadhazy-Akos-tuntetes-ferenciek-tere-szabo-balint-ebx","timestamp":"2025. április. 22. 17:27","title":"Hadházy Ákos egyszemélyes demonstrációja a Szabadság hídon ért véget – ilyen volt a keddi tüntetés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b95f3440-7624-4895-8a84-a465d6621a00","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Három balatoni települést érint a felújítás.","shortLead":"Három balatoni települést érint a felújítás.","id":"20250423_Navracsics-Tibor-Epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-vasut-villamos-Balaton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b95f3440-7624-4895-8a84-a465d6621a00.jpg","index":0,"item":"19e5af66-adb7-4a2a-8d71-f99a3c0ccf84","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_Navracsics-Tibor-Epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-vasut-villamos-Balaton","timestamp":"2025. április. 23. 13:30","title":"Navracsics bejelentette, hogy 7,5 milliárd forintból kezdik el megtervezni az észak-balatoni vasútvonal villamosítását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f45e6ca5-94f0-47c0-8a92-2ac0dde3d5ca","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ahány ország, annyi stratégia: a magyar kormány például mindenki másnál kedvezőbb adókörnyezettel próbálja ide csábítani a cégeket, ezért cserébe sokkal több áfát kell beszednie az emberektől. A Niveus bemutatta, mivel próbálkoznak Közép-Európa országai, hogy legyen elég bevételük, és mégse váljon riasztóvá a túl sok adó.","shortLead":"Ahány ország, annyi stratégia: a magyar kormány például mindenki másnál kedvezőbb adókörnyezettel próbálja ide...","id":"20250424_ado-kozep-europai-adoverseny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f45e6ca5-94f0-47c0-8a92-2ac0dde3d5ca.jpg","index":0,"item":"9c7d345b-1ae6-4b83-88de-fa1d09c44316","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_ado-kozep-europai-adoverseny","timestamp":"2025. április. 24. 14:35","title":"A vásárlók fizetik meg az árát, hogy a kormány megpróbálja megnyerni a közép-európai adóversenyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22dd1ae9-ff89-4a51-a9d0-f20db725a76f","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"A szegények és a nyugdíjasok pénze kiemelkedően gyors ütemben romlott az inflációs válságban. A szegényebbek kosarában ugyanis nagy az élelmiszerek súlya, sőt egyre nagyobb, az évezredben még sose volt ekkora. A gazdagok kosarában sokkal kisebb az élelmiszerek súlya, de náluk is nő – cserébe annyira kevés a rezsi, hogy náluk már alig látszik.","shortLead":"A szegények és a nyugdíjasok pénze kiemelkedően gyors ütemben romlott az inflációs válságban. A szegényebbek kosarában...","id":"20250423_inflacio-szegenyek-nyugdijasok-dragulas-megelhetesi-valsag-statisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22dd1ae9-ff89-4a51-a9d0-f20db725a76f.jpg","index":0,"item":"626f62b1-327a-4b90-a883-2ae79a6296a1","keywords":null,"link":"/360/20250423_inflacio-szegenyek-nyugdijasok-dragulas-megelhetesi-valsag-statisztika","timestamp":"2025. április. 23. 13:05","title":"A magyar szegények pénzének már 38 százalékát viszi el, hogy legyen mit enniük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8009f42e-9465-4143-a6aa-b0af2db620f9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A BMW M4 limitált szériás különleges verziójából alig több mint félszáz példány készül.","shortLead":"A BMW M4 limitált szériás különleges verziójából alig több mint félszáz példány készül.","id":"20250424_vezetesi-elmeny-kimaxolva-itt-a-bmw-m4-edition-nurburgring","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8009f42e-9465-4143-a6aa-b0af2db620f9.jpg","index":0,"item":"5222476a-0f90-4235-809a-617886b50c08","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_vezetesi-elmeny-kimaxolva-itt-a-bmw-m4-edition-nurburgring","timestamp":"2025. április. 24. 08:57","title":"Vezetési élmény kimaxolva: itt a BMW M4 Edition Nürburgring","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32fd7c13-b5e0-442e-aa8d-293ee8a8a9ca","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Öt jelöltről mondta meg a mesterséges intelligencia, hogy mekkora eséllyel lehetnek Ferenc pápa utódai. Erdő Péter bíboros is szerepel a listán.","shortLead":"Öt jelöltről mondta meg a mesterséges intelligencia, hogy mekkora eséllyel lehetnek Ferenc pápa utódai. Erdő Péter...","id":"20250423_ChatGPT-mesterseges-intelligencia-konklave-Ferenc-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32fd7c13-b5e0-442e-aa8d-293ee8a8a9ca.jpg","index":0,"item":"59c57a43-4bf0-49a1-adc2-fcd0ad7a88b1","keywords":null,"link":"/elet/20250423_ChatGPT-mesterseges-intelligencia-konklave-Ferenc-papa","timestamp":"2025. április. 23. 13:22","title":"A ChatGPT megmondta, szerinte ki lehet az új pápa, és hogy milyen esetben győzhet Erdő Péter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ba30851-7da3-42b4-8938-f6f6a6cb2cd5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Három lehetőséget kínált a szimpatizánsoknak, de ebből az egyik szerinte nem opció.","shortLead":"Három lehetőséget kínált a szimpatizánsoknak, de ebből az egyik szerinte nem opció.","id":"20250423_Hadhazy-Akos-Facebookon-keri-ki-a-tuntetok-velemenyet-hogyan-tovabb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ba30851-7da3-42b4-8938-f6f6a6cb2cd5.jpg","index":0,"item":"b5eaafa9-3409-48fe-8232-243d2c0cd2ff","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_Hadhazy-Akos-Facebookon-keri-ki-a-tuntetok-velemenyet-hogyan-tovabb","timestamp":"2025. április. 23. 11:07","title":"Hadházy Ákos Facebookon kéri ki a tüntetők véleményét: hogyan tovább?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b28ecdd1-c29d-4d89-a92d-a09470be1d75","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Szédületesen vágtat Adam karrierje.","shortLead":"Szédületesen vágtat Adam karrierje.","id":"20250423_csecsen-biztonsagi-tanacs-kadirov-fia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b28ecdd1-c29d-4d89-a92d-a09470be1d75.jpg","index":0,"item":"4cccd798-ad26-4f86-9eb0-98be1c9ab1d2","keywords":null,"link":"/elet/20250423_csecsen-biztonsagi-tanacs-kadirov-fia","timestamp":"2025. április. 23. 20:53","title":"Kadirov a 17 éves fiát nevezte ki a csecsen biztonsági tanács élére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az 1,4 literes motorral szerelt, az alapnál eggyel magasabb, Comfortline felszereltséggel kicsit más az itthon...
am
Az 1,4 literes motorral szerelt, az alapnál eggyel magasabb, Comfortline felszereltséggel kicsit más az itthon tesztelt Polo, mint a nemzetközi próbán meghajtott 1,2 literes turbós, minden golfos hájjal megkent példányok. Ennek ellenére majd kifolyt a csajok szeme, a néhány napos teszt során egyértelművé vált, hogy bejön a női nemnek.
am
Végre egy olyan VW-kisautó, amelynek van dizájnja, arca, érzéki vonalai, frappáns megoldásai. Kis Golf, legyinthetnénk egyszerűen. Pedig valójában a Golf az, ami szégyenkezhet a Polo mellett, hisz nem más, mint egy felpumpált Polo. Az újdonság jobban néz ki, egyedibb, mint komolyabb testvére. Sok piacon, főként az árérzékenyebbeken, nagyobb sikert jósolok az új Polónak, mint a hatos Golfnak. Pedig a Polo sem olcsó. A tesztelt, alaphoz közeli példány ára meghaladja a 3,5 millió forintot (négy elektromos ablakemelővel, mp3-as gyári rádióval és manuális klímával).
am
A kezelőszervek komfortosak, csillognak a krómkeretek, az autó mégis az egyszerűség példaképe, zavart, hogy a fedélzeti számítógép ezért az árért nem mér fogyasztást, csak napi kilométert és hőmérsékletet. A klíma kapcsolói lógnak ki csak a sorból, a régi Ibizából vehették kölcsön.
am
Visszafogottságában és egyszerűségében még jobban virít eleganciája és technikai fölénye, amivel egész pályán támadja le a kisautó-piac szereplőit. A beltér maradt konszern-szürke, nem dobogtatja meg az ember szívét, sokkal inkább a felhasznált anyagok minősége üt hátba. Jó a tapintásuk, puhák, pontos az illesztésük. Még az ülés párnázottsága sem kisautós, egy jól felszerelt Skoda Yetiben is ugyanilyenben ültem. A hátsó ülőlapok előrendöntésekor azonban légy repül a szánkba, köhögünk a silány, vékony és olcsó hatású ülés alapanyagai láttán, tapintásán. Ugyanez van a Fabiában és az Ibizában, a Polóban talán még vékonyabb. Viszont az emeletes-polcos csomagtér-padlós megoldásnak köszönhetően síkba dönthetők a hátsó üléstámlák.
am
[[ Oldaltörés (Elöl tágas, hátul szűk) ]]
am
Amilyen kényelmes elöl ülni a Polóban, olyan reménytelen magunk mögé beférni, a Polo marad a városi fiatalok, vagy a kisgyerekesek autója. A legszebb az volt, amikor kétméteres fotós (Polo-fan) kollégám bepréselte magát a kormányhoz, hümmögött – egész jó, kéne – mondta. A pozitúra valóban nem volt természetellenes, még jól is mutatott benne, csak hirtelen eltűnt mögötte a lábtér, talán ha egy perzsa macskát beszíjazhattunk volna mögé, embert biztosan nem.
am
Pedig az új Polo nagyobb lett elődjénél, hossza 54, szélessége 32 milliméterrel növekedett, 14 milliméterrel alacsonyabb, 25 kilóval könnyebb, légellenállási alaktényezője 0,32, csomagtere immár 280 literes.
Alapfelszereltsége tartalmazza az ESP-t (ABS, ASR, EDS, MSR – ezeket is összefogja a menetstabilizáló), a lejtmenet-asszisztenst, négy légzsákot (front-és kombinált fej-, illetve oldallégzsákok) és elektrohidraulikus szervokormányt, 2,79 millió forint alatt nem ússzuk meg a vásárlást.
am
1,4-es motorja kulturált, hangtalan és meglehetősen erős, állítólag ez nem a régi 86 lovas, ez 85 ló erejével mozgatja a kisautót a sajtóanyag szerint és vadonatúj. A 250 kilométeres városi tesztelés során 7,5 liter benzint fogyasztott száz kilométerre vetítve az egynégyes Polo.
A kormányzás, a futómű és váltó a középkategóriában is példaértékű lenne, sínautóként suhan a Polo, nehéz kimondani, de élvezetes vezetni. A műanyag kormány és a váltórúd zavarhatja a nemesebb anyaghoz szokott kezűeket, a problémára megoldás a gazdag és hosszú extralista.