Dizájnerén is osztozik a Kia-Hyundai

A Kia után a Hyundai főtervezője is a német Peter Schreyer, az Audi TT alkotója lesz - idézi az Automotive News Europe szakmai hírportál a Reuters hírügynökség szöuli keltezésű hírét.

  • MTI MTI
Dizájnerén is osztozik a Kia-Hyundai

Peter Schreyer 2006-ban lépett be a Kia autógyártóhoz mint főtervező. A Hyundai-Kia három héttel ezelőtt, 2012 végén első külföldiként elnöki posztra emelte a sikeres tervező szakembert.

Új feladatkörében Peter Schreyer irányítja majd mind a Kia, mind a Hyundai formatervezési munkáit. A Hyundai 1998-ban vásárolta fel a Kia autógyárat, ezzel a világ ötödik legnagyobb autógyártója lett. Tavaly a két márkából együttesen az előirányzott hétmillió helyett 7,12 millió autót értékesítettek világszerte, 8 százalékkal többet, mint 2011-ben. A Kia-Hyundai konszern 2013-as értékesítési előirányzata 7,41 millió autó.

A csatlakozása előtt "semleges" megjelenésű Kia modelleket Peter Schreyer látta el a jól felismerhető "tigrisorr" hűtőráccsal. A Kia lényegesen gyorsabb ütemben tudta növelni eladásait, mint anyavállalata, a Hyundai. A Kia főtervezőjének előléptetése egybeesik a Hyundai-Kia konszern törekvésével, hogy új, magasabb haszonkulcsot hozó modellekkel jelenjen meg a felső kategóriás és prémium járműosztályban. A Hyundai szóvivőjének vasárnapi bejelentése szerint a két autómárka "jól megkülönböztethető egyedi arculatot kap majd".

Kia
Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.