szerző:
Tetszett a cikk?

550 literes csomagérrel érkezett meg az olasz márka családi autója, ami jó ár-érték arányának köszönhetően is szem elé kerülhet.

Megérkezett a magyar piacra is a kombi változat az olaszok autójából, miután a szedán és az ötajtós is kapható már. Egy ilyen tágas és praktikus modellnek elvileg komoly helye lenne a hazai piacon is. A magyarországi induló ár most kezdésként benéz 4 millió alá is, amivel a normális árazású kombikat keresőknek mindenképpen megér egy üléspróbát a modell.

D.P.

Ami a külsőt illeti a Tipo formaisága már ismert, a karosszéria pedig pontosan olyan mint egy nagy puttonyos autó lenni szokott, nem vitték túlzásba formailag sem a sziluettjét, sem az egyes elemeket – fényszórók, kiegészítők. A kombi 4571 mm hosszú, 1792 mm széles,1514 mm magas a tengelytávja 2638 mm. A lényeg persze itt a csomagtér, amelynél ha elég ügyesen vannak megválasztva a konkurensek, eminensnek hat Tipo, ahogy a képen is látszik 550 literével.

D.P.

A kabintér négy ember számára bőséges, a Fiat viszont öt főre számítva is elegendő helyet ígér. A csomagtartó padlója két szinten helyezhető el, a csomagtér teljes hosszúsága meghaladja a 180 centimétert. A törökországi Bulsa-gyárban készülő autóban, azért szép számmal vannak olcsónak ható elemek. Az egész összkép mégis kedvező, a központi kijelző a jobban felszerelt modellekben kifejezetten szépre sikerült, igaz a működését tekintve akad problémája a Tom-Tom navigáció betöltése során.

D.P.

A bemutatóra az 1.6 literes Multijet dízeleket prezentálták, ami ilyen szempontból mindenképp jó választás. A 120 lóerős négyhengeres dízelekkel, hatfokozatú manuális váltóval és 320 Nm-es nyomatékkal meggyőzően teljesítenek a kombik. Az 1400 kilós önsúllyal gyerekjáték módjára küzd meg az olasz dízelaggreagát. Nincs kellemetlen motorhang, a kabinban inkább a szél és abroncszaj a meghatározó, egyébként csöndben ülünk, maximum körülpillantva az anyagok és az összeszerelések miatt van némi kétség, hogy mindez így is marad hosszabb távon is.

A futómű pontos és komfortos, kényelmesen lépkedi át a hazai úthibákat, ami egyértelműen jó tervezői szemléletet dicsér, megfelelően felmérve, mely piacokon lehet menő ez a típus. Zavaró továbbra is a pedálok közelsége és kis mérete, akárcsak a többi Tipóban. A remek váltóval, a szokásos 2500-as fordulatszám mellé 130 km/h-s tempó párosul, a dinamikája pedig 1900-as fordulatról szépen megvan az autónak, mindezt 5,0 literes száz kilométerenkénti fogyasztás ígéretével.

Motorválaszték

D.P.

A benzines választékba a 95 lóerős 1,4 literes 16 szelepes, a 120 lóerős 1,4-es T-Jet, valamint a 110 lóerős 1,6 literes E-TorQ motor került. Az 1,4 literes 120 lóerős motor LPG változatban is kérhető. A kínálatot az általunk próbált mellett, egy 95 lóerős 1,3-as Multijet II dízelmotor teszi teljessé.

D.P.

A három féle felszereltségben - Pop-Easy-Lounge - mellett bevezetésnél kínált Easy Edition tulajdonképpen ideális összetételt jelent. 16-os könnyűfém felnivel, sötétített hátsó üveggel, ködfényszóróval, tolatóradarral, TomTom navival, automata klímával, tempomattal, normál pótkerékkel. Ezt az 1.4-es benzinessel, manuális váltóval a gyengébbik 95 lóerős modell esetében 4,5 millióért, 120 LE-vel 5,09 millióért kínálják.

Összességében egy olyan modellt állított ki Fiat, ami talán jobb ár/érték arányban pont oda céloz, ahol a – Skoda Rapid Spaceback, Megan Grandtour, Logan MCV - keresgél vevőket. Ebben a mezőnyben pedig teljesen megállja a helyét az új Fiat Tipo kombi és addicionálisan meggyőző 5 év vagy 100 ezer kilométeres garancia.

A modellek árazása a következőképpen alakul:

D.P.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!