Baleseti gócpontok: az Alföld veszélyesebb

Cegléd és Békéscsaba számít a legveszedelmesebb helynek vidéken a halálos közlekedési balesetek száma alapján: tavaly e két alföldi településen történt a legtöbb – összesen 15-15 személy életét követelő – végzetes szerencsétlenség.

  • HVG HVG
Baleseti gócpontok: az Alföld veszélyesebb

A baleseti halállista következő helyein Szolnok (12 halott), Debrecen, illetve Nyíregyháza (11-11), továbbá Kecskemét és Karcag (10-10) szerepelt, vagyis megint a kelet-magyarországi térség települései. A dunántúli városok útjain 2008-ban alig feleannyi tragikus szerencsétlenség történt (124 haláleset), mint az ország túlsó felének városaiban (277) – derül ki a Közlekedési balesetek – 2008 című, a múlt héten megjelent KSH-kiadványból.

Egy megyeszékhelynek s néhány középvárosnak tavaly is sikerült lemaradnia a halállistáról: Salgótarján, Pápa, Hatvan, Balassagyarmat, Makó, Szarvas, Kiskőrös útjain senkire nem került fekete fólia közúti szerencsétlenség után. A főútvonalak közül a legveszélyesebbnek továbbra is a Budapest–Debrecen–Záhony között haladó 4-es számít, ahol 25-en vesztették tavaly életüket, míg a Budapest–Pécs–Barcs közötti 6-os úton 21-en.

A további sorrend: 8-as főút (17 halott), M5-ös (12), M3-as (11), M1-es (10). A közúti halálos áldozatok száma a rendszerváltás óta tavaly maradt először ezer alatt: a múlt évben 996 áldozat neve szerepelt a fekete krónikákban.

Javult a helyzet Budapesten is, az ezredfordulón 124, tavalyelőtt kereken 100, míg tavaly 87 fő vesztette életét az utakon. Budapesten 2008-ban Zugló számított a legveszélyesebb körzetnek (10 halott), de sok (8-8) végzetes baleset történt Újbudán és Budafokon is.

HVG


HVG
Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.