Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Akkora az érdeklődés a ChatGPT újdonságai iránt, hogy alig tud lépést tartani vele az OpenAI. A cég vezetője szerint ez késleltetheti egyes újdonságok megjelenését, és a meglévők működésére is hatással lehet.","shortLead":"Akkora az érdeklődés a ChatGPT újdonságai iránt, hogy alig tud lépést tartani vele az OpenAI. A cég vezetője szerint...","id":"20250402_openai-sam-altman-chatgpt-kepgenerator-kapacitasproblemak-gpu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee.jpg","index":0,"item":"2fd7565d-001e-4fcc-b4ff-3a99019eb4be","keywords":null,"link":"/tudomany/20250402_openai-sam-altman-chatgpt-kepgenerator-kapacitasproblemak-gpu","timestamp":"2025. április. 02. 14:03","title":"Komoly gondokkal küzd az OpenAI, megszólalt Sam Altman","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c369c426-572b-48ad-bdd3-27c4ffccaded","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem minden tanulónak jut ilyen kaland, szerencsére. ","shortLead":"Nem minden tanulónak jut ilyen kaland, szerencsére. ","id":"20250401_veszfekezes-oktato-tanitvanya-az-Eger-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c369c426-572b-48ad-bdd3-27c4ffccaded.jpg","index":0,"item":"250ba08f-b4a7-4f16-bcdd-889e13738489","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_veszfekezes-oktato-tanitvanya-az-Eger-video","timestamp":"2025. április. 01. 11:48","title":"Élesben gyakorolhatta a vészfékezést egy oktató és a tanítványa az Egér úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA vizsgálata szerint a mikrogravitáció nem egyformán hat a csontokra: van, amelyik gyorsabban épül le a többinél.","shortLead":"A NASA vizsgálata szerint a mikrogravitáció nem egyformán hat a csontokra: van, amelyik gyorsabban épül le a többinél.","id":"20250401_urutazas-hatasa-csontok-leepulese-nasa-egerkiskerlet-nemzetkozi-urallomas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668.jpg","index":0,"item":"4eeceee0-f734-42f3-9b58-383bf6f62582","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_urutazas-hatasa-csontok-leepulese-nasa-egerkiskerlet-nemzetkozi-urallomas","timestamp":"2025. április. 01. 14:03","title":"Furcsa dolog történt az egerekkel, amelyek 37 napig voltak a Nemzetközi Űrállomáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a60d364a-8210-469e-bf9a-6c0f2cbc46b8","c_author":"HVG Állásbörze","category":"kkv","description":"Már csak egy hét, és április 9-én elindul a HVG Állásbörze. A legnagyobb karrierfórum nemcsak a munkatapasztalattal rendelkezőket várja, hanem azokat is, akik még tanulnak, vagy a közeljövőben lépnek ki az álláspiacra. Összegyűjtöttük, hogyan juthatnak közelebb első szakmai gyakorlatukhoz, vagy akár állandó munkahelyükhöz az állásbörzén.","shortLead":"Már csak egy hét, és április 9-én elindul a HVG Állásbörze. A legnagyobb karrierfórum nemcsak a munkatapasztalattal...","id":"20250401_hvg-allasborze-2025-diakoknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a60d364a-8210-469e-bf9a-6c0f2cbc46b8.jpg","index":0,"item":"f12fcd75-c82b-42de-8329-6e3d467e4018","keywords":null,"link":"/kkv/20250401_hvg-allasborze-2025-diakoknak","timestamp":"2025. április. 01. 16:10","title":"Ezt adja a diákoknak a legnagyobb állásbörze","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cc3c34b-700e-43ec-bc8d-c1c124b29aee","c_author":"Csányi Nikolett - Imre Réka - Tóth Jakab","category":"itthon","description":"Hová futhatnak ki a hídfoglalásos tüntetések? Van-e még bárhová hátrálni? A HVG videóriportja.","shortLead":"Hová futhatnak ki a hídfoglalásos tüntetések? Van-e még bárhová hátrálni? A HVG videóriportja.","id":"20250402_Ujbol-megbenult-a-varos-de-vajon-mit-lehet-elerni-a-hidfoglalasokkal-video-gyulekezesi-jog-pride-betiltas-hadhazy-momentum-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cc3c34b-700e-43ec-bc8d-c1c124b29aee.jpg","index":0,"item":"11814ff7-c561-4f92-9ab4-f0103b13f44e","keywords":null,"link":"/itthon/20250402_Ujbol-megbenult-a-varos-de-vajon-mit-lehet-elerni-a-hidfoglalasokkal-video-gyulekezesi-jog-pride-betiltas-hadhazy-momentum-ebx","timestamp":"2025. április. 02. 08:30","title":"„Persze, hogy ez csapda. De az is csapda, ha nem csinálunk semmit” – videó a zebrás hídfoglalásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b03db11-479e-41df-8899-6d8f05072c75","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Ahogy várható volt, nem hozott sok lényeges újdonságot a Magyarországról tartott európai parlamenti vita. Hacsak azt nem, hogy EP-képviselő szép számban jelezték, el fognak jönni a budapesti Pride-ra.","shortLead":"Ahogy várható volt, nem hozott sok lényeges újdonságot a Magyarországról tartott európai parlamenti vita. Hacsak azt...","id":"20250402_pride_europai-parlament_jogallamisag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b03db11-479e-41df-8899-6d8f05072c75.jpg","index":0,"item":"2b0446b6-56f4-4774-b2f3-2a9b99feda0e","keywords":null,"link":"/eurologus/20250402_pride_europai-parlament_jogallamisag","timestamp":"2025. április. 02. 18:54","title":"A Tisza EP-képviselője meglepődött, hogy hevesebb támadást kaptak a DK-tól, mint a Fidesztől a Pride ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dde57620-7116-4093-8cd7-38c11469ffad","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Állásfoglalásban ítélte el a miniszterelnök március 15-i, poloskázós beszédét a Gazdaság- és Jogtudományok Osztályának tagsága.","shortLead":"Állásfoglalásban ítélte el a miniszterelnök március 15-i, poloskázós beszédét a Gazdaság- és Jogtudományok Osztályának...","id":"20250401_mta-jubileumi-kozgyules-kivonulas-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dde57620-7116-4093-8cd7-38c11469ffad.jpg","index":0,"item":"de238792-a4e1-4693-a304-5296e24524fb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_mta-jubileumi-kozgyules-kivonulas-orban-viktor","timestamp":"2025. április. 01. 16:41","title":"Előre szóltak akadémikusok: ha Orbán elmegy az MTA 200 éves jubileumi ülésére, kivonulnak a teremből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07f6845d-afe0-468b-a30f-881452a70702","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ahogy a HVG-nek, úgy Arató Andrásnak is elsősorban a laktózmentes termékek árcsökkenése tűnt fel.","shortLead":"Ahogy a HVG-nek, úgy Arató Andrásnak is elsősorban a laktózmentes termékek árcsökkenése tűnt fel.","id":"20250402_hir-tv-arresstop-hide-the-pain-harold-arato-andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07f6845d-afe0-468b-a30f-881452a70702.jpg","index":0,"item":"ae878556-246c-4ff0-9072-c566eb0a61cd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250402_hir-tv-arresstop-hide-the-pain-harold-arato-andras","timestamp":"2025. április. 02. 08:48","title":"A Hír Tv megtalálta az árrésstop tökéletes reklámarcát: Hide the Pain Haroldot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hyundai-Kia a március eleji genfi autószalonon sem tagadta meg önmagát. Standjaik ismét tele voltak merészen dizájnos modellkínálatuk újabb darabjaival. A Kia placcán első ízben sorakozott fel a Cee’d család két sportos kupéváltozata, valamint az ugyancsak az atlétikus vonalakat erősítő tanulmánymodell, a Kia Provo. A Hyundai az éleket és a görbületeket újszerűen kombináló dizájnfantázia jegyében villogott, köztük a már szériagyártásba vett tüzelő-anyagcellás ix35-ös vagy a nagy-suv Santa Fe újrafazonírozott típusával.
A nagyra törő dél-koreai autógyártó páros, amely már jó ideje a dizájn centrikus modellekre esküszik ez év elején újabb lépést tett e fejlesztési stratégia megerősítésére. A cégvezetés megtette Peter Schreyert, a Kia eddigi dizájnfőnökét a cégcsoport alelnökének, aki ebben a minőségében már a Hyundai formatervezésért is felel majd. Az 59 éves, német származású sztárdesigner még 2006-ban a VW csoporttól csábult át a Kiához, nevéhez fűződik az új VW Bogár és az Audi TT formaterve is.
A KIA Provo lenne a következő nagy dobás.
KIA
Schreyer vezetésével a Kia frankfurti formatervező központjában tevékenykedő nemzetközi dizájncsapat egymás után húzta meg az új modellek, mindenek előtt a Cee’d sorozat, a Wenga kisautó, a családi egyterű Carens, a középkategóriás Optima szedán, vagy a nálunk még nem forgalmazott Cadenza luxuslimo vonalait. Az új módi nem kis mértékben járult hozzá a Kia világméretű sikereihez, ugyanakkor teljesítményüket designberkekben is elismerően fogadták: az Optima megkapta a rangos német Red Dot Design Award Best of Best díját, a legutóbbi párizsi és frankfurti autószalonok designbírálói ugyancsak díjesőben részesítették a cég formaterveit.
Eközben a Hyundai-nál sem tétlenkedtek. A gyártómű globális nyomulásban különösen az amerikai sikeres: a nálunk i30-as néven ismert alsó-középkategóriás Elantra szedán a tengerentúlon az év autója is volt, az Európában pedig még nem forgalmazott Genesis vagy az Equus a nagy luxuslimók körében hódítanak.
Schreyer kinevezése azért is tűnik érdekes húzásnak, mivel a két testvércég ugyan közös fedél alatt laknak, közös alvázakon, gépészeti főegységeken osztoznak, de a piacon egymás konkurenseként vetélkednek. Ennek egyik szembetűnő eszköze a design: Európában például a szlovákiai Zsolnán gyártott alsó-középkategóriás Cee’d karosszériája teljesen különbözik a csehországi Nosovicéből kiguruló i30-asoktól, jóllehet hajtásláncuk szakasztott egyforma.
E házon belüli designversenyben a Kia javára billen a mérleg – tűnik ki Kovács Miklós formatervező véleményéből is, aki a frankfurti studióban a Kia modellek karosszéria-terveiért felel. „Szinte minden modellünk nyert valamilyen designdíjat, többet, mint a Hyundai. A Kia inkább sportos. A Hyundai „fluidic sculpture, folyékony szobrászatban hisz, a szoborszerű elemekben. Az ázsiai irányelvet követik, hogy az a jó, ami új. A Kiánál nem akarunk minden részletet újnak feltüntetni, inkább a bevált automobil-értékeket alkalmazzuk, s ezekre az alapokra építjük a modern designtémákat.”
Kovács Miklós– aki egyébként ugyanúgy, mint főnöke Peter Schreyer az Auditól került koreai kötelékbe tett némi utalást a Hyundai-Kia hajtós mindennapjaiba, ami egyúttal magyarázza a cégcsoport viharos fejlődését is. Mint mondta, számára a modellfejlesztés pörgős üteme a legnagyobb kihívás. „Az Audinál volt elegendő idő minden részlet alapos átgondolására. A Kiánál viszont szinte a kezemből ragadják ki a félkész dizájnterveket és ültetik át a szériába. Ha egy designmodellel nem sikerül meggyőzni a koreai vezetőséget, egy másik menedzser máris elviszi a pálmát.”
Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai
A régi-új dizájnfőnök Peter Schreyer a The Wall Street Journal napilapnak adott minapi interjúban kitérően válaszolt arra a kérdésre hogyan változhat a Hyundai féle „folyékony szobrászat”. „Még szükségem van némi időre…a Hyundai designnyelvét azonban jó alapnak tartom, lehet rá építeni, nincs szükség 180 fokos irányváltásra. – mondta a mindig talpig feketében megjelenő új alelnök. Bárhogyan is változik majd a közös dizájnirányítás, annyi bizonyos a koreaiak azt várják Schreyertől, hogy újabb löketet adjon becsvágyó terveik megvalósításhoz. A már a világ autóiparának élvonalában portyázó, tavaly több mint 7 millió darab négykerekűt kibocsátó Hyundai-Kia újabb meccsre készülődik: a vezető prémiummárkákkal akar versenyre kelni.