Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a","c_author":"MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos eredményének számító új versenyképességi megállapodás, a Budapesti Nyilatkozat elfogadása járulhat hozzá – jelentette ki csütörtökön Brüsszelben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.","shortLead":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos...","id":"20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a.jpg","index":0,"item":"c79727ac-6c50-4a41-8337-586e9f71032e","keywords":null,"link":"/zhvg/20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","timestamp":"2024. november. 29. 07:31","title":"Nagy Márton elmondta, merre van az előre: autó és atom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94c66696-440c-4aaf-8510-60cc089aaf74","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az indoklás már csak azért is cinikus, mert az egyetem dolgozói több mint egy éve küzdenek a béremelésükért.","shortLead":"Az indoklás már csak azért is cinikus, mert az egyetem dolgozói több mint egy éve küzdenek a béremelésükért.","id":"20241129_elte-kancellaria-elbocsatasok-beremeles-fdsz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94c66696-440c-4aaf-8510-60cc089aaf74.jpg","index":0,"item":"ccf2c32f-f832-4c7d-86c8-bc990f9a8210","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_elte-kancellaria-elbocsatasok-beremeles-fdsz","timestamp":"2024. november. 29. 14:17","title":"A béremelés forrásának előteremtésére hivatkozva küldene el 20-25 embert az ELTE Kancelláriája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24550452-ee65-4ab5-b17d-085108b3b91f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter volt barátnője arról nem akar beszélni, hogy ő szivárogtatja-e ki a hangfelvételeket, arról azonban már igen, hogy elgondolkodott egy másik párt megalapításán is.","shortLead":"Magyar Péter volt barátnője arról nem akar beszélni, hogy ő szivárogtatja-e ki a hangfelvételeket, arról azonban már...","id":"20241129_vogel-evelin-interju-magyar-peter-penz-fidesz-tisza-partalapitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24550452-ee65-4ab5-b17d-085108b3b91f.jpg","index":0,"item":"9ccdd26d-ec73-470d-ba3a-459c5295f2eb","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_vogel-evelin-interju-magyar-peter-penz-fidesz-tisza-partalapitas","timestamp":"2024. november. 29. 07:35","title":"Vogel Evelin: Péter simán ki tudna fizetni a saját pénzéből, amit a Fidesztől kapott éveken át a semmire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b227095f-9400-4770-a372-c1d29347a32e","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Vasút is, villamos is.","shortLead":"Vasút is, villamos is.","id":"20241129_A-MAV-feltette-a-nagy-kerdest-Sinen-megy-es-100-bol-98-szor-pontos-mi-az","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b227095f-9400-4770-a372-c1d29347a32e.jpg","index":0,"item":"8d2f25fe-2a84-4ef8-b189-b1a7949653ee","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_A-MAV-feltette-a-nagy-kerdest-Sinen-megy-es-100-bol-98-szor-pontos-mi-az","timestamp":"2024. november. 29. 07:43","title":"A MÁV feltette a nagy kérdést: Sínen megy, és 100-ból 98-szor pontos – mi az?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja a magyarok fizetési szokásait. A jelentés alapján Magyarország a digitális fizetési megoldások széles körű elterjedése felé tart, a készpénz szerepe azonban még mindig erős. Az elmúlt négy évben 11 ponttal nőtt a DFI-index, főként a mobiltárcák és az érintésmentes fizetések előretörésének köszönhetően. Az infrastrukturális fejlődés ellenére a készpénzhez ragaszkodó rétegek és a pénzügyi tudásbeli hiányosságok akadályozzák a további fejlődést. A digitális fizetések népszerűsítésében ezért kulcsfontosságú szerep jut a pénzügyi oktatásnak és a mikrokereskedők digitális integrálásának.","shortLead":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja...","id":"20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951.jpg","index":0,"item":"766002eb-4452-4c3f-b6bc-4388c9f43eb0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","timestamp":"2024. november. 29. 15:30","title":"A technológia adott, de a megszokásaink erősebbek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35c0d565-7435-454d-aea1-4c95548b7201","c_author":"Balla István, Németh Róbert","category":"kultura","description":"„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.","shortLead":"„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég...","id":"20241130_Jol-hangzott-mert-a-a-o-Lehetett-volna-kakao-is-Analog-Balaton-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35c0d565-7435-454d-aea1-4c95548b7201.jpg","index":0,"item":"fa838b26-0000-4b37-9d0d-7534bf145f9f","keywords":null,"link":"/kultura/20241130_Jol-hangzott-mert-a-a-o-Lehetett-volna-kakao-is-Analog-Balaton-interju","timestamp":"2024. november. 30. 20:00","title":"„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcfc951d-6271-4fae-becf-90945a6eccea","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Egy korszak véget ért.","shortLead":"Egy korszak véget ért.","id":"20241130_Piaggio-Toszkana-India-Ape-Porter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcfc951d-6271-4fae-becf-90945a6eccea.jpg","index":0,"item":"26e00806-e659-4c58-a2bd-b062eec36b87","keywords":null,"link":"/kkv/20241130_Piaggio-Toszkana-India-Ape-Porter","timestamp":"2024. november. 30. 16:57","title":"Itt a vége, a Piaggio elviszi Indiába a legendás háromkerekűjének a gyártását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82222e95-9609-4871-836a-afe3d7dfa051","c_author":"HVG","category":"360","description":"Példákat mondunk arra, hogyan dől a pénz a NER aranyifjaihoz.","shortLead":"Példákat mondunk arra, hogyan dől a pénz a NER aranyifjaihoz.","id":"20241129_hvg-Matolcsy-Adam-Somlai-Balint-Raw-Facility-Raw-Development-Magyar-Strategiai-Zrt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82222e95-9609-4871-836a-afe3d7dfa051.jpg","index":0,"item":"fb8d528a-8d27-4a1c-a20c-afe699ee988f","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-Matolcsy-Adam-Somlai-Balint-Raw-Facility-Raw-Development-Magyar-Strategiai-Zrt","timestamp":"2024. november. 29. 06:50","title":"Matolcsy Ádám baráti körében nem az ő cégei kaszálnak a legtöbbet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Figyelemreméltó elemzést tett közzé a Ford az európai autósok vásárlási preferenciáiról. Láthatóan az adaptív tempomat az egyik legsikeresebb új extra, de a parkolási asszisztensek is elértek olyan technológia színvonalra, hogy egyre többen használják és igénylik is őket.
Trendkutatást végzett a Ford vásárlói igényeiről. Ebből többek között kiderül, hogy egyre jobban lelkesednek az olyan intelligens felszerelésekért, amelyek oldják a közlekedéssel járó stresszt, egyúttal élvezetesebbé, biztonságosabbá teszik vezetést. Erre utal, hogy az elmúlt években szélsebesen nőtt a parkolást segítő, a követési távolságot tartó, vagy a karambolokat elkerülő modellek iránti kereslet.
A 22 európai ország Ford-autósainak vásárlási szokásait szondázó tanulmány (Ford Car Buying Trends 2015) szerint 2014-ben minden harmadik (34 százalék) eladott új Ford modellhez rendeltek olyan parkoló rendszert, amely segít megtalálni a megfelelő parkolóhelyet, sőt az volánforgatás nélkül helyére kormányozza a kocsit. Egy évvel korábban e vásárlói arány még csak 28 százalék volt, s az országonként eltérő fogyasztói szokásokra utal, hogy tavaly Svájcban a vevők közel háromnegyede ilyen aktív parkolóasszisztenssel adta fel rendelését.
Érdekes infografika milyen felépítényben, színben, üzemanyaggal, váltóval, felszereltséggel vásárolnak Európában.
Ford
Ehhez hasonlóan, a sebességtartó rendszer esetében (amely automatikus fékezéssel mérsékli a ráfutásos balesetek súlyosságát, ha a vezető nem reagál időben a forgalom megtorpanására) a 2014-évi vásárlói arány 13 százalékra növekedett az egy évvel korábbi 7 százalékkal szemben. E technológia a skandináv országokban különösen népszerű: a svéd és a norvég autósok több mint fele már így vásárol. Bizonyára a hosszabb ideig tartó havas-csúszós útviszonyok is közrejátszanak abban, hogy hasonló trendek mutatkoznak az adaptív sebesség-, azaz a követési távolságot tartó automatikák területén. Igaz itt a rangsort Törökország vezeti 86 százalékkal, de utána Finnország (84) és Svédország következik 80 százalékkal.
Mindemellett a vásárlási trendekből az is kiderül, hogy a Ford európai kuncsaftjainak körében továbbra is a fehér a legnépszerűbb szín, megelőzi a fekete, a szürke és a kék karosszéria-dukkót, miközben a kék árnyalat népszerűsége nő a leggyorsabban. Ami a karosszériaformákat illeti, 2014-ben a vevők közel fele ötajtóst választott. A Mondeo és a Focus kombi kivitele különösen kelendő volt a dán (84 százalék), a német (81) és a holland (78) autósok körében. Az ötajtós változatok viszont a görögöknél (96 százalék), a négyajtósok pedig törököknél bizonyultak a lemenőbbnek.
Ford
Érdemes megjegyezni, hogy a szabadidős típusok (suv) iránti kereslet is viharosan nő. Főként a fiatal, 17-34 éves korosztály rajong értük. A megkérdezett francia, német, olasz, spanyol és brit autósok több mint fele úgy gondolja, hogy a suv modell városban és vidéken egyaránt jobb bármelyik más személyautó-típusnál. Sőt, 84 százalékuk szerint a legújabb suv-ok, takarékosabbak, még inkább környezetbarátok, mint öt évvel korábban.
Bár az elektromos (hibrid) hajtású Fordok vevőinek száma a vizsgált időszakban megkétszereződött, a hagyományos robbanómotorok továbbra is messze vezetnek (98 százalék). Az európaiak több mint fele a benzines hajtásra szavaz, jóllehet a dízel értékesítési aránya néhány helyen, például Írországban a 70 százalékot is eléri. Ám egyvalamiben, a sebességváltók választásában az európai autósok egyöntetűen konzervatívok: közel 96 százalék változatlanul a kézi váltókat részesíti előnyben.