Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5cc3c34b-700e-43ec-bc8d-c1c124b29aee","c_author":"Csányi Nikolett - Imre Réka - Tóth Jakab","category":"itthon","description":"Hová futhatnak ki a hídfoglalásos tüntetések? Van-e még bárhová hátrálni? A HVG videóriportja.","shortLead":"Hová futhatnak ki a hídfoglalásos tüntetések? Van-e még bárhová hátrálni? A HVG videóriportja.","id":"20250402_Ujbol-megbenult-a-varos-de-vajon-mit-lehet-elerni-a-hidfoglalasokkal-video-gyulekezesi-jog-pride-betiltas-hadhazy-momentum-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cc3c34b-700e-43ec-bc8d-c1c124b29aee.jpg","index":0,"item":"11814ff7-c561-4f92-9ab4-f0103b13f44e","keywords":null,"link":"/itthon/20250402_Ujbol-megbenult-a-varos-de-vajon-mit-lehet-elerni-a-hidfoglalasokkal-video-gyulekezesi-jog-pride-betiltas-hadhazy-momentum-ebx","timestamp":"2025. április. 02. 08:30","title":"„Persze, hogy ez csapda. De az is csapda, ha nem csinálunk semmit” – videó a zebrás hídfoglalásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4be6bc8c-4a00-4db6-8156-213077df2000","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Feleségével és lányával is végzett az elkövető.","shortLead":"Feleségével és lányával is végzett az elkövető.","id":"20250402_tenyleges-eletfogytiglan-ugyeszseg-albertirsa-csaladirtas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4be6bc8c-4a00-4db6-8156-213077df2000.jpg","index":0,"item":"02dc51d6-93a5-4d71-9901-475870713c4b","keywords":null,"link":"/itthon/20250402_tenyleges-eletfogytiglan-ugyeszseg-albertirsa-csaladirtas","timestamp":"2025. április. 02. 17:26","title":"Tényleges életfogytiglant kért a feleségét és a kislányát megölő albertirsai férfira az ügyészség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cde333d-a158-4975-aad7-7a23e0df8ff6","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"A bankok elkényelmesedtek, a döntéshozók használhatatlan ötletekkel próbálják megújítani a fizetést vagy a készpénzhasználatot igyekeznek visszahozni. Eközben olyan rendszerekre hagyatkozunk, amelyek drágák, és ha egyik pillanatról a másikra eltűnnének, nem lenne mivel lecserélni őket. Mi lehet a megoldás? A zágrábi Money Motion konferencián a nyitó előadást tartó Gauder Milánnal beszélgettünk, akinek a nevéhez az érintésmentes fizetés elterjesztése köthető.","shortLead":"A bankok elkényelmesedtek, a döntéshozók használhatatlan ötletekkel próbálják megújítani a fizetést vagy...","id":"20250401_Gauder-Milan-fintech-fizetesi-rendszer-money-motion-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cde333d-a158-4975-aad7-7a23e0df8ff6.jpg","index":0,"item":"0a7f0614-0695-4eb0-aaba-03c135a8ea18","keywords":null,"link":"/360/20250401_Gauder-Milan-fintech-fizetesi-rendszer-money-motion-interju","timestamp":"2025. április. 01. 11:49","title":"Gauder Milán: Az a kormány akar kétezer ATM-t telepíttetni, amelyik két éve bezárt ötszáz postát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21c9505a-9f1f-4465-b427-a7cef5860114","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Két év próbára bocsátották.","shortLead":"Két év próbára bocsátották.","id":"20250402_birosag-itelet-probara-bocsatas-gyermekotthon-bombariado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21c9505a-9f1f-4465-b427-a7cef5860114.jpg","index":0,"item":"df97315d-65c7-49ff-b362-fc72d60e8e12","keywords":null,"link":"/itthon/20250402_birosag-itelet-probara-bocsatas-gyermekotthon-bombariado","timestamp":"2025. április. 02. 10:04","title":"Bűnösnek találta a bíróság a 16 éves lányt, aki bombariadóval ijesztett rá két gyermekotthonra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56f48850-71c3-4b87-8947-fa6e1db0fcff","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Beváltható, hamarosan lejáró pontokról szól a legújabb átverés, amit a Magyar Telekom nevében küldenek ki a csalók. Ilyesmiről azonban szó sincs.","shortLead":"Beváltható, hamarosan lejáró pontokról szól a legújabb átverés, amit a Magyar Telekom nevében küldenek ki a csalók...","id":"20250402_magyar-telekom-csalo-sms-pontok-bevaltas-atveres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56f48850-71c3-4b87-8947-fa6e1db0fcff.jpg","index":0,"item":"675f4ba0-e2de-48bc-9b7c-19b086a1253f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250402_magyar-telekom-csalo-sms-pontok-bevaltas-atveres","timestamp":"2025. április. 02. 14:33","title":"Kapott SMS-t a Telekomtól? Vigyázzon, csalók próbálkoznak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a8f092f-537b-46d7-aabe-f30df3c1c943","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Cory Booker ezzel megdöntötte a leghosszabb szenátusi beszéd rekordját.","shortLead":"Cory Booker ezzel megdöntötte a leghosszabb szenátusi beszéd rekordját.","id":"20250402_usa-szenatus-cory-booker-obstrukcio-beszed-rekord-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a8f092f-537b-46d7-aabe-f30df3c1c943.jpg","index":0,"item":"11b1c515-a721-471f-a7e4-37a3369291b9","keywords":null,"link":"/vilag/20250402_usa-szenatus-cory-booker-obstrukcio-beszed-rekord-donald-trump","timestamp":"2025. április. 02. 05:30","title":"25 órás felszólalással tiltakozott Trump ellen az amerikai szenátor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79264f1b-7b19-49b4-a5c5-0a0af015dc8a","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"Az idő előrehaladtával – vagy akár a különböző életszakaszokhoz kapcsolódóan – nem könnyű a testi változásainkat elfogadni. A menopauza időszakában különösen fontos, hogy tudjuk, milyen szervi változásokra, akár egészségi problémákra számíthatunk. Ugyanis, ha ezekkel tisztában vagyunk, máris sokat tehetünk a megelőzésükért és a kezelésükért. Ebben a cikkben a változókori ösztrogéncsökkenés tüneteit és kezelési lehetőségeit gyűjtöttük össze.","shortLead":"Az idő előrehaladtával – vagy akár a különböző életszakaszokhoz kapcsolódóan – nem könnyű a testi változásainkat...","id":"20250402_cikatridina-valtozokor-menopauza-noi-szervek-valtozasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79264f1b-7b19-49b4-a5c5-0a0af015dc8a.jpg","index":0,"item":"616c11b2-9626-4b18-a361-83fd951314a2","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250402_cikatridina-valtozokor-menopauza-noi-szervek-valtozasa","timestamp":"2025. április. 02. 07:30","title":"Ilyen változáson mennek át a húgyutak és a női szervek a menopauza alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"ae7ccae3-2618-4d20-a8f6-2bbf62b1db93","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A riválisainál jelentősen olcsóbb Aston Martin Valhalla a márka első sorozatgyártású középmotoros plugin hibrid modellje.","shortLead":"A riválisainál jelentősen olcsóbb Aston Martin Valhalla a márka első sorozatgyártású középmotoros plugin hibrid...","id":"20250402_ilyen-egy-sporolos-hiperauto-itt-az-1079-loeros-legujabb-aston-martin-valhalla","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae7ccae3-2618-4d20-a8f6-2bbf62b1db93.jpg","index":0,"item":"436d3ba0-c68d-4217-ab74-a2698a4d9016","keywords":null,"link":"/cegauto/20250402_ilyen-egy-sporolos-hiperauto-itt-az-1079-loeros-legujabb-aston-martin-valhalla","timestamp":"2025. április. 02. 07:59","title":"Ilyen egy spórolós hiperautó, itt az 1079 lóerős legújabb Aston Martin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legkisebb japán gyártó az aktuális trendekkel szembe menve megalkotta a kompakt mezőny egyik legkívánatosabb modelljét, melynek 2.0 literes szívó benzines motorja teljesítményben és fogyasztásban is felveszi a versenyt a turbós versenytársakkal.
A tavalyi év egyértelműen a Volkswagen Golf diadalmenetéről szólt a kompakt kategóriában, hiszen az Év autója címet is bezsebelő modellről sorra jelentek meg az elismerő vélemények. A rivaldafényből csupán akkor került ki némelyest, amikor a Mazda júniusban bemutatta az új 3-ast, ami a CX-5-tel és a 6-ossal megkezdett stílusirányt folytatja, a japánokra jellemző műszaki precizitással és igazi „zoom-zoom” vezetési élménnyel kecsegtetve. Hogy az ígértetekből mi az, ami megvalósult és mi az, amiben a német riválist nem sikerült felülmúlni, kiderül a következő sorokból.
Egy Golfot vezetve (leszámítva a GTI-t) sosem fordulna elő velünk, hogy a mellettünk haladó autóból bőszen integetnek, hogy húzzuk le az ablakot, mert meg szeretnék dicsérni az autónkat. A Mazda3-mal közösen eltöltött napokon viszont ilyen is előfordult, ami azért meglepő számomra, mert a reggeli dugóban araszolva általában másért szoktak egymásnak mutogatni az ingerült sofőrök. Ez a kis történet jól szemlélteti, hogy az új 3-as megjelenése milyen reakciókat vált ki az emberekből, pláne ebben a látványos piros színben, ami remekül kiadja Kodo formanyelv hullámzó vonalait.
Képgaléria.
R.D.
Az orra ráadásul nagyon hasonlít a 6-osra, ami csak az előnyére válik, hiszen a hűtőmaszk és a lámpákig benyúló króm díszléc markáns tekintetet kölcsönöz neki. A konkurenciával ellentétben ráadásul a Mazda3 oldalról sem nyújt unalmas látványt, ami a lemezhajlításoknak és a tekintélyes, 4,46 méteres teljes hosszának köszönhető. A hátsó fertály esetében is elismerően lehet nyilatkozni, hiszen a dupla kipufogóvég és a lapos hátsó szélvédő is jól mutat, igaz utóbbi vezetés közben sokat ront a kilátásban. Ez persze egy olyan kompromisszum, amiért a formás fenék és egy tolatóradar kárpótolja az embert, csak aztán tényleg rendeljen bele mindenki, mert kár lenne, ha a lökhárítót már az első szűkösebb tolatásnál meghúznánk.
Az előd esetében számos kritika érte a belső teret, főként a túlzásba vitt kopogós, szürke műanyagok és az időközben elavulttá váló infotainment rendszer miatt, az új 3-as tervezésénél azonban teljes mértékben újragondolták az egész enteriőrt. A rideg plasztik felületeket a legtöbb helyen puhább tapintású anyagok váltották fel, igaz néhol még maradtak kifogásolható részletek, például a középső kartámasz esetében, vagy a hátsó ajtók kárpitozásnál. A másik utasteret érintő újdonság az érintős központi kijelző megjelenése, melynek menürendszerét a váltókar mögé elhelyezett joystickkel is lehet vezérelni, néha kicsit ügyetlenül, de azért meg lehet szokni.
Úgysem a szórakoztató elektronika miatt fog valaki Mazda3-at venni mondjuk egy Golf vagy Astra helyett, hanem azért, mert már az előd óta tudjuk, hogy kategóriájában az egyik legjobb vezetési élményt kínálja, ami a harmadik generációnál csak tovább javult. A vezetőülésbe huppanva azonnal érezni, hogy a tervezők a sportosabb vezetési stílusú sofőröknek akartak kedvezni, amire az alacsony üléspozíció is egyértelmű utalás. A másik szokatlan, de kétségkívül vagány megoldás a műszerfal kialakítása, ugyanis csak a középre helyezett fordulatszámmérő mutatója analóg, a többi adatot különféle kijelzőkön látjuk, a sebességet például egy műanyag head-up-display-en.
Ez kissé idegen lehet a klasszikus óracsoporthoz szokott szemnek, de hamar rááll aztán szemünk és tempósabb vezetés közben pedig amúgy sem a mutatókat figyeli az ember. Főleg nem egy olyan élvezetesen irányítható autó esetében, mint a tesztünk alanya, melynek motorterében a 2.0 literes, erősebbik Skyactive benzinmotor dolgozik 165 lóerős teljesítménnyel, valamint 210 Nm maximális nyomatékkal, ami pontosan annyi, mint a gyengébbik, 120 lovas verzió esetében.
Képgaléria.
R.D.
Első hallásra talán kevésnek tűnhet a 210 Nm, hiszen ezt már egy turbós 1.4-es blokk is képes túlszárnyalni, a 2.0 literes Skyactive motornak viszont megvan az az előnye, hogy teljesen vibrációmentesen és egyenletesen adja le a teljesítményét, emellé pedig még keveset is fogyaszt. Szemben mondjuk egy turbós erőforrással, ami forszírozott használat mellett a katalógusadatok többszörösét is leguríthatja a torkán. A Mazda 165 lóerős benzinese viszont 7,4 literes átlagot produkált a teszthét során, főként városban közlekedve, dinamikusan autózva, ami abszolút elfogadható érték, főleg így télen.
A kedvező fogyasztásban a hatfokozatú manuális váltó is oroszlánrészt vállal, hiszen az áttételezése lehetővé teszi (és a váltási segéd javasolja is), hogy már 55-60 km/óránál kapcsoljuk a hatodikat, ahol 1100-as fordulaton is erőlködés nélkül mozgatja az 1,2 tonnás bódét. Azt mondanom sem kell, hogy a váltókar kellően rövid úton jár és szépen kattan egyik fokozatból a másikba, csupán a reggeli mínuszokban, beindítás után érződött egy kicsit nehézkesnek a mozgatása.
Ahhoz, hogy igazán jót autózhassunk a remek motor-váltó páros mellé sportos futómű is dukál, ezért a japán mérnökök az elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztést kellően feszesre hangolták. Repedezett útfelületen akár még keménynek is érezhetjük, de szó sincs pattogásról, jó minőségű utakon pedig igazi aszfaltbetyárként viselkedik a Mazda3, ami bármikor kapható egy kis mókázásra. Ehhez remekül passzol, hogy a Skyactive motort szinte semmilyen fordulatszám-tartományban nem érezni gyengének, 5000-res főtengelyfordulatnál pedig még a hangja is megjön.
Utóbbit persze egy átlag felhasználó valószínűleg ritkán fogja kihasználni, de jó tudni, hogy ha alkalomadtán tempósan kell autózni, akkor lehet, és érdemes is elforgatni a fokozatokat, mert a 8,2 másodperces 0-100 km/órás sprintet könnyedén hozza. A 210 km/órás végsebességet kénytelenek vagyunk a gyáriaknak elhinni, de abból, ahogy szabályos sztrádatempóról, hatodikban, 3100-as főtengelyfordulatnál megindul, teljesen hihető, hogy 200-ig meg sem áll.
Hogy röviden visszakanyarodjunk a teszt elején beharangozott pro/kontra szempontokra: az új Mazda3 mellett szól az izgalmas formaterv, a fejlett műszaki tartalom és a kimagasló vezetési élmény, továbbá a helykínálat terén sincsen szégyenkeznivalója. Az utastér ugyan sokkal vonzóbb lett az elődhöz képest, de itt-ott azért még érezhető a japánokra jellemző spórolás, és a fedélzeti rendszeren is van még mit csiszolni, vagyis ezeken a területeken a német a konkurencia egy apró lépéssel, de előtte jár.
Ugyan nem próbáltam, de van egy olyan érzésem, hogy a 210 Nm-es csúcsnyomaték, az alacsonyabb fogyasztás és a 300 000 forintos árelőny miatt a 120 lóerős változat lehet az optimális választás azok számára, akik a Mazda3-ból az arany középutat keresik. És úgy tűnik, hogy többségben vannak ezek a vásárlók, ugyanis jelenleg ebben a konfigurációban rendelik a legtöbb 3-as. Ahogy azzal is, ha valaki elcsábul és 6,5 millióért a 165 lóerős verziót választja.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.