Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bf721059-73ba-4840-b851-663e2a6b8bdb","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Az egyik közeli településre vulkáni hamu hullott. ","shortLead":"Az egyik közeli településre vulkáni hamu hullott. ","id":"20250513_etna-kitores-foto-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf721059-73ba-4840-b851-663e2a6b8bdb.jpg","index":0,"item":"97123a1b-273e-49b8-beaa-041dd2300eaa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_etna-kitores-foto-video","timestamp":"2025. május. 13. 16:51","title":"Újra kitört az Etna, látványos felvételek készültek róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c6d88e8-6f4a-4fc7-817d-8d8f4af56203","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Robert Benton 92 éves volt.","shortLead":"Robert Benton 92 éves volt.","id":"20250514_Meghalt-a-Kramer-kontra-Kramer-Oscar-dijas-rendezoje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c6d88e8-6f4a-4fc7-817d-8d8f4af56203.jpg","index":0,"item":"d7d9bb07-4369-4bac-8c92-5dd5dc389f9c","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_Meghalt-a-Kramer-kontra-Kramer-Oscar-dijas-rendezoje","timestamp":"2025. május. 14. 14:09","title":"Meghalt a Kramer kontra Kramer Oscar-díjas rendezője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7632528-4cb3-480b-b124-3847668f453b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Úgy látszik, ez már elmúlt, hiszen az éjjel azonban benyújtották azt a törvényjavaslatot, amelynek pontosan ez a célja.","shortLead":"Úgy látszik, ez már elmúlt, hiszen az éjjel azonban benyújtották azt a törvényjavaslatot, amelynek pontosan ez a célja.","id":"20250514_Orban-korabban-meg-azt-mondta-hogy-sohasem-hallgattatna-el-azokat-akikkel-nem-ert-egyet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7632528-4cb3-480b-b124-3847668f453b.jpg","index":0,"item":"80df8119-d179-4cfc-bfbd-802e4c307313","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Orban-korabban-meg-azt-mondta-hogy-sohasem-hallgattatna-el-azokat-akikkel-nem-ert-egyet-ebx","timestamp":"2025. május. 14. 09:25","title":"Emlékszik még arra, amikor Orbán azt mondta, hogy „mi sohasem vetemednénk arra, hogy elhallgattassuk azokat, akik nem értenek egyet velünk\"?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be4ffb96-3e1b-4e92-9f50-1ff1c184426f","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Orbán Viktor és Tiborcz István is profitált már Európa egyik nagy építőipari vállalata, a Strabag döntéseiből. Donald Trump fiát egy olyan üzletember invitálta Budapestre, akit a Strabag főtulajdonosának családi alapítványában foglalkoztatnak. Hogyan tolták osztrák vállalatok Orbán szekerét az ideológiai különbségek ellenére is?","shortLead":"Orbán Viktor és Tiborcz István is profitált már Európa egyik nagy építőipari vállalata, a Strabag döntéseiből. Donald...","id":"20250513_hvg-csapjak-a-hatszelet-trump-jr-strabag-aczel-zoltan-gysev-tiborcz-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be4ffb96-3e1b-4e92-9f50-1ff1c184426f.jpg","index":0,"item":"86669035-a8b4-45b0-a3e3-da31ddad0e0d","keywords":null,"link":"/360/20250513_hvg-csapjak-a-hatszelet-trump-jr-strabag-aczel-zoltan-gysev-tiborcz-istvan","timestamp":"2025. május. 13. 15:50","title":"Furcsa közreműködő hívta meg Budapestre Donald Trump Jr.-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b153a94-32d2-4aa6-8a30-4c011f23bcf2","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Csak az elfogadott átláthatósági jogszabályt fogja értékelni az Európai Bizottság, de a testület elkötelezett a civil társadalom finanszírozásának védelme mellett – mondta a Bizottság szóvivője az EUrologusnak.","shortLead":"Csak az elfogadott átláthatósági jogszabályt fogja értékelni az Európai Bizottság, de a testület elkötelezett a civil...","id":"20250515_Atlathatosag_Europai-Bizottsag_jogallamisag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b153a94-32d2-4aa6-8a30-4c011f23bcf2.jpg","index":0,"item":"2c07f605-57e4-48ba-8e7a-5c6dee1edc28","keywords":null,"link":"/eurologus/20250515_Atlathatosag_Europai-Bizottsag_jogallamisag-ebx","timestamp":"2025. május. 15. 15:00","title":"„Átláthatósági” törvény: Brüsszel egyelőre csak figyel, de készek közbelépni, ha kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fe99477-6bb7-4c7d-a4fa-ab54e14c3ceb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Számos kérdést vet fel az a különös komponens a napelemes rendszerek egyik legfontosabb részében, az inverterben, ami nem szerepel a hivatalos dokumentációkban. ","shortLead":"Számos kérdést vet fel az a különös komponens a napelemes rendszerek egyik legfontosabb részében, az inverterben, ami...","id":"20250515_kinai-napelemes-inverterek-rejtett-kommunikacios-eszkoz-vizsgalat-aramszunet-kockazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fe99477-6bb7-4c7d-a4fa-ab54e14c3ceb.jpg","index":0,"item":"65fd67b8-5b0a-4268-abcc-131e9f38646f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_kinai-napelemes-inverterek-rejtett-kommunikacios-eszkoz-vizsgalat-aramszunet-kockazat","timestamp":"2025. május. 15. 11:03","title":"Rejtett rádiós eszközöket találtak a kínai napelemes rendszerekben – rejtély, mi célt szolgálnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e03adf3-a62e-4a1d-96f4-20cf30555e6f","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Polgárosultabb, nemzetibb és liberálisabb volt az arisztokrácia, mint korábban gondolták, viszont a Horthy-kor bűne, hogy túlélte önmagát a középkorias elit – erről beszélgettünk új könyvük kapcsán Gyáni Gábor és Szilágyi Adrienn történészekkel.","shortLead":"Polgárosultabb, nemzetibb és liberálisabb volt az arisztokrácia, mint korábban gondolták, viszont a Horthy-kor bűne...","id":"20250513_hvg-gyani-gabor-szilagyi-adrienn-magyar-arisztokracia-tortenete-tekintelyuralom-fenyuzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e03adf3-a62e-4a1d-96f4-20cf30555e6f.jpg","index":0,"item":"b76e3ff5-9d0f-4f10-91ed-bd1469c7b279","keywords":null,"link":"/360/20250513_hvg-gyani-gabor-szilagyi-adrienn-magyar-arisztokracia-tortenete-tekintelyuralom-fenyuzes","timestamp":"2025. május. 13. 17:40","title":"„A mai elit és a volt arisztokraták közt a fő különbség, hogy utóbbiaknak kegyúrként gondoskodniuk kellett az uradalom népéről”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90c23e64-cb27-4825-977d-94503f5d86c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sallai Nórának ugyan elsőbbséget kellett volna adnia, de a másik jármű a megengedettnél sokkal gyorsabban haladt. ","shortLead":"Sallai Nórának ugyan elsőbbséget kellett volna adnia, de a másik jármű a megengedettnél sokkal gyorsabban haladt. ","id":"20250515_Fordulat-Sallai-Nora-baleseteben-a-rendorseg-szerint-nem-a-szineszno-volt-a-hibas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90c23e64-cb27-4825-977d-94503f5d86c8.jpg","index":0,"item":"29638479-d0d9-45cf-bad2-31c7e5252de9","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Fordulat-Sallai-Nora-baleseteben-a-rendorseg-szerint-nem-a-szineszno-volt-a-hibas","timestamp":"2025. május. 15. 07:37","title":"Fordulat Sallai Nóra balesetében: az ügyészség szerint nem a színésznő volt a hibás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kellemes összbenyomást egy apró technikai üzenet árnyékolta be, a tesztautó átvételét 3,3 kilométerrel követően az...
A kellemes összbenyomást egy apró technikai üzenet árnyékolta be, a tesztautó átvételét 3,3 kilométerrel követően az Alkotás úton lefelé csipogott a fedélzeti rendszer, majd kiírta egymás után, hogy ABS-hiba, elektronikus rögzítőfék hiba és ESP-hiba. Rosszul esett, nem ezt vártam egy 7800 kilométert futott, 9,15 millió forintba kerülő Peugeot-tól, a korábbi 3008-asokban ilyent nem tapasztaltam. Az első adódó alkalommal, egy piros lámpánál újraindítottam az autót, és szerencsére megszűnt a vészjósló üzenetsor, és ami fontosabb, az 500 kilométeres tesztelés során elő sem jött többé.
Tesztautónk gazdag felszerelése panoráma üvegtetőt, dinamikus kanyarfénnyel xenon lámpákat (208 ezer forintért) ülésfűtést, merevlemezes navigációt Bluetooth-kapcsolattal, USB-bemenettel (640 ezer forintért), vetített kijelzőt, hatfokozatú tiptronic váltót és navigációt is sorol, az autó belső kialakítása egyedi, különleges és izgalmas. A váltókart körbefogó műanyag elem már kevésbé tetszett: mozgott, recsegett, látszódott, hogy 100 ezer kilométer múlva csúnya véget ér.
További képek a galériában. Kattintson a képre
bcs
A középkonzolon elhelyezkedő egyedi kapcsolókkal állíthatjuk a head-up displayt és a követésitávolság-figyelőt. Alatta az audiorendszer és a klíma kapcsolói helyezkednek el. A vezetést segítő fontos információk egy, a műszerfal tetejéről kinyíló nem tükröződő, áttetsző polikarbonát lemezre vetítve jelennek meg. A vezető látja a sebességet, a sebességrögzítő vagy sebességhatároló beállítását és a követési távolságot, anélkül, hogy levenné a szemét az útról. Ez nemcsak nagyon kényelmes, de jelentősen fokozza a biztonságot is. Ha túl közel kerülünk az előttünk haladóhoz, villogó jelzés figyelmeztet. A lemez szögállását és fényességét műszerfali kapcsolókkal lehet szabályozni.
A vetített kijelzéshez kapcsolódó, a kocsi orrában elhelyezett radarral működő rendszer segít a sebességnek megfelelő követési távolság megtartásában. Ezzel nemcsak elkerülhetővé teszi az egyes országokban fenyegető súlyos bírságokat, hanem meg is tanít az optimális távolság szükségességére és betartására.
A Peugeot 3008 úgy néz ki mint egy SUV, de úgy viselkedik a közúton, mint egy személyautó. Magasan ülünk, és az átlagnál magasabb hasmagassága miatt nem ijed meg a járdaszegélytől, vagy az útpadkán túli világtól sem. Robosztussága révén a murvás földutaktól sem kell félnünk, bár tesztautónkban nem volt benne a Peugeot virtuális terepsegédje, a gripcontrol.
bcs
Nem csak elöl ülünk kényelmesen, hanem hátul is tökéletes a komfort, öt ember is befér. A világos üléshuzat a használat során könnyen és látványosan koszolódik. A hátsó üléspad ledöntése a csomagtérben található gomboknak köszönhetően egyszerű és praktikus. Elég egy gombnyomás, és a hátsó üléspad támlája a padló síkjáig előrehajlik. A csomagtérben számos praktikus berendezést találhatunk, a kivehető, öntöltő zseblámpától a 12 voltos csatlakozóig. A csomagtér világítása egy kivehető lámpa, amely a helyére rakva feltöltődik, és 45 percig képes világítani (Premium felszereltségi szinttől). A 3008 csomagtér-padlójának magasságát három fokozatban lehet beállítani. Első állásában a csomagtartó alján fekszik a ki is vehető padlólemez, ilyenkor a legnagyobb a csomagtér. Lehet azonban azonos magasságban is a lehajtott csomagtérajtóval. Ilyenkor a teljes csomagtér 25 százaléka a padló alatt található, 75 százaléka a padló és a kalaptartó között. Harmadsorban a padló egy magasságba kerülhet a felhajtott csomagtérajtóval, a csomagtér 45 százaléka a padló alatt van, 55 százaléka fölötte. A padló alatt elhelyezett csomagok így teljes védelmet élveznek a kíváncsi szemektől.
A 3008 utasterében összesen közel 50 liternyi tárolótér kínálja magát. Rekeszt találunk a középalagút kartámasza alatt 13,5 literes térfogattal. Elfér benne 1,5 literes palack, CD, és sok egyéb, a kesztyűtartó 4,1 literes, további két fedeles rekesz található hátul a lábtérben. A jobb oldali 3,8, a bal oldali 3,3 literes. A hátsó ülés könyöktámasza síalagútként is hasznosítható.
[[ Oldaltörés (Vezetni jó) ]]
Kormánya nagy méretű, alja enyhén vágott, bőrös. A tempomat vezérlése a kormány alatti karral történhet. A kormányzás indirekt, sportos vezetés kizárva, de ne is várjuk ezt tőle, hisz egy családi egyterű a 3008-as. A fedélzeti számítógép menüjét a jobb oldali bajuszkapcsoló végéről irányíthatjuk, fölöslegesen van egy vezérlő egység a kormány alatt balra, a motorfedélnyitó mellett.
A Peugeot 3008 tervezőinek célja kiváló úttartás, rugózási komfort és stabilitás volt – valamennyi változat esetében, motorizációtól függetlenül. Viszont minél erősebb a motor, annál nagyobbak az erőhatások, amelyek kimozdítani igyekeznek a karosszériát. Hogy a 2 literes HDi motorral ellátott 3008 is tökéletesen feküdjön az úton, kifejlesztették az új dynamic roll control rendszert. A sajtóanyag szerint ezáltal az autó dinamikája maradéktalanul kihasználható, a magas szintű komfort megőrzése mellett. A passzív hidraulikus rendszer központi egysége, amely összeköti a két lengéscsillapítót, a hátsó futómű kereszttartóján helyezkedik el. Kanyarban és hirtelen kikerüléskor, tehát amikor megdőlne a karosszéria, a rendszer hidraulikusan összeköti a hátsó csillapítókat (belső dugattyúja nem mozdul), ezáltal megfogja az autó billegését, növeli az aktív biztonságot.
További képek a galériában
bcs
A 3008 szériában tartalmazza az elektromos kéziféket. Használata nagyon kényelmes: azonnal kiold, amikor elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz. Az elektromos kézifékhez lejtőn való elindulást segítő rendszer is tartozik, mely két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
A dízelmotor melegen csendes, hidegben indítva csattog egy párat. Nagyobb fordulaton kellemes a morgása, 100 kilométer/órás sebesség fölött hangos a menet- és a szélzaj. A kocsi bumfordi kialakítása miatt eléggé ellenáll a szélnek.
A 163 lovas dízel aggregát tiszta üzeméről részecskeszűrő gondoskodik. 340 newtonméteres nyomtéka dinamikus előzésekben partner, élvezettem kerülgettem a népszerű, de halvány motorral szerelt kompakt autókat az úton. A kocsi végsebessége 190 kilométer/óra, a nulláról száz kilométer/órás sprintet 10,2 másodperc alatt teljesíti. Az 500 kilométeres teszt végén a komputer fogyasztási adatánál egy literrel kevesebbet számoltam ki a konkrétan elfogyasztott gázolaj mennyisége alapján, így vegyes használatban, téli üzemben 6,3 literre alakult a dízel 163 lovas Peugeot 3008 átlagos üzemanyag szükséglete.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
bcs
Peugeot 3008 2,0 HDi Premium automata
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1997
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő/kW
163/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
340/1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2613
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4365/1837/1639
Csomagtér (VDA)
432-1241 liter
Saját tömeg (kg)
1539
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
190
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
10,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
8,7
Országúti
5,4
Vegyes
6,6
Tesztfogyasztás
6,3
CO2 kibocsátás (g/km)
173
ÁRA
Alapára 8,19 millió forint A tesztelt autó ára kb. 9,158 millió forint
Egyértelmű, hogy az ötlet Oroszországból jött – három vendégünkkel Kacskovics Mihály Béla beszélgetett a független szervezeteket üldöző törvénytervezetről.