Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A kiemelten fontos és veszélyeztetett épületeket egy egyszerű, de igencsak hatásos módon lehetne megvédeni.
A terroristák által célpontként kezelt országokban komoly veszélye van annak, hogy egy robbanóanyaggal megrakott (teher)autóval a kiszemelt katonai vagy egyéb más célpontba hajtsanak, majd felrobbantva azt a lehető legtöbb áldozatot szedjék. Ez ellen masszív fém- és betonkorlátokkal próbálnak védekezni, ám ez nemcsak nekik, mindenki számára megnehezíti a közlekedést. A brit Heald azonban kitalált valami mást.
A cég egy földbe süllyesztett útakadályt tervezett, amihez csupán 400 milliméter mélységre van szükség, ám mivel az eszköz teleszkópos, így 1050 milliméterre képes kiemelkedni a földből. Az egész egy masszív acél szerkezet, ami képes 7,5 tonnás, 80 km/h-val száguldó teherautót is megállítani. A Heald még egy 2011-es tesztvideóban mutatta be, hogyan működik az általuk készített rendszer: tökéletesen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.