szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az indiai Tata vállalatbirodalom, amely többek közt a Jaguar és Land Rover tulajdonosa, többször felmerült, hogy megvetné lábát az európai piacon az alacsonyabb szegmensekben is.

A leginkább járható útnak az igazán olcsó, válság modellek közé besorolva tűnik a leginkább járható útnak. Míg a Genfi Autószalonon a szegmens etalonja a Dacia lényegében semmilyen újdonsággal nem rukkolt ki, a Tata két kis autóval is bemutatkozott. Az egyik a Tata Zest, a másik a Tata Bolt. Az egyik egy kis szedán, míg a másik egy ötajtós csapotthátú. A célközönség mindkét esetben Dél-Európa, Spanyolország, Olaszország, Törökország.

Mindkét modell rövidebb 4 méternél, a Zest 3,995 milliméteres és 1106 kilós, a kis méret oka részben az indiai adózás, másfelől viszont alkalmas az európai városi kisautók közé beilleszkedni. A két modell alapja megegyezik a korábbi Indigo és Vista modellekkel, viszont a kasznit alaposan modernizálták és lényegesen modernebb erőforrásokat is kaptak.

Az alapmotor egy 1.2 literes 84 lóerős benzines egység, amelynek maximális nyomatéka 140 Nm. A dízel palettán egy Fiat-motor található az 1.3 literes 95 lóerős MultiJet változatával, 5 fokozatú manuális váltóval. A dízeles erőforrás lehetősége is feltételezi az esetleges európai terjeszkedést.

indianautosblog
indianautosblog

A belsőt tekintve a két indiai modellt próbálták felhozni elfogadható szintre, és a képek alapján ez sikerült is. Érintő-képernyős a kijelző, navival, sőt okostelefonos kapcsolattal, amelyet a Harman fejlesztett a kocsihoz.

Amennyiben az indiai cég komolyan gondolja a terjeszkedést kontinensünkön egy ilyen belépőszintű autóval, akkor biztosan komoly árelőnnyel kell meggyőznie a vásárlókat egy ismeretlen márka elfogadásához. Mindenesetre a kocsik az indiai piacon már idén kaphatók lesznek.

indianautosblog
indianautosblog

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!