szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BKV Figyelő szerint forgalomból kivont Ikarusokat újítanak fel a 3-as metró felújításának kezdetére, hogy ismét utcára küldjék azokat a metrópótláshoz átirányított korszerű buszok helyén.

Nyugdíjból hívnak vissza dolgozni Ikarus 280-as, valamint Ikarus 435-ös buszokat, és némi ráncfelvarrás után állítják újra forgalomba azokat, a tervek szerint 25-30 járművet – derül ki a BKV Figyelő összeállításából.

A friss hírek szerint 30 milliárd forint még mindig hiányzik ugyan a 3-as metró felújításához, a főváros vezetői abban bíznak, hogy júliusban szerződést köthetnek a többször megismételt tender győztesével és az év második felében indulhat a metróvonal rekonstrukciója.

A BKK szerint a metrópótláshoz összesen 150 buszt kell megmozgatni, ezek négyötödét a BKV, a többit magántulajdonú szolgáltatók üzemeltetik majd. Új, használt, kiszervezett és a forgalomból kivont, ősrégi buszok is közlekednek majd a metrópótlás idején, igaz, nem mindegyik metrópótlóként.

Az már biztos, hogy minden metrópótló busz legfeljebb 4 éves, alacsonypadlós, légkondicionált csuklós jármű lesz. Régi buszok olyan vonalakon jelennek majd meg, amelyekről újabb buszokat irányítanak át metrót pótolni.

A metrópótló flottában új lesz majd 30 darab Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós busz. Több mint 70 darab új szóló buszt is beszereznek, de ezek nem a metrót pótolják majd, hanem a metró pótlására átirányított csuklós buszok helyére állnak be.

A BKV 40 szóló és 30 csuklós buszt akar használtan beszerezni, ezek a BKK szerint ugyancsak a máshonnan kieső buszok helyére állhatnak be. Ezeket a járműveket a BKV még nem vette meg, így azt sem lehet tudni, milyen típusúak lesznek.

A forgalomból már kivont, ősrégi Ikarus 280-as és Ikarus 435-ös járművekből 25-30-at újítanának fel. Ezeket ugyancsak a metrópótláshoz átirányított korszerű csuklós buszok helyére állítanák be. Alapvetően a vázszerkezetet és a fődarabokat, így például a motort akarják kipofozni, de a BKK szerint a buszok külső megjelenésére is költenek. A felújítás átlagos költsége több millió forint járművenként, a pontos összeget csak a felújítás után tudják megmondani.

A BKV Figyelő emlékeztet: a BKK-nak és a BKV-nak innen-onnan kell összekaparnia a metrópótláshoz szükséges 150 buszt, mert a fővárosi tender sikeres volt ugyan, de a kormány végül nem járult hozzá 150 vadonatúj, lengyel Solaris csuklós busz vásárlásához. Eleinte magyar buszgyártókat akarták helyzetbe hozni ugyanis, később a buszkiszervezést erőltették, végül egyikből sem lett semmi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!