szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az ADAC német autóklub alaposan megvizsgálta ezeket az eszközöket.

Az ADAC német autóklub alaposan megvizsgálta ezeket az eszközöket. Az eredmény lesújtó: a rendszerek egy része mérgező anyagból készült alkatrészeket tartalmaz, továbbiaknak könnyen eltörhet a váza. Tizenkettőből kilenc tartórendszert az ADAC veszélyesnek tartott a mérgező alapanyagok miatt. Öt esetben a károsanyag-koncentráció olyan erős volt, hogy akár rákot is okozhat. A tucatnyi tesztelt termékből mindössze három győzte meg a szakembereket.

A vizsgálat során a termékeket alapos piaci kutatás után választják ki. Névtelenül vásárolják meg kereskedőknél, interneten, vagy az új, még nem kapható termékeket a gyártótól kérik be. Az ADAC tesztje nyomán a Burley cég felfüggesztette két termékük árusítását, addig, amíg a megfelelő alapanyagot megtalálják. De nemcsak a mérgező anyagokat találták problémásnak. A leggyakoribb hiba a világítás hiánya.

Tippek

- Amennyiben nem biztos abban, hogy a megvásárolt termék káros anyagoktól mentes, kerülje a bőrrel való érintkezést.
- A jó világítás véd: két első és két piros hátsó lámpára van szükség.
- A gyerekekre mindenképpen adjon bukósisakot.
- A biztonsági övet minden esetben használja.
- Fontos, hogy megfelelő fejtámasz is legyen a szerkezetben, főleg, ha elalszik a gyerek.
- A kipufogógázok ellen a jó levegőztetés segíthet.
- A biciklitartozékoknak passzolniuk kell, ezért a vásárláshoz vigye magával a gyerekeket és a biciklit is.
- A saját biciklijére szereljen visszapillantó tükröt, így a forgalmat és a kerékpárt is szemmel tarthatja.

Babautánfutót már 120 euróért is lehet kapni, ám a legdrágább modell ára elérheti a 850 eurót is.  A vizsgált termékek közül, a legjobb minősítést a Chariot Cougar 2 kapta. Sokoldalúsága győzte meg a tesztelőket. Negatívuma: az alapfelszereltsége nem tartalmaz hátsó világítást. Az ára 715 euró. A listán leggyengébb Propete 2906-nak nemcsak a hátsólámpája hiányzik, hanem a legtöbb káros anyagot is ez tartalmazza, ráadásul esőben sem nyújt védelmet.

A nagyobb gyerekeknek – akik már aktívan részt tudnak venni a biciklitúrán egy egyszerű tandemrúd, vagy olyan utánfutó is elegendő, amelyet maguk tudnak tekerni. Így ők is aktív részesei lehetnek a tekerésnek. Ezeknél az utánfutóknál azonban a kormánymarkolathoz, valamint a nyereghez használt lágyító anyagok károsak lehetnek. A három tesztelt utánfutó közül a legjobbnak a Fun Trailer For-Two/6 bizonyult, amely a jó minősítést kapta.
A Weber cég Ritschie Easy modellje, és a Kindercar, Twin Classic SSL modellje szintén tartalmaz káros anyagokat, de még olyan mennyiségben, hogy az ADAC kielégítő minősítést adott nekik.

Hogyan teszteltek?
Több szakértő vizsgálja egy bizonyos tesztútvonalon a járgányok kormányzási, illetve fékezési viselkedését. Minden típust több biciklimárkával teszteltek. Öt kerékpárúton önmagában, gyerekkel és ötkilós plusz súllyal is vizsgálták. A szakemberek különböző életkorú, testalkatú gyerek segítségével vizsgálták a járgányokat. Természetesen azt is vizsgálták, esőben hogy viselkedik a szerkezet, így mesterséges ködöt és esőt is produkáltak.
Külön szakember és öt tesztalany vizsgálta, milyen könnyen lehet kezelni az eszközöket. Az összeszerelést és a használatot vizsgálták meg. Annak is utánajártak, hogy a jármű kialakítása, valamint a biztonsági eszközök, öv, stb. mennyire védi a benne lévő gyereket. 600 kilométeres távon, 10-25 kilométer/órás sebességnél teszteltek. Szakemberek mintát vettek a különböző alkatrészekből, és laboratóriumi körülmények között megállapították milyen anyagokból állnak, és ezek milyen hatással vannak a gyerekre.

A tandemrudak közül – ez tulajdonképpen olyan rúd, amellyel a felnőtt és a gyerek kerékpárját össze lehet kötni – a Profex Koala II a rossz tartás miatt hiányos minősítést kapott. Ezek a rudak nem eléggé stabilak, és nem is tudjuk alkalmazni minden bicajon. Ami az árat illeti, ez ugyan olcsóbb, mint egy utánfutó, de nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy itt külön meg kell venni még a biciklit is.

Szakemberek vizsgálták továbbá azt is, hogy a különböző termékek, hogyan viselkednek egy esetleges ütközésnél. Az eredmény: a babautánfutók valamivel biztonságosabbak a többi rendszernél.

Az ADAC ugyanakkor minden rendszer használójának ajánlja a bukósisakot. Az utánfutóknál – ahol a nagyobb gyerekek maguk dönthetik el, hogy ők is tekernek, vagy csak hagyják magukat húzni – fennáll a veszély, hogy a gyerkőcök elalszanak menet közben, vagy esetleg kiesnek a bicajból.

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Elmondták a tudósok, hogyan kellene kinéznie egy gyerek napirendjének

Elmondták a tudósok, hogyan kellene kinéznie egy gyerek napirendjének

Orbánnak már nem lesz mit bezárnia, ha annyi fertőzött lesz, amennyire készül

Orbánnak már nem lesz mit bezárnia, ha annyi fertőzött lesz, amennyire készül

Fizeti szurkolói koronavírustesztjét a DAC a vasárnapi örökrangadó előtt

Fizeti szurkolói koronavírustesztjét a DAC a vasárnapi örökrangadó előtt