Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5d612bf3-2599-4012-88f2-eb3b975613d8","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A közlekedés pénteki, 10 perces leállítása az első figyelmeztetés, lehet, hogy legközelebb 10 hétre áll le Budapest – mondta a HVG-nek Karácsony Gergely. A főpolgármester egy dolgot akar elérni: ne kelljen 57 milliárd forintnyi adót befizetni. Beleáll ebbe a harcba a kormánnyal, miközben hadakozik a közgyűlési frakciókkal is, mondván: „a felelősséget viselni kell, vagy haza lehet menni”. Karácsony beszélt Rákosrendezőről, a hoppon maradt NER-es oligarchákról, budapesti olimpiáról, a közgyűlés feloszlatásának esélyéről, és a 2026-os választás eredményét is elárulta.","shortLead":"A közlekedés pénteki, 10 perces leállítása az első figyelmeztetés, lehet, hogy legközelebb 10 hétre áll le Budapest –...","id":"20250604_Karacsony-Gergely-interju-szolidaritasi-ado-csod-BKK-kozlekedes-fopolgarmester","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d612bf3-2599-4012-88f2-eb3b975613d8.jpg","index":0,"item":"b3277133-a89c-4b32-b02c-81884705c288","keywords":null,"link":"/360/20250604_Karacsony-Gergely-interju-szolidaritasi-ado-csod-BKK-kozlekedes-fopolgarmester","timestamp":"2025. június. 05. 06:00","title":"Karácsony Gergely: Budapest főpolgármestereként az az érdekem, hogy Magyar Péter miniszterelnök legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b7ce0e7-6ce0-4879-9a70-3ee3b66311e8","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Akkora jég esett, hogy az a mezőgazdaságban is nagy károkat okozhat.","shortLead":"Akkora jég esett, hogy az a mezőgazdaságban is nagy károkat okozhat.","id":"20250604_jegeso-vihar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b7ce0e7-6ce0-4879-9a70-3ee3b66311e8.jpg","index":0,"item":"854e2197-f731-4a49-9fa1-39ad0605a811","keywords":null,"link":"/zhvg/20250604_jegeso-vihar","timestamp":"2025. június. 04. 13:37","title":"Ötcentis jégdarabokat is hozott a vihar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57de7244-ee92-48ca-ba56-cb427b6921e8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Nemzetgazdasági Minisztérium is megszólalt a kérdésben, mi pedig utánajártunk, miről is van szó.","shortLead":"A Nemzetgazdasági Minisztérium is megszólalt a kérdésben, mi pedig utánajártunk, miről is van szó.","id":"20250604_Magyar-es-Karacsony-kanonban-teszik-helyre-Nagy-Martont-aki-tovabbra-is-allitja-az-iparuzesi-ado-modositasa-nem-erinti-a-kaszinokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57de7244-ee92-48ca-ba56-cb427b6921e8.jpg","index":0,"item":"b92815db-318c-4a21-b9d1-0dc98da9ebd7","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Magyar-es-Karacsony-kanonban-teszik-helyre-Nagy-Martont-aki-tovabbra-is-allitja-az-iparuzesi-ado-modositasa-nem-erinti-a-kaszinokat","timestamp":"2025. június. 04. 12:47","title":"Magyar és Karácsony kánonban teszik helyre Nagy Mártont, aki továbbra is állítja, az iparűzési adó módosítása nem érinti a kaszinókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2231e05-9c4e-4def-8f8d-91307096e6b8","c_author":"HVG","category":"360","description":"Önállósulni látszik az egykori Sofitel szálloda megújításán dolgozó csapat Tiborcz István BDPST-csoportján belül.","shortLead":"Önállósulni látszik az egykori Sofitel szálloda megújításán dolgozó csapat Tiborcz István BDPST-csoportján belül.","id":"20250605_hvg-tiborcz-istvan-bdpst-dunakorzo-sofitel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2231e05-9c4e-4def-8f8d-91307096e6b8.jpg","index":0,"item":"27d76e97-8878-4f48-8a7f-352a36ea21a6","keywords":null,"link":"/360/20250605_hvg-tiborcz-istvan-bdpst-dunakorzo-sofitel","timestamp":"2025. június. 05. 06:15","title":"A Dunakorzón terjeszkedik Tiborcz István cégcsoportja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b20fb7d9-0a46-475b-b818-783636c3d0c5","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250604_Marabu-Feknyuz-Gondolom-gyalog","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b20fb7d9-0a46-475b-b818-783636c3d0c5.jpg","index":0,"item":"c7b33d66-a3da-48fd-97e9-54c276094c85","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Marabu-Feknyuz-Gondolom-gyalog","timestamp":"2025. június. 04. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Gondolom, gyalog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"188ff732-45ad-4e07-9782-f37d31bf727f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az iOS-re fejlesztett alkalmazás után az androidos verziót is kiadta az Adobe a Photoshopból. A felhasználók egy ideig a prémium funkciókhoz is ingyen férhetnek hozzá.","shortLead":"Az iOS-re fejlesztett alkalmazás után az androidos verziót is kiadta az Adobe a Photoshopból. A felhasználók egy ideig...","id":"20250605_adobe-photoshop-kepszerkeszto-android","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/188ff732-45ad-4e07-9782-f37d31bf727f.jpg","index":0,"item":"1b394897-ab8a-41d8-873b-25614baf0a68","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_adobe-photoshop-kepszerkeszto-android","timestamp":"2025. június. 05. 10:33","title":"Töltse le, megéri: itt az androidos Photoshop, és teljesen ingyenes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5f0ddb6-5bf9-4d04-b7f6-e90e07601181","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"10 százalékkal vannak a nyaralóárak az egy évvel korábbi fölött. A Velencei-tó partján 20 százalékos a drágulás, annyian költöznének oda Budapestről, a Dunakanyar piaca állt csak le a korábbi súlyos túlárazás után.","shortLead":"10 százalékkal vannak a nyaralóárak az egy évvel korábbi fölött. A Velencei-tó partján 20 százalékos a drágulás...","id":"20250604_ingatlan-nyaralo-balaton-velencei-to-dunakanyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5f0ddb6-5bf9-4d04-b7f6-e90e07601181.jpg","index":0,"item":"233d7bd0-675a-4449-8758-4f26b3d0e866","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250604_ingatlan-nyaralo-balaton-velencei-to-dunakanyar","timestamp":"2025. június. 04. 11:47","title":"Méghogy lassul az ingatlanpiac? A nyaralók árai tovább száguldanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ed8fb0e-4766-4b3d-8280-c79dbf0a2166","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Jeszenszky Géza a kórházból nyilatkozott nem sokkal azután, hogy rátámadtak az utcán. Reagált arra is, hogy a fia szerint „évek óta a Sátánt szolgálja”.","shortLead":"Jeszenszky Géza a kórházból nyilatkozott nem sokkal azután, hogy rátámadtak az utcán. Reagált arra is, hogy a fia...","id":"20250603_jeszenszky-geza-jeszenszky-zsolt-tamadas-korhaz-mutet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ed8fb0e-4766-4b3d-8280-c79dbf0a2166.jpg","index":0,"item":"698847c9-e6b9-456d-a499-f0c47dad900c","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_jeszenszky-geza-jeszenszky-zsolt-tamadas-korhaz-mutet","timestamp":"2025. június. 03. 22:03","title":"Jeszenszky Géza reagált fia szavaira: Elsősorban őt sajnálom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elhagyta kerek szemeit a sokoldalú, dobozformájú kompakt hobbiautó, amely mostantól kétféle kivitelben tetszeleg. Jó húzásnak tűnik kettéválasztani és szinte két kocsit csinálni egyből: városit és terepest. Az orvos és a hobbivadász is megkapja, amit szeret. Nálunk az urbánus változat járt.
A Yeti tulajdonképp sikerautó nálunk is, még ha a tavalyelőtti nagy rendőrségi beszerzéstől megtisztítjuk az eladási adatait, akkor is évi 300 darab – a válság idején is – simán elment belőle. Amikor megjelent, lassan öt éve, a kompakt hobbiautók egyik első példánya volt. A kategória azóta igencsak kinőtte magát, egyre másra támadja minden gyártó ezt a szegmenst, amire gyorsan reagálva meg is jött a Yeti frissítése.
Külsőre talán a legszembetűnőbb, hogy a kerek lámpáit elfelejtve most jobban illeszkedik a márkaarculatba az újdonság. A nagyon szögletes vonalak közt a kereklámpa egyre idegenebbül hatna, viszont sokak számára éppen ettől volt egyedi a Yeti.
Újdonság az is, hogy kettéválasztották a megjelenést, egy városi és egy kifejezetten off-road vonalra. A Yeti Outdoor látványosabb orr, oldalsó és hátsó védőlemezekkel jelentkezik. Mindent összevetve azért a Yeti továbbra is egy magashomlokú dobozautó, valaki vagy szereti, vagy egyszerűen formátlannak tartja.
Képgaléria
D.P.
A Skoda szokásos okos (Simply Clever) megoldásai szerencsére továbbra is szépen sorjáznak a Yetiben: a láthatósági mellénynek mostantól külön helye van a vezetőülés alatti rekeszben, a kétfelületű csomagtérszőnyeg deklaráltan kettős célú, egy könnyen tisztítható gumi oldallal, a másikon egy kulturált kinézetű szövetborítással. De ott a kivehető LED-es zseblámpa a hátsó oldalfalon, valamint a jókora ajtózsebek, amelyekbe egy nagy palack is befér.
Az első ülések az oldalukról vezérelhető gerinctámaszokkal különösen jók, a kormány mostantól háromküllős és a VW-csoport termékétől elvárhatóan jó fogású, az egész műszeregységben is minden olyan nagyon egyértelműen a helyén van. A hátsó üléssor támlái persze alapból szinte derékszögben állnak, ami nem a legkényelmesebb üléspozíció, de szerencsére állíthatóak, a fejtérre biztosan nem lesz panasz, az átlagos magasságúak akár – stílszerűen – vadászkalapban is ülhetnek hátul.
A hátsó sorban továbbra is a VarioFlex üléssor jelenti az átlag feletti kombinációs lehetőséget, vagyis az ülések kivehetők, illetve önállóan hajthatók előre, ha a középső ülést kivesszük, akkor a két szélső keresztirányban is elcsúsztatható, így kényelmes 2+2-es kocsit alakíthatunk ki.
A csomagtér továbbra sem tűnik éppen nagynak, és sokak szemében ez elsődleges hátrány lehet. Pedig a 405 literes csomagtér a hátsó sort előre tolva máris 510 literes, ha pedig kiszedjük az üléseket 1760 liternél járunk, a magas hasábforma pedig jól kihasználható. Ezzel a rövid csomagtérrel egyébként a Yeti a kategóriája legkompaktabb, 4222 milliméter hosszú autója.
A tesztre kapott 1.4 literes közvetlen-befecskendezéses turbós (TSI) 122 lóerős modell hét fokozatú DSG váltóval volt szerelve, ami önmagában (820 ezer forint), szépet dob a kocsi egyébként sem alacsony árán. A VW-konszern duplakuplungos váltója persze rendkívül kényelmes városban, éppen hogy megmozdítjuk a kocsit, máris D2-be vált és teszi gyorsan felfelé 1500-as fordulat környékén a sebességfokozatokat. Normál városi közlekedésben 100-150 méter múlva már ötödikben-hatodikban kíméljük a fogyasztást.
Ugyanakkor a sokszor felrótt esetlensége a DSG-nek itt is megvan, pont akkor filózik a legtöbbet, amikor nem kéne, egy beláthatatlan kereszteződésben, amikor nem csikorgó kerekkel, de dinamikusan kéne megindulni, keresgéli a megfelelő nyomatékú fogaskereket. A DSG-váltót egyébként sport módban is használhatjuk, nem fogja felgyűrni maga alatt az aszfaltot a Yeti, őrült módón pörög a motor, 6000 fordulat per percnél vált a rendszer. Az 1600 kilogrammos autót egyébként e nélkül is dinamikusan mozgatja a turbós benzines erőforrása.
Egyébiránt a vezetési tulajdonságai korántsem olyan kockák, mint azt gondolnánk. A Kakucs-ringi pálya aszfaltján is megforgatva egy kicsit a képeken is feltűnően magas rugóúttal rendelkező jószágot, semmilyen, a biztonságérzetet veszélyeztető billegést nem tapasztalni. Az elöl MacPherson, a hátul multilink felfüggesztés még a drágább Skoda modellekben sem számít alapnak, ami érthetővé teszi a kezességét. Szépén tartja a keményebb kanyarokat is, csak épp hogy egy kicsi idegesség érződik a kocsi fenekén. Az elektronikus menetstabilizáló ilyenkor gyorsan beavatkozik.
Képgaléria.
D.P.
A fogyasztást a 122 lóerős, 200 Nm-es maximális nyomatékú kocsi esetében 6,4 literre adja meg a gyári katalógus, amit természetesen nem lehet teljesíteni, a vegyes, 400 kilométeres tesztút alatt 9 litert fogyasztott 100 kilométerenként. Összességében egyébként úgy tűnt, a Yetihez inkább való egy dízelerőforrás, különösen a terepjáró címke miatt.
Ennek az Elegance modellnek az alapára 7,1 millió forint, ami persze komoly felszereltséget jelent alapból is: bi-xenon kanyarkövető fényszóró, hegymenet-asszisztens, 17-es abroncsok, környezeti megvilágítást adó visszapillantó-tükrök, multiinfós műszerfal, valamint a középkonzolon Jumbo Box. A tesztautó egyedi felszereltségével: duplaklímával, fűthető első ülésekkel, a csúcsváltozatú infó/navi-rendszerrel, a parkolást segítő rendszerrel, a multifunkciós bőrkormánnyal kiegészítve már 8,1 millió forintot kóstál, amitől azért sokan csuklanak majd egyet.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.