Tetszett a cikk?

Kisautót csakis munkaautónak vásárolnak a cégek - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból. A választáskor meghatározó az ár–érték arány, a szervizháttér, valamint a garancia. A listavezető Suzuki Swifthez 3 év/100 ezer kilométer, a második Skoda Fabiához 3 év/150 ezer kilométer általános garancia jár, de a többi modell zöméhez, így a harmadik Ford Fiestához is kérhető hosszabbított garancia. Megemlítendő a tavaly friss generációjával érkezett – 3 év/150 ezer kilométer általános garanciát adó – Volkswagen Polo nagy ugrása: a 2008-ban még tizedik modell tavaly már az ötödik volt a listán. A cégek leginkább a Suzuki Swiftet kedvelik, kevesen vesznek Dacia Sanderót, Renault Thaliát vagy Kia Riót.

 

CégautóCégautók száma 2009-benCéges az összesből
1. Suzuki Swift166167%
2. Skoda Fabia48460%
3. Ford Fiesta42627%
4. Fiat Grande Punto25627%
5. Volkswagen Polo23439%
6. Ford Fusion21034%
7. Opel Corsa20822%
8. Chevrolet Aveo17624%
9. Toyota Yaris16420%
10. Peugeot 20712531%

További rangsorok a HVG Cégautó 2010 különszámban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Milyen autókat örököltek az új miniszterek?

Csökkent a járművek száma, a rájuk fordított összkiadás; nőtt az átlagéletkoruk és a kihasználtságuk – röviden ez jellemzi az állami autóparkot a kormányváltás előtt. A korábbi kormányszóvivői iroda ezt elsősorban annak tulajdonította, hogy a szocialista kormány 2009-ben is tartotta magát ahhoz a 2008. őszi utasításhoz, amellyel Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök leállította az állami autóflotta központosított megújítását, valamint annak, hogy 2009 nyarától a használatra jogosult személyek száma 56-tal csökkent - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

Autó

Melyik a legnépszerűbb státusautó Magyarországon?

A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a státusautók toplistájából közlünk részletet.

hvg.hu Autó

Melyik a legnépszerűbb cégautómárka Magyarországon?

Az autóértékesítésen belül 2009-ben Magyarországon az előző évhez képest növekedett a céges vásárlók aránya, jóllehet a céges vásárlások is jelentős mértékben, mintegy a felére visszaestek. Ezen belül a drágább kategóriákban viszont 2008-hoz képest még nőtt is a cégautók aránya: a luxus- és nagyautók négyötödét cégek vásárolták, mikrobuszt pedig alig vásárolt más. Igaz, a legtöbb eladott céges autó 2009-ben is alsó-középkategóriás. A céges vásárlók hányada a kisautók körében a legalacsonyabb, de ott is több mint egyharmadnyi - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.

hvg.hu Autó

Melyik a legnépszerűbb céges miniautó?

A miniautók vásárlói körében az átlagosnál jóval kevesebb a céges vevő. Kivétel a sok vállalat által munkaautónak vásárolt Suzuki Splash és a tavaly eladott 23 Toyota iQ, feltételezhető, hogy ezek zöme az importőr nevén került forgalomba. Ebben a kategóriában különösen döntő tényező az ár, a legnépszerűbbnek számító Suzuki Splash ikertestvére, a jóval drágább Opel Agila például az utolsó előtti helyen áll - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.

hvg.hu Autó

Melyik a 20 legnépszerűbb munkacégautó Magyarországon?

A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz.

Autó

Top 20 cégautó Magyarországon - lista

A 2009-ben forgalomba helyezett új cégautók modellrangsorát a márkák listáján is dobogós helyeken szereplő két márka alsó-középkategóriása, vagyis a Ford Focus és az Opel Astra vezeti (a Ford Focus első helyezéséhez hozzájárult, hogy a rendőrség 2009-ben 700-at vett át belőle). A sorban három Suzuki-modell következik, s mind az ötre igaz, hogy a vásárlások legfeljebb egyötöde céges. Ezzel szemben például az Opel Insigniák háromnegyedét cégnek adták el - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.