szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az idei év rengeteg autóipari újdonságot tartogatott számunkra, és ez 2014-ben sem lesz másképp. Összegyűjtöttünk tíz olyan modellt, ami jövőre garantáltan az érdeklődés középpontjában lesz.

1. Audi A4

Az Audinál 2013 főként az A3 sedanról és kabrióról szólt, hiszen a kompakt lépcsőshátú modellel olyan szegmensbe érkeztek a négykarikások, ahol eddig nem képviseltették magukat. Jövőre viszont sokkal otthonosabb terepen lépnek színre, érkezik ugyanis az A4 negyedik generációja, ami a B9 kódnevet viseli, és a prémium középkategória legtakarékosabb modelljének ígérkezik.

A kiszivárgott információk szerint az autótípus a mostaninál 100 kilogrammal könnyebb, ami alacsonyabb fogyasztást tesz lehetővé. Mindezt főként a 2.0 literes TDI motorral a középpontban, ami 122-től egészen 200 lóerős teljesítményig lesz elérhető, továbbá benzines fronton az 1.4-es, 1.8-as és 2.0 literes TFSI, valamint egy konnektorról is tölthető, hibrid változat lesz a kínálatban.

2. BMW 2-es sorozat Active Tourer

A bajor márka kiemelten fontos évet zár idén, hiszen sorozatgyártásba került az elektromos hajtásláncú i3, és a hibrid i8, melyek közül mindkettő osztatlan sikert aratott. Részben ennek köszönhetően hamarosan érkezik a nyitható tetejű i8 is, ami szintén kuriózumnak számít, de csak kevesek kiváltsága lehet, ezért a figyelmet most inkább az 2-es sorozat Active Tourer modelljének szenteljük.

Az említett újdonság két szempontból is kakukktojás: ez lesz az első fronthajtású modell a bajorok kínálatában, továbbá az első egyterű is, amit a márkafanatikusok valószínűleg szentségtörésként tartanak. Ez persze csak keveseket fog elriasztani a vásárlástól, hiszen az itthon (is) gyártott Mercedes-Benz B-osztály a példa rá, hogy Nyugat-Európában nagy a kereslet az ilyen típusú modellek iránt. A 2-es Active Tourer már a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozhat, a motorpalettáján pedig garantáltan szerepelni fog az új fejlesztésű, háromhengeres, 1.5 literes motorcsalád.

3. Ford Mondeo

Európába már idén meg kellett volna érkeznie az új Ford Mondeónak, helyette viszont csak a Vignale tanulmányautót mutatták be, megelőlegezve egy új felszereltségi szintet, amihez különleges szolgáltatások járnak. Jövőre viszont már kénytelenek lesznek előrukkolni a szériamodellel, ha tartani akarják az ütemtervet, miszerint 2014-ben 23 új modellről rántják le a leplet, köztük a Mondeóról, az új Káról, az Európában is elérhető Mustangról, valamint a  Ecosport szabadidőautóról.

4. Honda Civic Type R

Az aktuális Honda Civic közel két éve van piacon, idén a kombit is bemutatták, a Type R sportverzióra azonban még várnunk kell, ami nem feltétlenül baj, hiszen a japánok a leggyorsabb hot hatch modellt szeretnék megalkotni. Ebben pedig, ha közvetve is, de Michelisz Norbi is részt vett, hiszen a WTCC versenyautóval szerzett tapasztalatok az utcai verzióba is beépülnek, arról nem is beszélve, hogy a gyári pilóták, köztük Gabriele Tarquini aktív közreműködésével fejlesztik az autót.

Takanobu Ito, a Honda vezérigazgatója azt ígéri, hogy az új Civic Type R lesz a leggyorsabb fronthajtású szériaautó a Nürburgringen, amihez a Renault Mégane RS 265 Trophy 8 perc 7 másodperces idejét kell túlszárnyalni. Ez nem lesz könnyű feladat, de már az előjelekből is érezhető, hogy a japánok komolyan gondolják a dolgot, hiszen az új Type R lesz az első turbós modell a típus történetében, ugyanis megkapja az új fejlesztésű 2.0 literes VTEC Turbo erőforrást, melynek teljesítménye meghaladja majd a 280 lóerőt.

5. Lamborghini Huracan

Kevés olyan autót mutattak be manapság, amivel kapcsolatban az egyik rejtély maga a névválasztás volt, de úgy tűnik, hogy az olaszok élen járnak ebben, elég csak furán hangzó Ferrari LaFerrarira gondolni, vagy a Lamborghini Gallardo utódjának szánt Huracanra, ami korábban Cabrera néven forgott közszájon. A bemutatóhoz közeledve viszont lecserélték, ami végülis jelentéktelen tényező, ha az autó ennyire jól néz ki, és a V10-es motorja is 610 lóerős.

6. Mazda MX-5

A világ legnépszerűbb roadstere jelenleg a harmadik generációjánál tart, és hogy őszinték legyünk, a kissé elhúzódó modellciklus ellenére sem veszített a vonzerejéből. Már ha valódi vezetési élményt keresünk, nem pedig kényeztető luxust, aminek az MX-5 híján van, ahogyan a helykínálattal is hadilábon áll. Cserébe viszont a világ legjobb manuális váltóját kapcsolgathatjuk, bármikor keresztbe rakhatjuk a fenekét egy kanyarban, és a precíz kormány-feszes futómű párossal olyat autózhatunk egy szerpentinen, hogy jelentős mennyiségű endorfin termelődjön a következő alkalomig.

Csak remélni tudjuk, hogy a közelgő, immáron az Alfa Romeóval közösen fejlesztett, negyedik generációs MX-5 megőrzi azt, amiért milliók kedvence lett. Erre minden esély megvan, pláne akkor, ha a japánok nem engedik át a műszaki részét az olaszoknak, és igazából az aktuális Kodo formanyelvvel sincsen semmi baj, sőt egy kabrión mutatna jól igazán. Most akkor minek is kell ide az Alfa?

7. Mercedes-Benz S-osztály Coupe

Magyar szemmel valószínűleg a Kecskeméten gyártásba kerülő CLA Shooting Brake iránt lesz nagyobb az érdeklődés, de 2014-ben a legnagyobb újdonság a Mercedes háza táján az S-osztály kupé változata lesz, hiszen többéves kihagyás után tér vissza a modellpalettára, és minden eddiginél elegánsabb, fényűzőbb és valószínűleg drágább lesz.

8. Subaru Impreza

A Subaru-rajongók dörzsölhetik a tenyerüket, jövőre ugyanis érkezik az Impreza legújabb generációja, ami valahogy nem tűnik olyan szépnek, mint a mára klasszikussá vált elődök, az összkerékmeghajtással és a 2.0 literes, 265 lóerős boxermotorral viszont garantálja a raliélményt mindenkinek. A japánok 50:50 arányú súlyelosztást ígérnek, továbbá 5,4 másodperces 0-100 km/órás állórajtot, hatsebességes manuális váltóval szerelve.

9. Tesla Model X

Kevesen gondolták volna, hogy egy olyan fiatal autóipari cég, mint a Tesla Motors, ekkora fejlődést tud produkálni pár éven belül, de úgy tűnik, hogy amit Elon Musk, alapító cégtulajdonos a fejébe vesz, azt meg is valósítja. Most épp a modellpaletta bővítésén dolgoznak, így a következő nagy dobásnak a Model X ígérkezik, ami egy összkerék-meghajtású szabadidő-autó lesz, elektromos hajtással.

Az újdonság kizárólag 4x4-gyel lesz elérhető, ami egy kicsit megdobja árát, de a cégvezető szerint nem kell aggódni, hiszen csak picivel lesz a Model S fölé árazva. Konkrétumokat persze nem árult el, de a Tesla jelenlegi és jövőbeni vevőkörét tekintve valószínűleg tényleg lényegtelen lesz a pár ezer dolláros eltérés.

10. Volkswagen Passat

Az aktuális Volkswagen Passat az elődjéhez képest inkább tűnt egy komolyabb ráncfelvarrásnak, mintsem generációváltásnak, így joggal várhatjuk, hogy a következő széria teljesen megújul a mostanihoz képest. Vagy legalábbis megkapja a Golffal bevezetett formai elemeket, továbbá a mostanihoz képest hosszabb tengelytávval, szélesebb nyomtávval, viszont rövidebb túlnyúlásokkal fog érkezni.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!