Tipikusan a kishal megeszi a nagyot esete lassan a Fiat retro sorozata. Az 500-as akkora siker, hogy átértelmezi a Fiat márka szerepét.
hvg.hu
Bár a torinói cégnél cáfolják, hogy az 500-as már szinte önálló márka kezd lenni be is jelentették, hogy nem lesz több a jelenleg öttagú 500-as családból. Mégis van abban némi logika, hogy ha valami megy, akkor miért kéne abbahagyni? Erre megoldást is kínál David Obendorfer dizájner azzal, hogy megtervezte a folytatást, a Fiat 600-ast.
David Obendorfer
Valljuk be a tervek realisztikusan és remekül néznek ki. A kocsi alapját a Punto adná, amely szintén csereérett, lévén 10 éve szinte változatlan formában van jelen. A virtuálisan létező 600-as modell szépen mintázza újra a 1959 és 1969 közt gyártott autó eredetijét. Mivel az igények egész mások mára, az akkori autó alig 3,2 méteres hosszát 4 méter fölé nyújtotta a tervező.
Az 500-as változat számtalan apró része is átöröklődött a képzeletbeli 600-asra, sőt, ahogy azt kell, megtervezte a sportos Abarth-változatot is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Év végén élesedne az unió erdőirtás ellen fellépő kereskedelmi rendelete, ami a világ két kedvenc barna babján túl még további öt termékcsoport behozatalát szabályozná. Sokak szerint a hatályba lépést halasztani kellene, vagy inkább hagyni az egészet a fenébe.
A zenészek nem küldhetik azt az üzenetet, hogy nem érdekli őket, mi történik az országban, ahol játszanak – ezzel magyarázta Schiff András, hogy nem lép fel az Egyesült Államokban.