Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bc2f59b5-8644-4df1-a28f-783a31d200f3","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A globális hőmérséklet áprilisban is történelmi csúcson maradt, ami azt jelenti, hogy folytatódott a bolygón már csaknem két éve tartó, példátlanul meleg időszak – derül ki a Copernicus Éghajlatváltozási Szolgálat friss adataiból.","shortLead":"A globális hőmérséklet áprilisban is történelmi csúcson maradt, ami azt jelenti, hogy folytatódott a bolygón már...","id":"20250509_copernicus-eghajlatvaltozas-adatok-felmelegedes-rekordok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc2f59b5-8644-4df1-a28f-783a31d200f3.jpg","index":0,"item":"fa626aa6-4d50-49b1-986b-6dea6aec0f6e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_copernicus-eghajlatvaltozas-adatok-felmelegedes-rekordok","timestamp":"2025. május. 09. 13:03","title":"Hol a vége? Már a tudósok sem annyira értik, mi történik a hőmérséklettel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"364ca51a-e39b-47b9-a992-4655f604c540","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ellenzék részéről reagált még a Jobbik, megszólalt Fekete-Győr András és Pankotai Lili is.","shortLead":"Az ellenzék részéről reagált még a Jobbik, megszólalt Fekete-Győr András és Pankotai Lili is.","id":"20250508_ellenzek-gyurcsany-tavozas-reakciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/364ca51a-e39b-47b9-a992-4655f604c540.jpg","index":0,"item":"748c7868-8d9a-4331-afcc-833be634d409","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_ellenzek-gyurcsany-tavozas-reakciok","timestamp":"2025. május. 08. 16:19","title":"A kutyák egy utolsó poénnal, volt pártjai pedig megrendülten búcsúztatták Gyurcsány Ferencet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"949f04ad-16fd-47d9-b50a-c20dcd263af2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai és a kínai kereskedelmi delegáció szombaton ül tárgyalóasztalhoz Svájcban.","shortLead":"Az amerikai és a kínai kereskedelmi delegáció szombaton ül tárgyalóasztalhoz Svájcban.","id":"20250509_vamhaboru-egyesult-allamok-kina-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/949f04ad-16fd-47d9-b50a-c20dcd263af2.jpg","index":0,"item":"31583289-c8a8-4cba-b9e2-30a91713d6df","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_vamhaboru-egyesult-allamok-kina-donald-trump","timestamp":"2025. május. 09. 15:01","title":"Trump az amerikai–kínai tárgyalás előtt: A 80 százalékos vám „helyesnek tűnik”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44d1e3fc-8202-4e0d-84be-79494f287270","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Gyorsan reagálnak a változó keresletre a kínaiak, és a hibrideken még büntetővám sincs. ","shortLead":"Gyorsan reagálnak a változó keresletre a kínaiak, és a hibrideken még büntetővám sincs. ","id":"20250508_BYD-villanyautokon-kivul-hibrideket-igyarthatnak-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44d1e3fc-8202-4e0d-84be-79494f287270.jpg","index":0,"item":"5a821ea2-355d-4129-856c-d5d538cb597f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_BYD-villanyautokon-kivul-hibrideket-igyarthatnak-Magyarorszagon","timestamp":"2025. május. 08. 08:35","title":"Irányt vált a BYD, nem csak villanyautókat gyártanának Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0d9bbc4-831c-4a81-ab19-3305ec6738e9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Amíg a bíróság dönt az AfD panaszáról, addig a német alkotmányvédelmi hivatal nem extremista szervezetként tartja nyilván a pártot.","shortLead":"Amíg a bíróság dönt az AfD panaszáról, addig a német alkotmányvédelmi hivatal nem extremista szervezetként tartja...","id":"20250508_nemet-titkosszolgalat-felfuggesztes-afd-szelsoseges-szervezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0d9bbc4-831c-4a81-ab19-3305ec6738e9.jpg","index":0,"item":"7a957aec-57d6-416e-9ddf-317ffa6bcaa0","keywords":null,"link":"/vilag/20250508_nemet-titkosszolgalat-felfuggesztes-afd-szelsoseges-szervezet","timestamp":"2025. május. 08. 15:52","title":"A német titkosszolgálat felfüggesztette az AfD szélsőséges szervezetként való besorolását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33a70b59-d24e-407f-9ad6-f3dcaf7e50d8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Változatos témák szerepelnek a középszintű angolérettségi szövegértési részében, amelyet csütörtökön írnak a diákok: autóvezetéssel kapcsolatos párbeszéd, háziállatok etetése karácsonykor, mentális egészség, valamint az idősek házassága is szóba kerül a kérdéssorban.","shortLead":"Változatos témák szerepelnek a középszintű angolérettségi szövegértési részében, amelyet csütörtökön írnak a diákok...","id":"20250508_Autovezetes-es-mentalis-egeszseg-feladatok-a-kozepszintu-angolerettsegin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33a70b59-d24e-407f-9ad6-f3dcaf7e50d8.jpg","index":0,"item":"433d3adb-a368-418e-bb32-9af06e5b6db3","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Autovezetes-es-mentalis-egeszseg-feladatok-a-kozepszintu-angolerettsegin","timestamp":"2025. május. 08. 09:52","title":"Autóvezetésről és mentális egészségről szóló feladatokkal küzdenek a diákok a középszintű angolérettségin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3d174bd-9ebb-40c0-b128-804f751550d4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Csúcsmobil vékony köntösben: jön a Galaxy S25 Edge, ami sok tekintetben azt tudja majd, mint a „nagyok”. Várhatóan nem a Samsung lesz az egyetlen gyártó, ami előáll hasonló készülékkel.","shortLead":"Csúcsmobil vékony köntösben: jön a Galaxy S25 Edge, ami sok tekintetben azt tudja majd, mint a „nagyok”. Várhatóan nem...","id":"20250508_samsung-galaxy-s25-edge-vekony-okostelefon-bemutatas-datum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3d174bd-9ebb-40c0-b128-804f751550d4.jpg","index":0,"item":"6adb8725-6413-4393-84e8-8d890324c064","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_samsung-galaxy-s25-edge-vekony-okostelefon-bemutatas-datum","timestamp":"2025. május. 08. 15:03","title":"Megvan a dátum, mikor jön a Samsung legvékonyabb mobilja, a Galaxy S25 Edge","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55f45218-164f-4919-9ec9-de2efe2ef261","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250508_Marabu-Feknyuz-Magyar-Peter-nyomai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55f45218-164f-4919-9ec9-de2efe2ef261.jpg","index":0,"item":"0f1b1bb1-f0ae-4965-8851-be008b58da0a","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Marabu-Feknyuz-Magyar-Peter-nyomai","timestamp":"2025. május. 08. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Magyar Péter nyomai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elhagyta kerek szemeit a sokoldalú, dobozformájú kompakt hobbiautó, amely mostantól kétféle kivitelben tetszeleg. Jó húzásnak tűnik kettéválasztani és szinte két kocsit csinálni egyből: városit és terepest. Az orvos és a hobbivadász is megkapja, amit szeret. Nálunk az urbánus változat járt.
A Yeti tulajdonképp sikerautó nálunk is, még ha a tavalyelőtti nagy rendőrségi beszerzéstől megtisztítjuk az eladási adatait, akkor is évi 300 darab – a válság idején is – simán elment belőle. Amikor megjelent, lassan öt éve, a kompakt hobbiautók egyik első példánya volt. A kategória azóta igencsak kinőtte magát, egyre másra támadja minden gyártó ezt a szegmenst, amire gyorsan reagálva meg is jött a Yeti frissítése.
Külsőre talán a legszembetűnőbb, hogy a kerek lámpáit elfelejtve most jobban illeszkedik a márkaarculatba az újdonság. A nagyon szögletes vonalak közt a kereklámpa egyre idegenebbül hatna, viszont sokak számára éppen ettől volt egyedi a Yeti.
Újdonság az is, hogy kettéválasztották a megjelenést, egy városi és egy kifejezetten off-road vonalra. A Yeti Outdoor látványosabb orr, oldalsó és hátsó védőlemezekkel jelentkezik. Mindent összevetve azért a Yeti továbbra is egy magashomlokú dobozautó, valaki vagy szereti, vagy egyszerűen formátlannak tartja.
Képgaléria
D.P.
A Skoda szokásos okos (Simply Clever) megoldásai szerencsére továbbra is szépen sorjáznak a Yetiben: a láthatósági mellénynek mostantól külön helye van a vezetőülés alatti rekeszben, a kétfelületű csomagtérszőnyeg deklaráltan kettős célú, egy könnyen tisztítható gumi oldallal, a másikon egy kulturált kinézetű szövetborítással. De ott a kivehető LED-es zseblámpa a hátsó oldalfalon, valamint a jókora ajtózsebek, amelyekbe egy nagy palack is befér.
Az első ülések az oldalukról vezérelhető gerinctámaszokkal különösen jók, a kormány mostantól háromküllős és a VW-csoport termékétől elvárhatóan jó fogású, az egész műszeregységben is minden olyan nagyon egyértelműen a helyén van. A hátsó üléssor támlái persze alapból szinte derékszögben állnak, ami nem a legkényelmesebb üléspozíció, de szerencsére állíthatóak, a fejtérre biztosan nem lesz panasz, az átlagos magasságúak akár – stílszerűen – vadászkalapban is ülhetnek hátul.
A hátsó sorban továbbra is a VarioFlex üléssor jelenti az átlag feletti kombinációs lehetőséget, vagyis az ülések kivehetők, illetve önállóan hajthatók előre, ha a középső ülést kivesszük, akkor a két szélső keresztirányban is elcsúsztatható, így kényelmes 2+2-es kocsit alakíthatunk ki.
A csomagtér továbbra sem tűnik éppen nagynak, és sokak szemében ez elsődleges hátrány lehet. Pedig a 405 literes csomagtér a hátsó sort előre tolva máris 510 literes, ha pedig kiszedjük az üléseket 1760 liternél járunk, a magas hasábforma pedig jól kihasználható. Ezzel a rövid csomagtérrel egyébként a Yeti a kategóriája legkompaktabb, 4222 milliméter hosszú autója.
A tesztre kapott 1.4 literes közvetlen-befecskendezéses turbós (TSI) 122 lóerős modell hét fokozatú DSG váltóval volt szerelve, ami önmagában (820 ezer forint), szépet dob a kocsi egyébként sem alacsony árán. A VW-konszern duplakuplungos váltója persze rendkívül kényelmes városban, éppen hogy megmozdítjuk a kocsit, máris D2-be vált és teszi gyorsan felfelé 1500-as fordulat környékén a sebességfokozatokat. Normál városi közlekedésben 100-150 méter múlva már ötödikben-hatodikban kíméljük a fogyasztást.
Ugyanakkor a sokszor felrótt esetlensége a DSG-nek itt is megvan, pont akkor filózik a legtöbbet, amikor nem kéne, egy beláthatatlan kereszteződésben, amikor nem csikorgó kerekkel, de dinamikusan kéne megindulni, keresgéli a megfelelő nyomatékú fogaskereket. A DSG-váltót egyébként sport módban is használhatjuk, nem fogja felgyűrni maga alatt az aszfaltot a Yeti, őrült módón pörög a motor, 6000 fordulat per percnél vált a rendszer. Az 1600 kilogrammos autót egyébként e nélkül is dinamikusan mozgatja a turbós benzines erőforrása.
Egyébiránt a vezetési tulajdonságai korántsem olyan kockák, mint azt gondolnánk. A Kakucs-ringi pálya aszfaltján is megforgatva egy kicsit a képeken is feltűnően magas rugóúttal rendelkező jószágot, semmilyen, a biztonságérzetet veszélyeztető billegést nem tapasztalni. Az elöl MacPherson, a hátul multilink felfüggesztés még a drágább Skoda modellekben sem számít alapnak, ami érthetővé teszi a kezességét. Szépén tartja a keményebb kanyarokat is, csak épp hogy egy kicsi idegesség érződik a kocsi fenekén. Az elektronikus menetstabilizáló ilyenkor gyorsan beavatkozik.
Képgaléria.
D.P.
A fogyasztást a 122 lóerős, 200 Nm-es maximális nyomatékú kocsi esetében 6,4 literre adja meg a gyári katalógus, amit természetesen nem lehet teljesíteni, a vegyes, 400 kilométeres tesztút alatt 9 litert fogyasztott 100 kilométerenként. Összességében egyébként úgy tűnt, a Yetihez inkább való egy dízelerőforrás, különösen a terepjáró címke miatt.
Ennek az Elegance modellnek az alapára 7,1 millió forint, ami persze komoly felszereltséget jelent alapból is: bi-xenon kanyarkövető fényszóró, hegymenet-asszisztens, 17-es abroncsok, környezeti megvilágítást adó visszapillantó-tükrök, multiinfós műszerfal, valamint a középkonzolon Jumbo Box. A tesztautó egyedi felszereltségével: duplaklímával, fűthető első ülésekkel, a csúcsváltozatú infó/navi-rendszerrel, a parkolást segítő rendszerrel, a multifunkciós bőrkormánnyal kiegészítve már 8,1 millió forintot kóstál, amitől azért sokan csuklanak majd egyet.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.