Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5fe2b388-3b25-4137-9f83-54d74b28022d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az amerikai alelnök beszédére sorra érkeznek a dán politikusok felháborodott reakciói.","shortLead":"Az amerikai alelnök beszédére sorra érkeznek a dán politikusok felháborodott reakciói.","id":"20250329_J-D-Vance-Gronland-Donald-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fe2b388-3b25-4137-9f83-54d74b28022d.jpg","index":0,"item":"8cb4593e-d04d-4fca-b48a-3d878e46d450","keywords":null,"link":"/vilag/20250329_J-D-Vance-Gronland-Donald-Trump","timestamp":"2025. március. 29. 15:15","title":"J. D. Vance „Trump-stílusú megállapodással” fenyegeti a grönlandiakat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a6427ff-6512-45ef-8efc-b29caef656dc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kiszivárgott információk szerint titán helyett egy speciális ötvözetet használna az Apple a hajlítható iPhone-nál, ami nemcsak nagyobb strapabíróságot, de gyűrődésmentes kijelzőt is eredményezhet.","shortLead":"A kiszivárgott információk szerint titán helyett egy speciális ötvözetet használna az Apple a hajlítható iPhone-nál...","id":"20250328_apple-hajlithato-iphone-folyekony-fem-zsaner-csuklopant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a6427ff-6512-45ef-8efc-b29caef656dc.jpg","index":0,"item":"eb96c4b2-bfa3-479f-9668-a4d36c22abba","keywords":null,"link":"/tudomany/20250328_apple-hajlithato-iphone-folyekony-fem-zsaner-csuklopant","timestamp":"2025. március. 28. 09:03","title":"Folyékony fémből lehet a hajlítható iPhone legfontosabb alkatrésze","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb8e1fc4-66f5-4563-8cd5-db8f711539d5","c_author":"Mészáros Márton","category":"360","description":"A hazai tőzsdei cégek vezetésében csak elvétve ülnek nők, a kizárólag férfiakból álló kormány pedig az Európai Bizottság fellépése ellenére sem akar ezen változtatni.","shortLead":"A hazai tőzsdei cégek vezetésében csak elvétve ülnek nők, a kizárólag férfiakból álló kormány pedig az Európai...","id":"20250327_hvg-cegvezeto-nok-uvegplafon-unios-elvarasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb8e1fc4-66f5-4563-8cd5-db8f711539d5.jpg","index":0,"item":"bb783c81-8404-4b35-8e98-2667360f02c5","keywords":null,"link":"/360/20250327_hvg-cegvezeto-nok-uvegplafon-unios-elvarasok","timestamp":"2025. március. 28. 13:30","title":"Nem akar női kvótát a kormány, és pláne nem, ha az EU kéri","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6806e5b-6c7d-4045-8976-8e7986a77435","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy mexikói milliárdos kérésére alkották meg. ","shortLead":"Egy mexikói milliárdos kérésére alkották meg. ","id":"20250328_Ujjaszuletik-a-Maserati-Boomerang","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6806e5b-6c7d-4045-8976-8e7986a77435.jpg","index":0,"item":"73b9cddc-88cd-4860-9aad-f886026ddb50","keywords":null,"link":"/cegauto/20250328_Ujjaszuletik-a-Maserati-Boomerang","timestamp":"2025. március. 28. 20:20","title":"Újjászületett a 70-es évek ikonikus sci-fi autója a Maserati Boomerang","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8d61004-2967-4350-8f5e-0af19c9c497d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az OpenAI technológiáira épülő új MI-funkciókat jelentett be a Microsoft, melyek tesztelése hamarosan megindul.","shortLead":"Az OpenAI technológiáira épülő új MI-funkciókat jelentett be a Microsoft, melyek tesztelése hamarosan megindul.","id":"20250329_microsoft-copilot-research-analyst-mesterseges-intelligencia-kutatas-adatfeldolgozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8d61004-2967-4350-8f5e-0af19c9c497d.jpg","index":0,"item":"dee89030-0ac0-4b9a-a432-c3e2f952cb85","keywords":null,"link":"/tudomany/20250329_microsoft-copilot-research-analyst-mesterseges-intelligencia-kutatas-adatfeldolgozas","timestamp":"2025. március. 29. 14:03","title":"Egészen durva, mi mindenre lesz képes a Microsoft Copilot: kutató-elemző funkciókkal bővül a Microsoft MI-je","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fc81f3-4948-4162-bf9c-60e91e13cd97","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A TikTok után az Instagram is lehetővé teszi a Reels videóknál, hogy a felhasználók az eredeti sebességnél gyorsabban nézzenek meg egy videót.","shortLead":"A TikTok után az Instagram is lehetővé teszi a Reels videóknál, hogy a felhasználók az eredeti sebességnél gyorsabban...","id":"20250328_instagram-video-lejatszas-gyorsitas-sebesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fc81f3-4948-4162-bf9c-60e91e13cd97.jpg","index":0,"item":"386f79c1-dd14-4b18-88d6-cdf94ade7f62","keywords":null,"link":"/tudomany/20250328_instagram-video-lejatszas-gyorsitas-sebesseg","timestamp":"2025. március. 28. 13:03","title":"Nyissa meg az Instagramot, lehet, hogy már ön is megkapta a gyorsítós funkciót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56b34c80-747e-49bd-8783-1e9d9b5e816a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"„A vízum kiváltság, nem jog” – közölte az amerikai belbiztonsági minisztérium szóvivője.","shortLead":"„A vízum kiváltság, nem jog” – közölte az amerikai belbiztonsági minisztérium szóvivője.","id":"20250328_usa-torok-egyetemista-gaza-tiltakozas-letartoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56b34c80-747e-49bd-8783-1e9d9b5e816a.jpg","index":0,"item":"8796a173-2b76-4447-90b1-b5aa4e75f9e4","keywords":null,"link":"/vilag/20250328_usa-torok-egyetemista-gaza-tiltakozas-letartoztatas","timestamp":"2025. március. 28. 13:07","title":"Maszkos ügynökök tartóztattak le az Egyesült Államokban egy török egyetemistát, aki cikkben tiltakozott a gázai háború ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b19bba4f-9fac-4426-9da7-03dbef2ad31d","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Hogyan vált egy egyedülálló anya, Jenny konteóhívővé egy ártatlan iskolai incidens után? – többek között ezt meséli el Dan Ariely, a pszichológia és a viselkedési közgazdaságtan világhírű professzora Tévhit című könyvében. Szerkesztett részlet a kiadványból.","shortLead":"Hogyan vált egy egyedülálló anya, Jenny konteóhívővé egy ártatlan iskolai incidens után? – többek között ezt...","id":"20250329_Igy-lett-egy-szereto-anya-a-konteok-aldozata-Dan_Ariely-tevhit-konyv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b19bba4f-9fac-4426-9da7-03dbef2ad31d.jpg","index":0,"item":"58b689e5-9256-4f81-adc2-469734132cc6","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250329_Igy-lett-egy-szereto-anya-a-konteok-aldozata-Dan_Ariely-tevhit-konyv","timestamp":"2025. március. 29. 19:15","title":"Így lett egy szerető anya a konteók áldozata – Egy iskolai incidens mindent megváltoztatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A japán gyártó húzómodelljének legfrissebb kiadása nem a külcsín, hanem a belbecs tekintetében hoz újdonságokat, és ismét bebizonyítja, hogy egy tágas családi autó is lehet élvezetesen vezethető és szemrevaló.
Az első Mazda 6 a szép emlékű Mazda 626 utódjaként 2002-ben gördült ki az utakra. Ez volt a GG sorozat, melyet 2007-ben követett a teljesen átalakított GH széria, melyet egészen 2012-ig gyártottak. Ebben az évben jött ki az éppen aktuális, GJ típusjelzésű Mazda 6, mely várhatóan egészen 2018-ig gyártásban marad, no persze nem teljesen változatlan formában. A japánok tavaly ejtették meg a világszerte és többek közt hazánkban nagy népszerűségnek örvendő modell első ráncfelvarrását, melyet most egy újabb követett. Első blikkre nehéz felfedezni a különbségeket a tavalyi és az immár 2017-es modellévű változat között - a lényegi változások a lemezek alatt keresendők.
L.F.
Ha egymás mellé parkolunk egy tavalyi faceliftes és egy 2017-es Mazda 6-ossal, akkor lényegében csak az automatikus elektronikus behajtásra képes külső visszapillantókba szerelt index kapcsán fedezhetünk fel némi eltérést, ezen kívül pedig a másik, a külcsínt érintő változás, hogy mostantól egy új színben, Machine Gray szürkében is rendelhető az autó. Az ily módon immár nyolcféle színváltozatban készülő Mazda 6 formájához egyszerűen nem volt szükség hozzányúlni, hiszen az Akira Tamatani által megálmodott karosszéria vonalai az elmúlt években lényegében semmit sem öregedtek. Olyannyira nem, hogy az elsuhanó kocsi után sokszor még mind a mai napig megfordulnak az emberek, és ennél nem is kell jobb visszacsatolás.
A legfontosabb újdonság a GVC, vagyis a G-Vectoring Control, ami a világ első olyan szabályzórendszere, mely a kormánykerék mozgását is figyelembe véve szabályozza a motorteljesítményt. Az új fejlesztés működése nem túl bonyolult: kanyarbemenetnél az elektronika elveszi egy kicsit a gázt, melynek hatására a terhelés az első kerekekre helyeződik, kimenetnél pedig a kerekekre jutó teljesítmény kicsit megemelkedik, így a hátsó tengelyre jut a terhelés. A GVC-nek köszönhetően növekszik a stabilitás, csökken az alulkormányzási hajlam, javul a tapadás, precízebbé válik a kormányzás és az oldalerők tompításával javul az utasok komfortszintje. A technika nemcsak kanyarban, hanem egyenes úton is aktív, és csökkenti az apró kormánymozdulatok mennyiségét.
L.F.
A Barcelonában és környékén megejtett menetpróbán különböző teljesítményű benzines és dízel Mazda 6-osokban próbáltuk ki a GVC-t. A tesztautók egyenesben és a kanyargós hegyi szakaszokon egyaránt élvezetesen, sportosan és stabilan voltak vezethetők, az persze már más kérdés, hogy a Mazda 6 eddig is egy remekül vezethető autó volt, és kérdéses, hogy a GVC a gyakorlatban vajon mennyi plusszal szolgál. Ennek megállapításához egy olyan tesztautóra lett volna szükség, melyen kikapcsolható lett volna a G-Vectoring. Érdekesség, hogy a GVC egy tisztán szoftveres fejlesztés, vagyis egyetlen grammal sem növeli meg az autó tömegét, és a Mazda 6 után a Mazda 3 és a cég egyéb modelljei is megkapják majd. Azzal kapcsolatban egyelőre nem született döntés, hogy az utakon jelenleg futó 6-os Mazdák szoftverfrissítés formájában megkaphatják-e majd a GVC-t.
A nem tiszta aszfalton és hóban fokozott jelentőséggel bíró G-Vectoring rendkívül gyorsan, a szempillantásnál kétszer gyorsabban reagál a vezetői kormánymozdulatokra, és a működéséhez szükség van a villámgyors reakciójú Skyactive motorokra és erőátvitelre. Itt jönnek be a képbe a módosított dízelmotorok, melyek a dugattyúcsapszegek üreges részében elhelyezett zajcsillapító, illetve a gyújtás eltolásával történő nyomáshullám semlegesítés révén a korábbiaknál simában és halkabban járnak. Ezen kívül a szigeteléseken is módosított a gyártó és az első oldalablakok immár laminált kivitelűek.
L.F.
A menetpróba során a 2,2 literes dízelmotor 175 lovas változatát próbáltuk ki, mely tényleg mintha kicsit halkabbá vált volna. Az egyáltalán nem kellemetlen hangú erőforrás már 1500-as percenkénti fordulatszámtól elemében van, és még a leszabályzáshoz közeli tartományban sem viselkedik rosszul. A 7,9 másodperces 0-100-as sprintidőre nem lehet panaszunk, autópálya tempónál pedig lényegében csak a gumik hangját lehet hallani - ilyenkor az erőforrás és a szél zaja minimális. A 7 liter körül alakult tesztfogyasztás korrektnek nevezhető, főleg annak ismeretében, hogy a tesztút során rengeteg tempós hegyi szakaszon feszegettük az autó határait.
A benzinmotorokhoz ezúttal nem nyúltak hozzá a fejlesztők: az általunk kipróbált változatok közül a 2 literes és 165 lovas verzió a spórolósak, a 2,5 literes 192 lóerős modell pedig inkább a dinamikusabb haladást kedvelők körében népszerű. A hatsebességes manuális váltó rövid utakon jár és határozottan kapcsolható, az ugyancsak hatsebességes automata váltó pedig ha nem is az iparág csúcsa, bőven szerethető kategóriás. Az elsőkerék-hajtású Mazda 6 dízel modelljei opcionálisan összkerékhajtással is rendelhetők, és természetesen ezekben is folyamatosan dolgozik a G-Vectoring. Apró negatívum, hogy a motorháztetőt még mindig pálcával kell kitámasztani.
L.F.
A minden irányban szellős utastérben helyet foglalva kevés változást tapasztalunk, melyek közül a legfontosabb az új kormány, mely immár akár fűthető is, a három órából álló műszeregység jobb oldalán lévő multifunkciós kijelző pedig jobb grafikát kapott. A HUD ugyanúgy, mint eddig nem a szélvédőre, hanem egy kis üveglapkára vetít, azonban immár végre színes és a korábbiaknál nagyobb felbontású, ráadásul a memóriás ülés a HUD pozícióját is megjegyzi. Továbbfejlesztették az i-Activesense technológiát is, mely a sebességet határoló táblákon kívül a behajtani tilos táblákat is felismeri. A korábbi lézeres megoldást váltó, kamera-alapú városi ütközésmegelőző rendszer az eddigi 4-30 helyett immár 4-80 km/h-s tartományban működik, az automatikus fékezés már nem 15-145, hanem 15-160 km/h között aktív, az adaptív tempomat pedig 30 és 200 km/h között használható.
+ : időtálló formaterv, általánosan jó minőség, GVC, halkabb dízelmotorok, biztonságtechnikai fejlesztések, új HUD, fűthető kormány.
–: a navigáción és az okostelefonos támogatáson lehetne mit fejleszteni, nincs önvezetés és 360 fokos kamerarendszer.
A magyar NNG által fejlesztett fedélzeti navigációs rendszerrel sajnos rosszak a tapasztalataink. A két napos menetpróba során a szoftver egyszer teljesen lefagyott, ezen kívül pedig a Navteq térképeken rengeteg egyirányú utca és körforgalom sem szerepelt. Maradt tehát az okostelefonon futó Waze, és itt jegyzendő meg, hogy a Mazda 6 még mindig nem kompatibilis az egyre jobban terjedő Android Autó, Apple CarPlay és MirrorLink szabványokkal, vagyis a mobilunk tartalma nem lőhető át a központi kijelzőre. Önvezető funkció és 360 fokos kamerarendszer nincs, ezek hiányával azonban még bőven együtt lehet élni - a holttérfigyelő, a sávtartó, az éberségfigyelő, a visszagurulás-gátló és az adaptív LED-fényszóró jelen van a fedélzeten.
A Mazda 6-ot eddig is szerettük, a 2017-es modellévtől kezdve pedig egy kicsit még jobb lett a japánok 4,86 méter hosszú nagyautója. A külcsín lényegében semmit sem változott, azonban a GVC, a továbbfejlesztett dízelmotorok, a jobb hangszigetelés, az új HUD és az okosabb biztonságtechnikai megoldások révén így is akad bőven újdonság. Jó hír, hogy a már hazánkban is rendelhető új Mazda 6 ára semmit sem változik, vagyis az alapmodell ára marad 6,7 millió forint.