Biztonságosabb lett az út Kiskunfélegyháza és Kiskunhalas között

Felújították az 5402-es számú mellékút Kiskunfélegyházát Kiskunhalassal összekötő szakaszát csaknem 28 kilométeren. Több mint 13 ezer ember közlekedése válik biztonságosabbá a több mint hárommilliárdos beruházással – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. csütörtökön.

  • MTI MTI
Biztonságosabb lett az út Kiskunfélegyháza és Kiskunhalas között

A 27,7 kilométeres útszakaszon a burkolatcserén kívül Jászszentlászló közelében forgalomcsillapító szigeteket, míg Kiskunmajsán gyalogosvédő szigetet létesített a kivitelező DME Konzorcium.

A Galamboséri-, valamint a Dongéri- főcsatorna hídját is felújították részlegesen. A kivitelező rendezte az árkokat és az útpadkákat, valamint új autóbuszöblöket épített, a meglévőket pedig felújította.

A több mint 3,1 milliárd forintos beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által jóváhagyott Dél-alföldi Regionális Operatív Program 2011-2013-as akciótervének keretein belül, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg – olvasható az erről szóló közleményben.

Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok 2009-2013-as akcióterveinek részeként a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 1315 kilométernyi 4 és 5 számjegyű mellékútszakasz felújítására kapott felhatalmazást. A várhatóan 2013 végéig megvalósuló program összköltsége majdnem 110 milliárd forint, ebből a Dél-alföldi régióban 14,16 milliárd forintnyi forrás áll a projektgazda rendelkezésére.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.