szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mercedes bemutatta az S-osztály csúcsváltozatát, az Audi hosszított tengelyes, páncélozott A8-at készített, míg a Bentley 22 darabos limitált szériával kedveskedik a tehetős európai vásárlóknak.

Amióta a Mercedes-Benz bemutatta az S-osztály legújabb generációját, azóta a luxuslimuzinok etalonjaként tekintenek rá, hiszen mind megjelenésében, mind pedig a műszaki tartalomban és az általa nyújtott szolgáltatásokban új mércét állított fel. A csillagos márka erre most még rátett egy lapáttal, ugyanis a Detroiti Autószalonon leleplezték az S600 csúcsváltozatot, amiben az ikerturbós, 6.0 literes V12-es blokk dolgozik 530 lóerős teljesítménnyel és 830 Nm-es maximális nyomatékkal.

Ugyan a menetdinamikai adatokat nem árulták el, de azt büszkén közzétették, hogy az S600 átlagfogyasztása 11,1 liter, amihez valószínűleg nagyon finoman kell bánni a gázpedállal. Már ha számít egyáltalán a fogyasztás egy ilyen zászlóshajónál, amit főként az észak-amerikai és ázsiai piacra szánnak, ahol többnyire sofőrös autóként fogják használni.

Mercedes

Az S-osztály kimagaslóan pozitív fogadtatását látva tavaly az Audi szinte azonnal felfrissítette az A8-at, melynek hosszított tengelyes változatából mostantól páncélozott verzió is rendelhető, A8 L Security néven. A golyóálló négykarikás csúcsmodell kétféle motorral választható, a V8 4.0-liter TFSI 435 lóerőt és 600 Nm nyomatékot produkál, míg a 6.3-as W12-es szívó blokk 500 paripát és 625 Nm maximális nyomatékot teljesít.

A bődületes teljesítményen és az ötcsillagos kényelmen kívül az A8 Security további előnye, hogy a VR7-es ballisztikai védelem ellenére kívülről szinte észre sem venni a páncélozást, ami egyre inkább elvárás a diszkréciót kedvelő üzletemberek, uralkodók vagy akár tehetős családok részéről. A megerősített karosszéria ráadásul csak az egyik fele a biztonságtechnikai szolgáltatásoknak, a másik csoportba olyan extrák tartoznak, mint a spéci vészkijárat, a saját levegőszűrő berendezés és az automata tűzoltó-rendszer.

Audi

A VW-csoport nem csak a páncélozott Audi A8-cal szeretne a tehetős vásárlók kedvében járni, hanem egy 22-darabos limitált szériás Bentley Mulsanne-nal is, amit kizárólag Európának szánnak. A Birkin széria az 1920-as, 30-as évek legendás Bentley versenyzője, Sir Henry "Tiger" Tim Birkinnek állít emléket, igaz, nem versenyautós stílusban, hanem fényűző luxusban, ahol a külsőségek legalább annyira fontosak, mint a belbecs. Ennek megfelelően háromféle külső fényezés közül lehet választani: hófehér, zafír-fekete és kéttónusú ezüst-kék közül.

Az utastér is már-már arcpirítóan nagystílű, ugyanis a mindent beborító bőr és a míves fa kárpitozáson kívül olyan extrákkal találkozni, mint a piknik-asztalkába épített iPad táblagépek, saját wifi-rendszer és az utastér színével harmonizáló, egyedi poggyászkészlet. És ahogyan egy luxusboltban, úgy itt sincsen kiírva az árcédula...

Bentley

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!