Bajban a magyar buszgyár?

Kaposvárra összpontosítja gyártási tevékenységét a NABI, miközben acélvázas autóbuszokat gyártó budapesti üzemében a termelés lassítására kényszerül, ami 79 munkahelyet érint – tudta meg a Napi Gazdaság.

  • MTI MTI
Bajban a magyar buszgyár?

A döntésben az is szerepet játszik, hogy a magyar gyártó az úgynevezett kompozit (műanyag vázas) autóbuszokra koncentrál, az év elején Los Angeles közlekedési vállalatától kapott mintegy 150 buszra szóló megrendelésnek köszönhetően, s ezért 200-ra bővítette a kaposvári üzemében dolgozók számát. A lap szerint ha tovább várat magára a hazai autóbusz-beszerzések rajtja, a társaság megválni kényszerül a fővárosi dolgozók egy részétől.

A NABI ígérete szerint mindent megtesz azért, hogy a közeljövőben ismét teljes kapacitással üzemelhessen a budapesti gyáregység, amely a gazdasági válság 2008-as kirobbanása ellenére sikeresen működött az elmúlt három évben, és több százmillió forintos beruházással kifejlesztette új autóbuszcsaládját. A Sirius család járművei az európai mind a magyar, mind az európai előírásoknak megfelelnek, és Baranyai Ferenc, a NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója biztos abban, hogy buszaik eséllyel indulhatnak a hazai beszerzéseken – írta a lap.

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Nem elsőprideozó, szinte minden eddigi felvonuláson is ott volt Kőszeg Ferenc, ám a legendás ellenzéki a HVG-nek azt mondta, most „több százezren voltunk, akik azt üzentük a NER-nek, hogy a társadalomnak elege van az uszításból, a fenyegetésből, a hatalmi arroganciából”. Kőszeg Ferencet a jövő évi választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.