szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A masszív csalási botrányba keveredett Volkswagen német autógyár szerdán bejelentette, hogy az eredetileg becsült 800 ezernél jóval kevesebbet, csak nagyjából 36 ezer járművét érintheti a szén-dioxid-kibocsátási ügy.

A Volkswagen (VW) közölte: a belső vizsgálatok során megállapították, hogy szinte minden modell esetében helyesen határozták meg a szén-dioxid-kibocsátás és így a fogyasztás szintjét is, a műszaki leírásban szereplő adatok hűen tükrözik a valóságot. A kedvező hírnek köszönhetően a Volkswagen részvényeinek árfolyama 7,90 százalékkal 133,85 euróra ugrott.

A wolfsburgi székhelyű konszern november 3-án jelentette be, hogy a dízelbotrány miatt indított belső vizsgálat során szabálytalanságot tártak fel a szén-dioxid-kibocsátás mértékének meghatározására irányuló eljárásban, amelynek révén bizonyos modellek esetében a valóságosnál alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékeket rögzítettek. Akkor azt közölték, hogy a szabálytalanság nagyjából 800 ezer kocsit érinthet, és kétmilliárd euró nagyságú "gazdasági kockázatot" jelenthet a cégnek. 

Szerdán kiadott közleményében azonban a Volkswagen leszögezte, hogy a belső ellenőrzések és a befejezett mérések nem igazolták a tömeges szabálytalanság gyanúját. A Volkswagen mindössze kilenc modelljénél mutattak ki enyhe eltérést, ezek a modellek az éves eladás 0,5 százalékát teszik ki. Ezeket a modelleket egy független vizsgálat során újra ellenőrzik, hogy megállapítsák, valóban eltér-e vagy sem néhány grammal a szén-dioxid-kibocsátás kilométerenkénti értéke a valóságban a prospektusokban feltüntetett szinthez képest.

Az Audi, a Skoda és a Seat hasonló eljárást fog követni a gyanúba keveredett autóinak esetében.

A Volkswagen 78 éves történetének legsúlyosabb üzleti válságával küzd, miután szeptemberben az amerikai vádak nyomán beismerte, hogy olyan szoftvert telepített bizonyos dízelüzemű járműveibe, amelynek segítségével kijátszhatóak a nitrogénoxid-kibocsátásra vonatkozó előírások.

A dízelbotrány néven elhíresült ügy 11 millió autót érinthet, a költségek pedig akár a 30 milliárd eurót is elérhetik majd.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!