Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7336b8cc-50fe-4b1c-8a27-f17a455781a7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Tisza Párt elnöke reagált a Fidesz korábbi főpolgármester-jelöltjének csomagtartós akciójára. ","shortLead":"A Tisza Párt elnöke reagált a Fidesz korábbi főpolgármester-jelöltjének csomagtartós akciójára. ","id":"20250614_Magyar-Peter-szentkiralyi-alexandra-tisza-part-eu-ukrajna-csatlakozas-voks-csomagtarto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7336b8cc-50fe-4b1c-8a27-f17a455781a7.jpg","index":0,"item":"4b03387b-ef96-4514-a3f9-a1fa64caa57a","keywords":null,"link":"/elet/20250614_Magyar-Peter-szentkiralyi-alexandra-tisza-part-eu-ukrajna-csatlakozas-voks-csomagtarto","timestamp":"2025. június. 14. 19:48","title":"Magyar Péter szerint Szentkirályi Alexandrának többé nincs helye a magyar közéletben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1bb1236-4123-44a9-aa2e-5d49d362591e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az iráni média szerint az ország Kelet-Azerbajdzsán tartományában tíz helyszínt is támadás ért.","shortLead":"Az iráni média szerint az ország Kelet-Azerbajdzsán tartományában tíz helyszínt is támadás ért.","id":"20250613_izrael-tamadas-iran-tebriz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1bb1236-4123-44a9-aa2e-5d49d362591e.jpg","index":0,"item":"23712fbf-1017-4190-b54a-b75909753a76","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_izrael-tamadas-iran-tebriz","timestamp":"2025. június. 13. 12:40","title":"Újabb izraeli csapás Irán ellen, most a tebrizi repteret támadták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5862f738-ed8f-4ac8-b7c0-e71158e99716","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Távoznia kellett a volt jegybankelnök fia, Matolcsy Ádám üzleti körének a napenergiával foglalkozó tőzsdei cég, a Nap Nyrt. igazgatóságából.","shortLead":"Távoznia kellett a volt jegybankelnök fia, Matolcsy Ádám üzleti körének a napenergiával foglalkozó tőzsdei cég, a Nap...","id":"20250613_hvg-nap-nyrt-matolcsy-adam-stofa-gyorgy-mnb-alapitvany-gtc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5862f738-ed8f-4ac8-b7c0-e71158e99716.jpg","index":0,"item":"86110a3c-644a-452b-8223-6bb6b29620ac","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_hvg-nap-nyrt-matolcsy-adam-stofa-gyorgy-mnb-alapitvany-gtc","timestamp":"2025. június. 13. 06:15","title":"Kisöpörték Matolcsy Ádám menedzsereit egy tőzsdei cégből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0e8be33-f45a-41cc-af2a-640de8003374","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A vizsgálatot a politikus korábbi nyilatkozatai miatt indították, amelyekben arról beszélt, hogy a pártnak nem kellene elindulnia a jövőre esedékes választásokon. ","shortLead":"A vizsgálatot a politikus korábbi nyilatkozatai miatt indították, amelyekben arról beszélt, hogy a pártnak nem kellene...","id":"20250613_momentum-fekete-gyor-andras-tompos-marton-facebook-part-valasztas-rendszervaltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0e8be33-f45a-41cc-af2a-640de8003374.jpg","index":0,"item":"b7d571e9-9ecf-4978-94a9-ff600b1db2d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_momentum-fekete-gyor-andras-tompos-marton-facebook-part-valasztas-rendszervaltas","timestamp":"2025. június. 13. 18:56","title":"Lemondott a Momentum pártalapítványi elnöki posztjáról Fekete-Győr András miután a párt fegyelmi eljárást indított ellene","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a4e023b-205d-4154-a906-dbf3db86c646","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A légitársaság közölte, hogy ingyenes átfoglalást, illetve WIZZ-kreditekben vagy eredeti fizetési formában teljes visszatérítést kínál az érintett ügyfeleinek.","shortLead":"A légitársaság közölte, hogy ingyenes átfoglalást, illetve WIZZ-kreditekben vagy eredeti fizetési formában teljes...","id":"20250613_wizz-air-kozlemeny-izrael-iran-legikozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a4e023b-205d-4154-a906-dbf3db86c646.jpg","index":0,"item":"398e485a-c7dc-4da1-9b0a-cf4e187fcf75","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_wizz-air-kozlemeny-izrael-iran-legikozlekedes","timestamp":"2025. június. 13. 13:48","title":"Június 20-ig nem indít gépeket Tel-Avivba és Ammánba a Wizz Air","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90ddb931-c8b3-418a-b36b-77a566cd3214","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A trombitás aktivista tesztje negatív lett, szerinte túlkapásról van szó.","shortLead":"A trombitás aktivista tesztje negatív lett, szerinte túlkapásról van szó.","id":"20250613_szabo-balint-rendorseg-drogteszt-berettyoujfalu-lazarinfo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90ddb931-c8b3-418a-b36b-77a566cd3214.jpg","index":0,"item":"45e10ed9-abe5-4754-b611-14803a17e341","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_szabo-balint-rendorseg-drogteszt-berettyoujfalu-lazarinfo","timestamp":"2025. június. 13. 15:54","title":"Szabó Bálint azt állítja, drogtesztre vitték a rendőrök, hogy ne jusson el a Lázárinfóra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6080b5bd-8094-4291-9423-e4de173ee100","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Irán ezzel megerősítette, hogy Izrael péntek hajnali támadásában meghalt Hosszein Szalami és több más katonai vezető, valamit az atomprogram legfontosabb tudósai is.","shortLead":"Irán ezzel megerősítette, hogy Izrael péntek hajnali támadásában meghalt Hosszein Szalami és több más katonai vezető...","id":"20250613_iran-forradalmi-garda-vezeto-halal-izrael-legicsapas-nuklearis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6080b5bd-8094-4291-9423-e4de173ee100.jpg","index":0,"item":"924d4df0-ab89-4ad9-a1eb-cc59387338aa","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_iran-forradalmi-garda-vezeto-halal-izrael-legicsapas-nuklearis-program","timestamp":"2025. június. 13. 06:52","title":"A Forradalmi Gárda vezetőjének és az atomprogramban érintett tudósok haláláról számolt be az iráni állami média","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b3e9200-5b62-4e58-85c3-4539d5c8d8f0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump az izraeli támadás ellenére bízik benne, hogy Irán folytatja a tárgyalások Amerikával nukleáris programja leszereléséről.","shortLead":"Donald Trump az izraeli támadás ellenére bízik benne, hogy Irán folytatja a tárgyalások Amerikával nukleáris programja...","id":"20250613_donald-trump-izrael-iran-tamadas-nuklearis-letesitmeny-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b3e9200-5b62-4e58-85c3-4539d5c8d8f0.jpg","index":0,"item":"5a2e3fb3-03cc-47cc-b870-c79dd79f9094","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_donald-trump-izrael-iran-tamadas-nuklearis-letesitmeny-reakcio","timestamp":"2025. június. 13. 06:29","title":"Donald Trump megerősítette, hogy tudott Izrael Irán elleni támadásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden piaci rést igyekszik lefedni a Mercedes, a szabadidő-autók piacán pedig végképp nem lehet lazsálni manapság. Ezért jöttek ki tavaly a BMW X6 konkurensének szánt, ám kifinomultan ízlésesnek korántsem mondható GLE Coupéval, ahol meg úgy érezték, nem elég friss a termékük, ott teljesen megújultak. Erre példa a középméretű szabadidő-autójuk, a GLK leváltása, ami mostantól GLC néven fut.
A Mercedes-Benz annyira nem tétlenkedik, hogy nemcsak a modellpalettáját szabta át, hanem az autói elnevezését is. Mostantól minden terepjáró/szabadidő-autójuk elnevezése GL, plusz a méretosztály jelölése, ami jelen esetben a C-osztályé. A GLC tehát egy középméretű SUV. Ráadásul a stuttgartiak nemcsak névben, de dizájnban is összefésülték, ami összetartozik: a sarkos GLK-ból így lett lágy formákkal operáló GLC.
A középkategóriás szabadidő-autó, a GLC premierje amúgy lassan fél éves, kár, hogy ugyanakkor hozták ki, mint a sokkal nagyobbat szóló, nagyméretű Mercedes-Benz GLE és GLE Coupé párost, amelyből utóbbi végre válasz volt a bajorok rombolójára, a BMW X6-osra.
E kettősnek köszönhetően a GLC valamelyest árnyékban maradt, pedig a Mercedes itt hozta vissza azt, amit a másik kettő esetében az elegancia oltárán feláldoztak.
Mercedes-Benz GLC - galéria
D.P.
Az alap itt a Mercedes jelenlegi palettájának talán leginkább sikerült darabja, a C-osztály, amelyet limuzin és kombi változatban is teszteltünk mi is, ráadásul ugyanezzel a motorral. Ebben az osztályban amúgy az a nagyszerű, hogy ami a kis mercikben még véleményes (a dizájn, az erőforrások, a multimédiás-egység), a luxuskategóriában pedig szinte értelmezhetetlen, az a középkategóriájú autóikban tökéletesre csiszolt és nagyon erős csomagot ad.
A Mercedesnek a GLC-vel sikerült egy nem azonnali, zsigeri irigységet kiváltó, ám jól használható és közben elegáns autót csinálnia. Mindehhez persze legalább olyan nagyvonalúan kell az opciós listán kezelni a százezres tételeket tartalmazó kis rovátkákat, mint ezen a GLC 250 d 4MATIC tesztautón is tették.
Mercedes-Benz GLC - galéria
D.P.
A GLC valamelyest nőtt az elődjéhez képest, a tengelytávban nyert arasznyi távot pedig jól hasznosítja, sem elöl, sem hátul nem kell szorongania senkinek. A kulcsparaméterekben (hátsó lábtér, könyök- és válltér) átlagosan 4-5 centit nyertek a GLK-hoz képest. A csomagtér kifejezetten jó méretű, alapból 550 liter, ráadásul felsőbbrendűségét adó extra, hogy gombnyomásra a GLC fara megsüllyed pakoláshoz, miközben a csomagtérajtó akár a hátsó ütköző alatti láblengetésre nyílik.
Beülve, alapvetően a C-osztályt megidéző minden: varrottbőr műszerfal, Burmester-audiorendszer, bőrkárpit ülések, amelyek itt olyan finomságokkal egészülnek ki, mint a kesztyűtartóban rejtőző es folyamatos virágillatot adagoló parfümpalack, amit ráadásul ionizált levegő befúvásával támogathatunk meg. Mostanra a korábban sok kritikával illetett tabletes központi egység is felzárkózott a körülötte lévő minőséghez. Elsősorban az információk tálalásában – például képernyőgrafikában – lett nagyon erős a Mercedes infotainment-rendszere, leszámítva talán az egyébként új fejlesztésű touchpades kezelőfelületet, amihez hozzá kell edződni. De számtalan gombot is tettek a kezelőegység mellé, ami nehezíti a kezelhetőséget.
A mostani Mercedes-paletta, sokszor megírtuk mi is, az Intelligent Drive néven, a vezetési asszisztensek jelenleg talán legátfogóbb rendszerét nyújtja az autóiparban. A rendszer fejlődését egy-egy új stuttgarti modellben leginkább a beépített eszközök egyre finomabb, összetettebb, mondjuk úgy, "okosabb" működésében érzékelhetjük.
A GLC-ben "ülő" automata pilótára tulajdonképpen már simán rábíznánk a járművet. A városi dugóban araszolást például tökéletesen kezeli. Át lehet vele kocsikázni a csúcsforgalmon anélkül, hogy a gáz/fékpedálhoz érnénk, mi több, a kormányhoz nyúlnánk fél órán keresztül. A féktávolságok, a gáz-fék reakciók, az önállóan kormányzás, a jármű figyelmeztető jelzései, vagy az, ahogy a Start&Stop-rendszert kezeli, először produkált összességében olyan élményt, amely alapján már semmiképp sem mondható sci-fi-szerűnek egy ilyen rendszer rutinszerű használata.
D.P.
A GLC-vel leginkább olyan kiegyensúlyozott stílusban érdemes autózni, amennyire maga a jármű is az. A már jól ismert, kétfokozatú turbóval ellátott, 2143 köbcentis, négyhengeres, direktbefecskendezéses motor itt a 250 d jelölést viseli. Ez jelenleg a GLC-hez kapható legerősebb dízel-erőforrású egység, 204 lóerővel és 500 Nm-es nyomatékkal, amelyből a második adat alapvetően meggyőző. Ugyanakkor ez a kasztni is bőven megérdemelne egy V6-os dízel erőforrást, ez nem is kérdés.
Persze az irányvonal – és ez egyre jobban látszik – nem ez, jönnek a plug-in hibridek, a dízelek pedig alighanem mennek. A GLC-ből 350 e 4Matic néven van konnektoros változat, 330 lóerő körüli teljesítménnyel, hat másodperces 0–100 km/h-val, valamint 3 literes fogyasztással. (Valamint ingyenparkolás és adómentesség, hazai extraként.)
De visszatérve a jelenlegi darabra, a 250 d-re, a hajtásláncban itt már az átdolgozott 9G-Tronic váltó adagolja a kilenc fokozatot az összkerékhajtás alá, és a tapasztalatok alapján sokat „tanult” a rendszer. Korábban, az E-osztály kombijában próbálva, még sok bizonytalanságot tapasztaltunk, leginkább abban a tipikus helyzetben, amikor egy kereszteződésben gyorsan kéne kilőni: ott összevissza pakolt fokozatokkal szenvedett a kilences váltó. Szerencsére ezt itt már nem jellemző, a váltó határozottan rakja akár 4 fokozattal is vissza magát.
D.P.
A tesztautó légrugós, Air Body Control névre hallgató futóművének előnyei hamar jelentkeznek, akárcsak az összkerékhajtásé, amely alapból a hátsó hajtást preferálja a nyomaték 55 százalékának oda küldésével. Így a kocsi akár sportos vezetésnél is beválik. A GLC rendszere amúgy, ha a menetmód választót Sport módba kapcsoljuk, 1,5 centit enged a kocsi hasmagasságából, ami meglepően sokat számít egy magasabb felépítmény esetén. És a GLC Sport módban kanyarogva is nagyon stabil.
A motor és váltó összhangja mégis inkább a komfort fokozatot szolgálja ki élvezhetőbben, ráadásul a futómű-elektronika 60 ezred másodperc alatt dinamikusan alkalmazkodik ilyenkor az útviszonyokhoz. A légrugózással az átlagos fekvőrendőrökön olyan finoman lépked át a GLC, ami ritkaság. Az érzéset fokozta, hogy nálunk már téli gumikkal szerelt autó volt, "csak" 18-as felnikkel és 235/60-as abroncsokkal. Igazából ez talán minden esetre ideális választás.
Bár mostanság a gyári fogyasztás mítosza kissé megkopóban, ám a 10,5 liter gázolaj 100 kilométeren, még így is túlzás, akár az állandó összkerékhajtás mellett is. Pedig a kilencfokozatú váltóval, 130-as tempónál 1600-at forog percenként a főtengely, és a kocsi menetkész tömege is 80 kilóval kevesebb, mint az előd GLK volt. Igaz, még így is 1845 kilogrammos gépjármű, ami azért magyarázat az emberes fogyasztásra.
Mercedes-Benz GLC - galéria
D.P.
Ami az árazást illeti, tulajdonképpen itt is szolgál meglepetéssel a GLC. A márkáról kialakult vélemény, hogy azonos típusok összehasonlításában általában meghaladják a konkurencia árait. Itt optimális esetben nincs így. Hasonló teljesítményű és felszereltségű modellt választva, a stuttgartiaké lehet a nyerő, csak legyen kellő türelme optimálisan konfigurálni a vevőjelöltnek. Persze a modellek 13 milliós alapára még csak tájékozódási pontnak sem tekinthető, ha a tesztautó 21 milliós, tényleges árát nézzük.
További autós tesztekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.