Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Előkerült egy újabb projekt a svédektől, ami előtt megint megemelhetjük a kalapunkat.
Igazi különlegességen dolgoznak a Koenigsegg boszorkánykonyhájában. Az eddig a szuperautókról, és az azokhoz tartozó irgalmatlan teljesítményről híres autógyártó cég most egy újfajta irányvonalba is belekóstol. A CarBuzz-nak adott interjúban Christian von Koenigsegg azt mondta: egy 1,6 literes, tubófeltöltős, négyhengeres motort szeretnének készíteni.
Az eddigi 1000+ lóerőkhöz képest ez valóban meglepő, ám ez közel sem azt jelenti, hogy lejjebb adnának a teljesítményből. A kínai Qoros autógyártó céggel közösen készülő projektben a motor 400+ lóerőre lenne képes, az elkészítéséhez pedig ugyanazokat az elveket követik, mint amit az Agera és a Regera kapcsán.
Vagyis ha hihetünk a híreknek – márpedig ha a cég tulajdonosa mondja, akkor erre jó esély van –, akkor egy szuper erős autót hoznának létre. Olyat, ami nagyjából a Mercedes-AMG CLA45 2 literes motorjának teljesítményével vetekedhet.
Hogy javítsák a motor hatékonyságát, kovácsoltvas dugattyúkat és hajtókarokat, valamint minőségi szelepeket alkalmaznak hozzá. A projekt egyelőre csak prototípus-fázisban létezik, de könnyen lehet, hogy Kínában megjelennek majd a motorok. Aztán ki tudja, Európa átveszi-e.
A kínai céggel egy másik komoly projektje is fut a svédeknek. Nemrég bejelentették, már tesztelik a vezérműtengely nélküli motort.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.