szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ikonikus német sportkocsi lemezei alá továbbra sem költöznek be nagy aksipakkok. Sokak örömére.

A Porsche a közelmúltban többek közt a Cayenne divatterepjáróból és a Panamera luxusautóból is készített olyan változatokat, melyek a fejlett hibrid hajtásláncuknak köszönhetően hazánkban büszkén viselhetik a polgárpukkasztásra remek zöld rendszámot. Eddig úgy tudtuk, hogy hamarosan a kétajtós 911-es modell is hasonló hibrid technológiát fog kapni, erre azonban végül mégsem kerül sor.

August Achleitner, a 911-es és 718-as modellek fejlesztését vezető német szakember elmondta, hogy elsősorban azért nem kerül plug-in hibrid technológia a 911-esbe, mert az akkumulátorcsomag jelentősen megnövelné az ikonikus sportkocsi tömegét. Ezenkívül a Porsche azért sem tartja életképesnek a plug-in hibrid 911-est, mert annak a részben a hibrid 918 Spyderből eredeztethető technológiája jelentős extra költségeket tenne ki, és emiatt a 911-esen realizált nyereség a vártnál kisebb lenne.

A 911-es tehát egyelőre megmenekült a részleges elektromosítástól, azonban nyílt titok, hogy a gyártó által egyelőre csak Mission-E néven emlegetett, tisztán elektromos új modell 2020-ban tömeggyártásba fog kerülni, tehát a gyártó egyértelműen nyitott az új trendek irányába. Nincs is ezzel baj, azzal pedig főleg nincs, hogy a 718-asból érkező legsportosabb változatba nem 4-, hanem 6-hengeres motor fog kerülni.

Autoweek

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!