Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a8fc6443-1621-4e96-983b-4b201bb6c7f6","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Számonkéréssel, nemzeti mítoszépítéssel és jóléti intézkedésekkel próbálta Charles de Gaulle összefogni a francia társadalmat 80 éve. A megbékélést és újjáépítést lekopaszított nők, tébláboló hadifoglyok és családjuktól elszakított gyerekek is nehezítették.","shortLead":"Számonkéréssel, nemzeti mítoszépítéssel és jóléti intézkedésekkel próbálta Charles de Gaulle összefogni a francia...","id":"20250601_hvg-ii-vilaghaboru-de-gaulle-franciaorszag-kollaboracio-ellenallas-1945-szamonkeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8fc6443-1621-4e96-983b-4b201bb6c7f6.jpg","index":0,"item":"21fb69b3-f357-4035-9547-9bcffb1e7a17","keywords":null,"link":"/360/20250601_hvg-ii-vilaghaboru-de-gaulle-franciaorszag-kollaboracio-ellenallas-1945-szamonkeres","timestamp":"2025. június. 01. 19:30","title":"A „vad” tisztogatástól az ellenálló nemzet mítoszának építéséig: így békült meg a francia társadalom a világháború után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b96de95e-4142-4f30-824c-e111f6b953a7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök egy órán át válaszolt a CPAC Hungary rendezvényre érkezett vendégek kérdéseire.","shortLead":"A miniszterelnök egy órán át válaszolt a CPAC Hungary rendezvényre érkezett vendégek kérdéseire.","id":"20250602_Orban-CPAC-ujsagiro-influenszer-vendegek-Karmelita-migracio-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b96de95e-4142-4f30-824c-e111f6b953a7.jpg","index":0,"item":"0915996b-0ba0-4001-9a21-1c95f08d9bfa","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Orban-CPAC-ujsagiro-influenszer-vendegek-Karmelita-migracio-ukrajna","timestamp":"2025. június. 02. 08:38","title":"Orbán egy csapat baráti újságírónak és influenszernek bizonygatta a Karmelitában, hogy a migráció rossz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec616476-cc05-44d1-8f5b-476047e148a5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy új áruforgalmi repülőtér építését is tervezi a kormány.","shortLead":"Egy új áruforgalmi repülőtér építését is tervezi a kormány.","id":"20250603_Megepulhet-a-Ferihegyre-vezeto-gyorsvasut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec616476-cc05-44d1-8f5b-476047e148a5.jpg","index":0,"item":"22539b4b-1626-4df5-a779-8bbf19adabd4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_Megepulhet-a-Ferihegyre-vezeto-gyorsvasut","timestamp":"2025. június. 03. 11:30","title":"Nagy Márton: megépülhet a Ferihegyre vezető gyorsvasút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97246d64-d025-4aa9-8d4d-760b4f518f5c","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Tizenhatan harcolhattak az amfiteátrumban, az esetről hallgat az olasz kulturális tárca és a Colosseumot fenntartó régészeti park is.","shortLead":"Tizenhatan harcolhattak az amfiteátrumban, az esetről hallgat az olasz kulturális tárca és a Colosseumot fenntartó...","id":"20250603_gladiator-jatekok-turista-romai-colosseum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97246d64-d025-4aa9-8d4d-760b4f518f5c.jpg","index":0,"item":"cdfa9056-6dc7-4055-85b3-723b79d58136","keywords":null,"link":"/elet/20250603_gladiator-jatekok-turista-romai-colosseum","timestamp":"2025. június. 03. 06:53","title":"Titokban gladiátorjátékokat tartottak turistáknak a római Colosseumban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a7bd473-cc3d-4edb-86df-362a84108e4a","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Az életciklusa végén járó Toyota GR Suprából a 3 literes alapmodellt, a kihegyezett Lightweight EVO kivitelt és a non-plus-ultra kategóriás méregdrága A90 Final Editiont is rendesen meghajtottuk.","shortLead":"Az életciklusa végén járó Toyota GR Suprából a 3 literes alapmodellt, a kihegyezett Lightweight EVO kivitelt és...","id":"20250602_versenypalya-toyota-gr-supra-a90-final-edition-lightweight-evo-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a7bd473-cc3d-4edb-86df-362a84108e4a.jpg","index":0,"item":"5d0552bb-fcf0-472e-a7f2-ad44251664f2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_versenypalya-toyota-gr-supra-a90-final-edition-lightweight-evo-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 02. 08:01","title":"70 millió forintos elérhetetlen álom: versenypályáztunk a Toyota Supra búcsúzó verzióival","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"375ff3e1-4908-4b7a-b395-0fe25cafb2a3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az operációsrendszer-frissítés az okosóráknál is olyan fontos, mint az okostelefonok esetében. Készül is a Samsung egy igen nagy frissítéssel az óráihoz, azonban ezt a kedvező hírt beárnyékolja egy kevésbé jó értesülés.","shortLead":"Az operációsrendszer-frissítés az okosóráknál is olyan fontos, mint az okostelefonok esetében. Készül is a Samsung...","id":"20250601_samsung-galaxy-orak-szoftverfrissites-one-ui-8","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/375ff3e1-4908-4b7a-b395-0fe25cafb2a3.jpg","index":0,"item":"7e89342f-2388-4b37-aff6-7272664677c4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250601_samsung-galaxy-orak-szoftverfrissites-one-ui-8","timestamp":"2025. június. 01. 18:03","title":"Samsung órája van? Akkor jó és rossz hírt is kap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec3aaf5d-d569-49bf-9736-7525918059df","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Akinek pedig ez nem tetszik, az „húzzon haza”.","shortLead":"Akinek pedig ez nem tetszik, az „húzzon haza”.","id":"20250603_40-milliardnyi-osztalekot-vett-ki-Meszaros-Lorinc-osszesen-a-cegeibol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec3aaf5d-d569-49bf-9736-7525918059df.jpg","index":0,"item":"961b8b7c-10fb-4a25-8520-3afc24511e9f","keywords":null,"link":"/kkv/20250603_40-milliardnyi-osztalekot-vett-ki-Meszaros-Lorinc-osszesen-a-cegeibol","timestamp":"2025. június. 03. 07:43","title":"40 milliárdnyi osztalékot vett ki eddig Mészáros Lőrinc összesen a cégeiből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8ca943c-ce09-4b71-bdee-65e117797d2f","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"Jelenleg gyakorlatilag döntetlenre áll a versengés.","shortLead":"Jelenleg gyakorlatilag döntetlenre áll a versengés.","id":"20250601_Lengyel-elnokvalasztas-trzaskowski-nawrocki-allas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8ca943c-ce09-4b71-bdee-65e117797d2f.jpg","index":0,"item":"bdfdd9ca-9c79-4362-bcaa-88ad5fb2dcee","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Lengyel-elnokvalasztas-trzaskowski-nawrocki-allas","timestamp":"2025. június. 01. 22:32","title":"Lengyel elnökválasztás: mindkét jelölt győztesnek hirdette magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hyundai-Kia a március eleji genfi autószalonon sem tagadta meg önmagát. Standjaik ismét tele voltak merészen dizájnos modellkínálatuk újabb darabjaival. A Kia placcán első ízben sorakozott fel a Cee’d család két sportos kupéváltozata, valamint az ugyancsak az atlétikus vonalakat erősítő tanulmánymodell, a Kia Provo. A Hyundai az éleket és a görbületeket újszerűen kombináló dizájnfantázia jegyében villogott, köztük a már szériagyártásba vett tüzelő-anyagcellás ix35-ös vagy a nagy-suv Santa Fe újrafazonírozott típusával.
A nagyra törő dél-koreai autógyártó páros, amely már jó ideje a dizájn centrikus modellekre esküszik ez év elején újabb lépést tett e fejlesztési stratégia megerősítésére. A cégvezetés megtette Peter Schreyert, a Kia eddigi dizájnfőnökét a cégcsoport alelnökének, aki ebben a minőségében már a Hyundai formatervezésért is felel majd. Az 59 éves, német származású sztárdesigner még 2006-ban a VW csoporttól csábult át a Kiához, nevéhez fűződik az új VW Bogár és az Audi TT formaterve is.
A KIA Provo lenne a következő nagy dobás.
KIA
Schreyer vezetésével a Kia frankfurti formatervező központjában tevékenykedő nemzetközi dizájncsapat egymás után húzta meg az új modellek, mindenek előtt a Cee’d sorozat, a Wenga kisautó, a családi egyterű Carens, a középkategóriás Optima szedán, vagy a nálunk még nem forgalmazott Cadenza luxuslimo vonalait. Az új módi nem kis mértékben járult hozzá a Kia világméretű sikereihez, ugyanakkor teljesítményüket designberkekben is elismerően fogadták: az Optima megkapta a rangos német Red Dot Design Award Best of Best díját, a legutóbbi párizsi és frankfurti autószalonok designbírálói ugyancsak díjesőben részesítették a cég formaterveit.
Eközben a Hyundai-nál sem tétlenkedtek. A gyártómű globális nyomulásban különösen az amerikai sikeres: a nálunk i30-as néven ismert alsó-középkategóriás Elantra szedán a tengerentúlon az év autója is volt, az Európában pedig még nem forgalmazott Genesis vagy az Equus a nagy luxuslimók körében hódítanak.
Schreyer kinevezése azért is tűnik érdekes húzásnak, mivel a két testvércég ugyan közös fedél alatt laknak, közös alvázakon, gépészeti főegységeken osztoznak, de a piacon egymás konkurenseként vetélkednek. Ennek egyik szembetűnő eszköze a design: Európában például a szlovákiai Zsolnán gyártott alsó-középkategóriás Cee’d karosszériája teljesen különbözik a csehországi Nosovicéből kiguruló i30-asoktól, jóllehet hajtásláncuk szakasztott egyforma.
E házon belüli designversenyben a Kia javára billen a mérleg – tűnik ki Kovács Miklós formatervező véleményéből is, aki a frankfurti studióban a Kia modellek karosszéria-terveiért felel. „Szinte minden modellünk nyert valamilyen designdíjat, többet, mint a Hyundai. A Kia inkább sportos. A Hyundai „fluidic sculpture, folyékony szobrászatban hisz, a szoborszerű elemekben. Az ázsiai irányelvet követik, hogy az a jó, ami új. A Kiánál nem akarunk minden részletet újnak feltüntetni, inkább a bevált automobil-értékeket alkalmazzuk, s ezekre az alapokra építjük a modern designtémákat.”
Kovács Miklós– aki egyébként ugyanúgy, mint főnöke Peter Schreyer az Auditól került koreai kötelékbe tett némi utalást a Hyundai-Kia hajtós mindennapjaiba, ami egyúttal magyarázza a cégcsoport viharos fejlődését is. Mint mondta, számára a modellfejlesztés pörgős üteme a legnagyobb kihívás. „Az Audinál volt elegendő idő minden részlet alapos átgondolására. A Kiánál viszont szinte a kezemből ragadják ki a félkész dizájnterveket és ültetik át a szériába. Ha egy designmodellel nem sikerül meggyőzni a koreai vezetőséget, egy másik menedzser máris elviszi a pálmát.”
Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai
A régi-új dizájnfőnök Peter Schreyer a The Wall Street Journal napilapnak adott minapi interjúban kitérően válaszolt arra a kérdésre hogyan változhat a Hyundai féle „folyékony szobrászat”. „Még szükségem van némi időre…a Hyundai designnyelvét azonban jó alapnak tartom, lehet rá építeni, nincs szükség 180 fokos irányváltásra. – mondta a mindig talpig feketében megjelenő új alelnök. Bárhogyan is változik majd a közös dizájnirányítás, annyi bizonyos a koreaiak azt várják Schreyertől, hogy újabb löketet adjon becsvágyó terveik megvalósításhoz. A már a világ autóiparának élvonalában portyázó, tavaly több mint 7 millió darab négykerekűt kibocsátó Hyundai-Kia újabb meccsre készülődik: a vezető prémiummárkákkal akar versenyre kelni.