Az amerikai fogyasztási hivatal (EPA) indított vizsgálatot a dél-koreai gyártók számos típusával szemben fogyasztói panaszokat követően, mondván a kocsiknak köze nincs a gyár által megadott fogyasztási adatokhoz. Az elmúlt nyolc hónap során folytatott vizsgálatok őket igazolták - írta a reuters.com.
Ennek megfelelően a gyárak most kompenzálni kénytelenek fogyasztóikat. Bankszámlájukra utalnak annyit, amennyi a kocsi szerviz szerinti megtett távolsága, ezt szorozzák fel az adott államban lévő üzemanyag átlagárával valamint plusz 15 százalék kompenzációval.
Bát hivatalos közlést nem adtak ki, de kalkulációk szerint jó pár millió dollárjába kerülhet a Hyundai/KIA párosnak a malőr. A gyártók szerint egyébként nem történt csalás, a cég más sztenderdet használ a fogyasztás meghatározására. Amerikában nem a 100 kilométerre arányított fogyasztást tüntetik fel, hanem egy megtett mérföldre vonatkozóan hány gallont fogyaszt a kocsi, ezt csökkentették az autópályákon jellemző alacsonyabb fogyasztással, főleg az új modellek jobb alaktényezője miatt – magyarázkodott a gyár. Ugy tűnik nem elég meggyőzően.
Hamis fogyasztási adatok miatt fizethet a KIA/Hyundai
A dél-koreai párosnak kompenzációt kell fizetnie közel egymillió vásárlójának hamis fogyasztási adatok miatt.

Orbán Viktor: Jó ha tudsz ultizni, mert egy betli hasonló folyamat, mint egy nemzetközi megállapodás
Ipar- és munkahelyvédelmi akciótervet hirdetett a miniszterelnök.
Helyettes államtitkárként tér vissza Havasi Bertalan
Rossz hír a dohányosoknak: jövedékiadó-robbanás jön az EU-ban
„Nem lettem konzervatív, de kevésbé vagyok liberális” – Bret Easton Ellis Magyarországról, Trumpról és a halott regényirodalomról
A Klimt-ügy miatt Lázár János megváltoztatja a műtárgyak kiviteli szabályát
A kormány rögzítette a 3 százalékos lakáshitel részleteit, vannak újdonságok
Így váltott szárnyalásból zuhanórepülésbe az Ozempic gyártója
Mit rontott el a Novo Nordisk, amely a fogyasztószereivel valósággal letarolta a nyugati világot?