szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az idei év rengeteg autóipari újdonságot tartogatott számunkra, és ez 2014-ben sem lesz másképp. Összegyűjtöttünk tíz olyan modellt, ami jövőre garantáltan az érdeklődés középpontjában lesz.

1. Audi A4

Az Audinál 2013 főként az A3 sedanról és kabrióról szólt, hiszen a kompakt lépcsőshátú modellel olyan szegmensbe érkeztek a négykarikások, ahol eddig nem képviseltették magukat. Jövőre viszont sokkal otthonosabb terepen lépnek színre, érkezik ugyanis az A4 negyedik generációja, ami a B9 kódnevet viseli, és a prémium középkategória legtakarékosabb modelljének ígérkezik.

A kiszivárgott információk szerint az autótípus a mostaninál 100 kilogrammal könnyebb, ami alacsonyabb fogyasztást tesz lehetővé. Mindezt főként a 2.0 literes TDI motorral a középpontban, ami 122-től egészen 200 lóerős teljesítményig lesz elérhető, továbbá benzines fronton az 1.4-es, 1.8-as és 2.0 literes TFSI, valamint egy konnektorról is tölthető, hibrid változat lesz a kínálatban.

2. BMW 2-es sorozat Active Tourer

A bajor márka kiemelten fontos évet zár idén, hiszen sorozatgyártásba került az elektromos hajtásláncú i3, és a hibrid i8, melyek közül mindkettő osztatlan sikert aratott. Részben ennek köszönhetően hamarosan érkezik a nyitható tetejű i8 is, ami szintén kuriózumnak számít, de csak kevesek kiváltsága lehet, ezért a figyelmet most inkább az 2-es sorozat Active Tourer modelljének szenteljük.

Az említett újdonság két szempontból is kakukktojás: ez lesz az első fronthajtású modell a bajorok kínálatában, továbbá az első egyterű is, amit a márkafanatikusok valószínűleg szentségtörésként tartanak. Ez persze csak keveseket fog elriasztani a vásárlástól, hiszen az itthon (is) gyártott Mercedes-Benz B-osztály a példa rá, hogy Nyugat-Európában nagy a kereslet az ilyen típusú modellek iránt. A 2-es Active Tourer már a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozhat, a motorpalettáján pedig garantáltan szerepelni fog az új fejlesztésű, háromhengeres, 1.5 literes motorcsalád.

3. Ford Mondeo

Európába már idén meg kellett volna érkeznie az új Ford Mondeónak, helyette viszont csak a Vignale tanulmányautót mutatták be, megelőlegezve egy új felszereltségi szintet, amihez különleges szolgáltatások járnak. Jövőre viszont már kénytelenek lesznek előrukkolni a szériamodellel, ha tartani akarják az ütemtervet, miszerint 2014-ben 23 új modellről rántják le a leplet, köztük a Mondeóról, az új Káról, az Európában is elérhető Mustangról, valamint a  Ecosport szabadidőautóról.

4. Honda Civic Type R

Az aktuális Honda Civic közel két éve van piacon, idén a kombit is bemutatták, a Type R sportverzióra azonban még várnunk kell, ami nem feltétlenül baj, hiszen a japánok a leggyorsabb hot hatch modellt szeretnék megalkotni. Ebben pedig, ha közvetve is, de Michelisz Norbi is részt vett, hiszen a WTCC versenyautóval szerzett tapasztalatok az utcai verzióba is beépülnek, arról nem is beszélve, hogy a gyári pilóták, köztük Gabriele Tarquini aktív közreműködésével fejlesztik az autót.

Takanobu Ito, a Honda vezérigazgatója azt ígéri, hogy az új Civic Type R lesz a leggyorsabb fronthajtású szériaautó a Nürburgringen, amihez a Renault Mégane RS 265 Trophy 8 perc 7 másodperces idejét kell túlszárnyalni. Ez nem lesz könnyű feladat, de már az előjelekből is érezhető, hogy a japánok komolyan gondolják a dolgot, hiszen az új Type R lesz az első turbós modell a típus történetében, ugyanis megkapja az új fejlesztésű 2.0 literes VTEC Turbo erőforrást, melynek teljesítménye meghaladja majd a 280 lóerőt.

5. Lamborghini Huracan

Kevés olyan autót mutattak be manapság, amivel kapcsolatban az egyik rejtély maga a névválasztás volt, de úgy tűnik, hogy az olaszok élen járnak ebben, elég csak furán hangzó Ferrari LaFerrarira gondolni, vagy a Lamborghini Gallardo utódjának szánt Huracanra, ami korábban Cabrera néven forgott közszájon. A bemutatóhoz közeledve viszont lecserélték, ami végülis jelentéktelen tényező, ha az autó ennyire jól néz ki, és a V10-es motorja is 610 lóerős.

6. Mazda MX-5

A világ legnépszerűbb roadstere jelenleg a harmadik generációjánál tart, és hogy őszinték legyünk, a kissé elhúzódó modellciklus ellenére sem veszített a vonzerejéből. Már ha valódi vezetési élményt keresünk, nem pedig kényeztető luxust, aminek az MX-5 híján van, ahogyan a helykínálattal is hadilábon áll. Cserébe viszont a világ legjobb manuális váltóját kapcsolgathatjuk, bármikor keresztbe rakhatjuk a fenekét egy kanyarban, és a precíz kormány-feszes futómű párossal olyat autózhatunk egy szerpentinen, hogy jelentős mennyiségű endorfin termelődjön a következő alkalomig.

Csak remélni tudjuk, hogy a közelgő, immáron az Alfa Romeóval közösen fejlesztett, negyedik generációs MX-5 megőrzi azt, amiért milliók kedvence lett. Erre minden esély megvan, pláne akkor, ha a japánok nem engedik át a műszaki részét az olaszoknak, és igazából az aktuális Kodo formanyelvvel sincsen semmi baj, sőt egy kabrión mutatna jól igazán. Most akkor minek is kell ide az Alfa?

7. Mercedes-Benz S-osztály Coupe

Magyar szemmel valószínűleg a Kecskeméten gyártásba kerülő CLA Shooting Brake iránt lesz nagyobb az érdeklődés, de 2014-ben a legnagyobb újdonság a Mercedes háza táján az S-osztály kupé változata lesz, hiszen többéves kihagyás után tér vissza a modellpalettára, és minden eddiginél elegánsabb, fényűzőbb és valószínűleg drágább lesz.

8. Subaru Impreza

A Subaru-rajongók dörzsölhetik a tenyerüket, jövőre ugyanis érkezik az Impreza legújabb generációja, ami valahogy nem tűnik olyan szépnek, mint a mára klasszikussá vált elődök, az összkerékmeghajtással és a 2.0 literes, 265 lóerős boxermotorral viszont garantálja a raliélményt mindenkinek. A japánok 50:50 arányú súlyelosztást ígérnek, továbbá 5,4 másodperces 0-100 km/órás állórajtot, hatsebességes manuális váltóval szerelve.

9. Tesla Model X

Kevesen gondolták volna, hogy egy olyan fiatal autóipari cég, mint a Tesla Motors, ekkora fejlődést tud produkálni pár éven belül, de úgy tűnik, hogy amit Elon Musk, alapító cégtulajdonos a fejébe vesz, azt meg is valósítja. Most épp a modellpaletta bővítésén dolgoznak, így a következő nagy dobásnak a Model X ígérkezik, ami egy összkerék-meghajtású szabadidő-autó lesz, elektromos hajtással.

Az újdonság kizárólag 4x4-gyel lesz elérhető, ami egy kicsit megdobja árát, de a cégvezető szerint nem kell aggódni, hiszen csak picivel lesz a Model S fölé árazva. Konkrétumokat persze nem árult el, de a Tesla jelenlegi és jövőbeni vevőkörét tekintve valószínűleg tényleg lényegtelen lesz a pár ezer dolláros eltérés.

10. Volkswagen Passat

Az aktuális Volkswagen Passat az elődjéhez képest inkább tűnt egy komolyabb ráncfelvarrásnak, mintsem generációváltásnak, így joggal várhatjuk, hogy a következő széria teljesen megújul a mostanihoz képest. Vagy legalábbis megkapja a Golffal bevezetett formai elemeket, továbbá a mostanihoz képest hosszabb tengelytávval, szélesebb nyomtávval, viszont rövidebb túlnyúlásokkal fog érkezni.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Akik vállalták a kockázatot: Covid-oltást tesztelőkkel beszéltünk első tapasztalataikról

Akik vállalták a kockázatot: Covid-oltást tesztelőkkel beszéltünk első tapasztalataikról

Kifejezetten kutyáknak írtak karácsonyi dalt

Kifejezetten kutyáknak írtak karácsonyi dalt

Most már egyhuzamban 24 órán át is lehet videotelefonálni a Teams-szel

Most már egyhuzamban 24 órán át is lehet videotelefonálni a Teams-szel