Aki manapság környezetbarát módon, zéró károsanyag-kibocsájtású autóval akar közlekedni annak két választása van: elektromos autót vásárol korlátozott hatótávval vagy hidrogén hajtásút korlátozott töltési lehetőségekkel. A Mercedes-Benznél úgy gondolták, hogy ötvözik a két technológia előnyeit, ezért megalkották a plug-in hibrid hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncot, amit egy divatos GLC szabadidő-autóban mutattak be a nagyvilágnak.
A GLC F-Cell nevet viselő prototípusban nem csak a világújdonságnak számító hidrogén hibrid hajtáslánc a különlegesség, hanem az is, hogy az üzemanyagcellás rendszert sikerült olyan kompakt méretűre tervezni, amely gond nélkül elfér a motortérben. Emellett egy 9 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomaggal is ellátták az autót, amit helytakarékossági okokból a csomagtartó alatt helyeztek el.
A konnektoros töltési lehetőségnek és a fejlett akkucsomagnak köszönhetően a GLC F-Cell akár 50 kilométeres hatótávra is képes tisztán elektromos üzemmódban, kombinált üzemben pedig 500 kilométert lehet megtenni vele egy teljes hidrogén és elektromos töltés után. A padlóba épített két darab hidrogén tartály egyenként 4 kilogramm hidrogén tárolására alkalmas, melynek tankolása körülbelül három percet vesz igénybe egy standard hidrogénkúton. Utóbbiból persze még kevés létezik a világon, de a németek más gyártókkal összefogva az infrastruktúra fejlesztését is célul tűzték ki maguk előtt.
A most bemutatott új generációs üzemanyagcellás hajtáslánc már jövőre bemutatkozik a sorozatgyártású GLC-ben, később pedig hibrid technológiával is elérhető lesz némi felár ellenében. Ezzel párhuzamosan a németek azt is bejelentették, hogy az októberi Párizsi Autószalonon egy elektromos tanulmányautót is bemutatnak majd, ami 500 kilométeres hatótávval kecsegtet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.