Ezer embert küld el az Opel központja

Mintegy ezer munkahely megszüntetésére készül az Opel a társaság németországi központjában, az adminisztratív területen - számolt be a Frankfurter Allgemeine Zeitung a vállalat két felügyelőbizottsági tagjától származó értesülésre hivatkozva.

  • MTI MTI
Ezer embert küld el az Opel központja

Az Opel rüsselsheimi központban 3300-an dolgoznak az adminisztrációban, a leépítés nagyjából minden harmadik dolgozót érintené. Az Opel illetékes szóvivője megerősítette a hírt, számokat azonban nem említett. Utalt arra, hogy - mint már többször hangsúlyozták - a növekedést elősegítő stratégia jegyében karcsúsítani és rugalmasabbá kell tenni a vállalati szervezeti struktúrát, csökkenteni kell a költségeket. 

A sok más, elsősorban a nyugat-európai piacra összpontosító autógyártóhoz hasonlóan az Opel is erőteljesen érzi az adósságválságot: Nyugat-Európában közel 15 százalékkal csökkent az értékesítés az első félévben az egy évvel korábbihoz képest, míg a globális piacon 6,3 százalék volt a visszaesés. 

A gyenge kereslet miatt az Opel-gyárakban a tervek szerint egész szeptemberben hétfőn és pénteken rövidített munkaidőben dolgoznak. Azt még nem lehet tudni, hogy októberben mi lesz a helyzet.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.