szerző:
automenedzser.hu

Az első sokkon már túl vagyunk, nagy örömmel teszteltük az Exeo négyajtós változatát korábban.

Az első sokkon már túl vagyunk, nagy örömmel teszteltük az Exeo négyajtós változatát korábban. A kombi nagyobb durranás, hisz egy kombinak mindig sokkal több értelme van. Egy csomagtérrel több. Nos, az Exeo 442 literes puttonya nem az a menjünk a teszkóba és vegyünk egy hűtőgépet típus. Sokkal inkább üzleti és családi kombi, minden befér, mi lényeges, de málházásra nem alkalmas. Térfogata a limuzinnál kisebb, de az ülések előredöntésével közel 1,4 köbméteresre növelhető.

További képek a galériában. Kattintson a képre!
©

Ezzel a motorral 7 millió forint a Seat Exeo ST alapára, az Audi A4 Avanté 8,8 millió forint. Tesztautónk ára 9,1 millió körül van, egy hasonlóan felszerelt A4 kombiért 10,9 milliót is elkérnek. A különbség tehát 1,8 millió forint. Akinek van ennyivel több, biztos nem a Seatot veszi, akinek meg már van ennyi pénze, az sem biztos, hogy Seatot vesz. Ez a baj az Exeóval, nem nálunk kell keresni a célcsoportját. Egyedül a kormányzatban és az államban bízhatnak a márkánál, a hivatalnokok jól járnának vele.

Világos belseje kellemes közérzetet biztosít, a műszerfal és a középkonzol nem bonyolult, de a hely szűk. A kartámasz és a kézifékkar nehezen jönnek ki egymással, a vége összeakadás. Jól felszerelt modellt teszteltünk, ülésfűtés, bixenon fényszórók, bőrkárpit, Bose hangszórók, Bluetooth és tolatóradar jelezte, hogy az Audi A4 testvérét vezetjük. A kényelmes vezetőülésben pont elfértem, aki nagyobbra nőtt, sokat variálhat, amíg beállítja a megfelelő pozíciót. Hátul még szűkebb a hely, nem érezzük magunkat kényelmesebben, mint egy Leonban. Ne feledjük, ez egy tízéves konstrukció.

©

Bár a fékútja hosszabb kortársainál, töréstesztje is csak négy csillagos, a seatosok mindent beleadtak, hogy biztonságos legyen az Exeo. Az ESP (elektronikus menetstabilizáló) felügyeli a kormánytól, abroncsoktól, fékektől és a gázpedáltól érkező információkat és szükség esetén beavatkozik. Az ABS (blokkolásgátló) megakadályozza, hogy a kerekek kipörögjenek vagy megcsússzanak. A fékasszisztens (EBA) pedig felismeri a vészhelyzeteket és a másodperc töredékén belül biztosítja a maximális fékhatást. A teljes biztonsági csomag az alapfelszereltség része. Passzív biztonság tekintetében az Exeo ST – valamennyi változatánál az alapfelszereltség részeként – összesen 7 légzsákkal rendelkezik, a vezető- és utasoldali légzsákon, az első oldallégzsákokon, illetve a függönylégzsákokon kívül a vezetőoldali térdlégzsák véd. A hátsó ülésekhez is rendelhető oldallégzsák. A Sport és Style változatokban a gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszer is az alapfelszereltség részét képezi.

A 143 lovas kétliteres dízelmotor hangosabb, mint amit az Audiban vagy a VW-ban megszoktunk. Jól húz, dinamikus és keveset fogyaszt. A pici és darabosan mozgó váltó alapjáraton remeg. A fogyasztására nem lesz panasz: az 500 kilométeres vegyes (városi, országúti és autópályás) tesztelés során 6,8 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként.

A Bluetooth-kapcsolatot a kategóriában az egyik leggyorsabban teremthetjük meg, a kormány gombjaival tudjuk vezérelni a telefonunkat. A beltér anyagainak a minősége kiváló, az illesztések pontosak, ha külsejét méregetjük, hibát ott sem találunk. Arányos, szép kombit az Exeo ST.

Biró Csongor

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

További képek a galériában
©

 

Seat Exeo ST 2,0 CR TDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1968
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő 143 lóerő 4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 Nm 1750-2500-as fordulat között
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2642
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4666/1772/1454
Csomagtér 442-1354 liter
Saját tömeg (kg) 1565
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 196
Gyorsulás (mp) 10
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes 7/4/5
Tesztfogyasztás 6,8
CO2 kibocsátás (g/km) 143
ÁRA 7,073 millió forinttól

 


 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Lemondott az ír kormányfő

Lemondott az ír kormányfő

Talált egy apró kavicsot a háza udvarán egy német férfi, a tudósoktól tudta meg, milyen ritkaságra bukkant

Talált egy apró kavicsot a háza udvarán egy német férfi, a tudósoktól tudta meg, milyen ritkaságra bukkant

Ab: közéleti vitában szabad vírusnak nevezni az ellenfelet

Ab: közéleti vitában szabad vírusnak nevezni az ellenfelet

Zsarolóvírussal támadtak meg egy amerikai gázüzemet, két napig állt a termelés

Zsarolóvírussal támadtak meg egy amerikai gázüzemet, két napig állt a termelés

Ha ilyen SMS-t kap, inkább törölje, nehogy megadja az adatait

Ha ilyen SMS-t kap, inkább törölje, nehogy megadja az adatait

650 lóerős hegyomlásként debütált a legújabb amerikai pickup

650 lóerős hegyomlásként debütált a legújabb amerikai pickup