Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6213e54f-bbeb-4766-a96c-bbbfe111279c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Cadillac leleplezte a tisztán elektromos hajtású Escalade IQ nyújtott verzióját.","shortLead":"A Cadillac leleplezte a tisztán elektromos hajtású Escalade IQ nyújtott verzióját.","id":"20250305_tul-kicsi-volt-a-4-tonnas-cadillac-escalade-iql-villany-suv-most-nagyobb-lett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6213e54f-bbeb-4766-a96c-bbbfe111279c.jpg","index":0,"item":"c4ca115e-4f61-4287-8b78-10a673e22669","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_tul-kicsi-volt-a-4-tonnas-cadillac-escalade-iql-villany-suv-most-nagyobb-lett","timestamp":"2025. március. 05. 07:21","title":"Túl kicsi volt a 4 tonnás Cadillac villany SUV, most nagyobb lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90331c6a-c4f1-4f4b-89db-a171328dda46","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kínai óriásüzem éves szinten 1,8 millió köbméter vizet, 283 millió kilowattóra áramot és 26 millió köbméter gázt igényel majd. Naponta 1 400 elkészült kocsit fognak kiszállítani 175 fuvarral. Évi 155 ezer tonna hulladék keletkezik majd a gyártás során, plusz 7 ezer tonna veszélyes hulladék.","shortLead":"A kínai óriásüzem éves szinten 1,8 millió köbméter vizet, 283 millió kilowattóra áramot és 26 millió köbméter gázt...","id":"20250305_A-BYD-szegedi-gyara-kisvarosnyi-vizet-aramot-es-gazt-fog-fogyasztani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90331c6a-c4f1-4f4b-89db-a171328dda46.jpg","index":0,"item":"d7a6eb45-ecc8-48bb-b793-091c9d64c84f","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_A-BYD-szegedi-gyara-kisvarosnyi-vizet-aramot-es-gazt-fog-fogyasztani","timestamp":"2025. március. 05. 15:03","title":"A BYD szegedi gyára kisvárosnyi vizet, áramot és gázt fog fogyasztani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfe7d2ec-90a7-41d7-9b75-ae1bec2e2833","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Emmanuel Macron francia elnök szerda esti televíziós beszédében a tartós béke fontosságáról beszélt, és jelezte, csúcstalálkozót szervez a béke garantálásában érdekelt európai hadseregek vezetőinek.","shortLead":"Emmanuel Macron francia elnök szerda esti televíziós beszédében a tartós béke fontosságáról beszélt, és jelezte...","id":"20250305_emmanuel-macron-franciaorszag-beszed-europa-ukrajna-donald-trump-usa-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfe7d2ec-90a7-41d7-9b75-ae1bec2e2833.jpg","index":0,"item":"cb53a270-aafa-4977-b92e-104c9b82d62e","keywords":null,"link":"/vilag/20250305_emmanuel-macron-franciaorszag-beszed-europa-ukrajna-donald-trump-usa-ebx","timestamp":"2025. március. 05. 20:29","title":"Macron meghívta Párizsba az európai vezérkari főnököket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"810e12ba-f189-4fd8-ba5f-c3d2c19cbb57","c_author":"Kiricsi Gábor","category":"360","description":"A világ legegyszerűbb és legnagyszerűbb testmozgása a gyaloglás: ideális azoknak, akik annyira elfoglaltak, hogy nem tudnak amolyan igazi sporttevékenységre időt szakítani. Egyébként még fogyni is lehet tőle, bár ahhoz azért másra is figyelni kell. ","shortLead":"A világ legegyszerűbb és legnagyszerűbb testmozgása a gyaloglás: ideális azoknak, akik annyira elfoglaltak, hogy nem...","id":"20250304_fogyas-setalassal-20-kilo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/810e12ba-f189-4fd8-ba5f-c3d2c19cbb57.jpg","index":0,"item":"152c24fe-6816-4cb8-9ded-756bd737caad","keywords":null,"link":"/360/20250304_fogyas-setalassal-20-kilo","timestamp":"2025. március. 04. 15:43","title":"Hogyan adtam le 20 kilót egyszerű sétálással ingyen, Ozempic nélkül?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df1136a4-d156-4929-8395-3b90ef9b81a3","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Buvajsza Szajtyijev néhány nappal az 50. születésnapja előtt halt meg, különös körülmények között. ","shortLead":"Buvajsza Szajtyijev néhány nappal az 50. születésnapja előtt halt meg, különös körülmények között. ","id":"20250305_buvajsza-szajtyijev-birkozo-politikus-ablak-hirtelen-szivhalal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df1136a4-d156-4929-8395-3b90ef9b81a3.jpg","index":0,"item":"fdf7316f-45ec-4071-a3dd-b8559e4ed4bd","keywords":null,"link":"/sport/20250305_buvajsza-szajtyijev-birkozo-politikus-ablak-hirtelen-szivhalal","timestamp":"2025. március. 05. 11:27","title":"Újabb furcsa haláleset: kiesett az ablakon, megmérgezték vagy belehalt a betegségébe a háromszoros orosz olimpiai bajnok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c747b676-58c5-484f-8973-d4454f32379f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Nem prédikálni, szónoklatot tartani” megy, hanem hogy meghallgassa azoknak a történeteit, akiknek „a hangja nem hallatszik el a hatalmasokhoz”. ","shortLead":"„Nem prédikálni, szónoklatot tartani” megy, hanem hogy meghallgassa azoknak a történeteit, akiknek „a hangja nem...","id":"20250305_Gyurcsany-Ferenc-egy-lakokocsival-jarja-korbe-az-orszagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c747b676-58c5-484f-8973-d4454f32379f.jpg","index":0,"item":"b7abde79-4fce-4e0b-9d99-6ef614d62b25","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_Gyurcsany-Ferenc-egy-lakokocsival-jarja-korbe-az-orszagot","timestamp":"2025. március. 05. 08:16","title":"Gyurcsány Ferenc egy lakókocsival járja körbe az országot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c73d138-ae0d-438e-9f35-bf225a54e584","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A dollár gyengült, a forint erősödött. Aztán a dollár gyengülése megállt, a forint gyengült.","shortLead":"A dollár gyengült, a forint erősödött. Aztán a dollár gyengülése megállt, a forint gyengült.","id":"20250305_Trump-vamhaboruja-es-Ukrajna-politikaja-hullamvasutra-tette-a-forintot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c73d138-ae0d-438e-9f35-bf225a54e584.jpg","index":0,"item":"75fe3afe-1236-49b6-8796-3f41b3940f5c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_Trump-vamhaboruja-es-Ukrajna-politikaja-hullamvasutra-tette-a-forintot","timestamp":"2025. március. 05. 11:23","title":"Trump vámháborúja és Ukrajna-politikája hullámvasútra tette a forintot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ea23385-7b67-4013-963a-c2d158dedd19","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"Az idei évet tekintve 2,6 ezer milliárd forint plusz kiadást jelentene, ha Magyarország a GDP-je 5 százalékát védelmi kiadásokra fordítaná, ahogy Donald Trump követeli. 2038-ban a GDP 2 százaléka és 5 százaléka közt már 5,6 ezer milliárd forint lesz. A NATO biztosan emelni fogja a védelmi kiadások célértékét, de biztos, hogy nem 5 százalékra.","shortLead":"Az idei évet tekintve 2,6 ezer milliárd forint plusz kiadást jelentene, ha Magyarország a GDP-je 5 százalékát védelmi...","id":"20250304_Trump-54-ezer-milliard-forintot-kovetel-Magyarorszagtol-2038-ig-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ea23385-7b67-4013-963a-c2d158dedd19.jpg","index":0,"item":"0f783d6a-0479-4636-8e99-5d9365f5c893","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250304_Trump-54-ezer-milliard-forintot-kovetel-Magyarorszagtol-2038-ig-ebx","timestamp":"2025. március. 04. 13:39","title":"Trump 54 ezer milliárd forintot követel Magyarországtól 2038-ig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kategória bestsellere hosszú idő után most teljesen megújult: a 2017-es XC60 az elődjénél divatosabb formában és teljesen naprakész technikával indul harcba a prémium riválisok ellen.
A Volvo 2008-ban mutatta be a középméretű prémium SUV-ok piacán hadrendbe állított XC60-as modellt, melyből életciklusának legvégén, tavaly adták el a legtöbbet Magyarországon – több mint 500 darabot. A divatterepjáró-őrületet sikerrel meglovagoló típus tehát 8 évet meghaladó kora ellenére is remekül fogyott, ezzel együtt már éppen ideje volt a generációváltásnak, ami idén végre össze is jött.
A globális Volvo eladások mintegy 30 százalékát produkáló és már több mint 1 millió példányban értékesített XC60-as 2017-ben trendi külcsínt kapott és a svéd gyártó legújabb technológiái is megérkeztek a fedélzetére.
Ha egy elsőgenerációs XC60-at önmagában látunk az utcán, a formatervet még most sem érezzük túlságosan megfáradtnak, azonban ha mellé parkol egy másodikgenerációs példány, akkor már nem kérdés, hogy a kettő közül melyik a modernebb fejlesztés:
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
A tervezők nem meglepő módon továbbhaladtak azon az úton, melyen az XC90 terepjáró és az S90 szedán esetében elindultak. Első blikkre látszik, hogy az XC60 az XC90 kistestvére, és talán a fotókról is átjön az, amit mi élőben tapasztaltunk, vagyis, hogy az XC sorozatból a 60-as egyszerűen jobban néz ki, arányosabb "testfelépítésű", mint a két éve kijött 90-es nagytesó:
László Ferenc
Hogy a laikusok dolgát megkönnyítsük, elárulunk egy apró titkot, melynek révén elölről egyetlen másodperc alatt megkülönböztethető egymástól a két testvérmodell: míg az XC60 fényszórói egészen a hűtőrácsig benyúlnak, addig az XC90 elsőlámpái nem befelé, hanem kifelé kaptak egy tusvonást. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, az új XC60 hosszabb és szélesebb lett az elődjénél, de azért még mindig 26 centivel rövidebb az XC90-nél. A dinamikus formaterv egyik záloga a korábbinál szerényebb magasság, illetve a meglepően hosszúra vett motorháztető.
László Ferenc
László Ferenc
Skandináv életérzés Míg a külső már-már sportosra sikeredett, addig a belső sokkal inkább a kényelem jegyében fogant. A kellemesen párnázott, bőrillatot árasztó és nem mellesleg masszírozó funkcióval is ellátott vezetőülésben helyet foglalva egyből otthon érezhetjük magunkat. A skandináv dizájn remekül sikerült, az XC60 beltere egyfajta nyugtatóként hat az emberre, minden kapásból kézre áll, és még az olyan apró gegekre is odafigyeltek, mint amilyen az üléseken és a műszerfalon elhelyezett apró svéd zászlómotívumok.
László Ferenc
László Ferenc
Méretes Mivel nemcsak a kocsi hossza, hanem a tengelytáv is növekedett, az új modellben egyértelműen több hely van, mint az elődjében: jelen sorok 1,84 méter magas írója kényelmesen elfért a magára állított első ülés mögött. A térérzetet fokozza az üvegtető, melynek mérete pontosan a kétszeresére növekedett, ily módon pedig rengeteg fényt képes beengedni az utastérbe.
László Ferenc
László Ferenc
Barcelonában 30 fokos melegben próbáltuk ki a hatalmas üvegfelületű autót, melynek négyzónás klímarendszere hangorkán nélkül tartotta a beállított 22 fokos értéket. Apró figyelmesség, hogy a beérkező kinti levegőt aktívan szűri a rendszer.
Ha körbenézne az új XC60 belsőterében, az alábbi 360-as fotóra kattintva bátran megteheti, csak húzza a megfelelő irányba az egeret:
Kattintson a képre!
László Ferenc
A csomagtartó 505 literes, és a légrugós modelleken gombnyomásra néhány centiméterrel lejjebb ereszthető a rakodási felület.
László Ferenc
Indítsuk be! A középkonzolon elhelyezett motorindító gombot jobbra fordítva kelthető életre a motor, melynek leállításához mostantól ugyancsak jobbra kell fordítani ezt az apró kezelőszervet. Ennek közvetlen társaságában található az üzemmódválasztó gomb, melynek tekerésével és nyomkodásával válthatunk a normál, gazdaságos, sportos és terep módok között.
László Ferenc
Ugyancsak itt keresendő az automataváltó karja: a nyolcsebességes egység rántások nélkül, finoman tesz a dolgát, de lehetne talán picit gyorsabb is. A tesztautókból hiányoltuk a kormány mögötti váltófüleket, de a volvósok megnyugtattak, hogy természetesen ilyesmi is rendelhető az autóba.
László Ferenc
Visszafogott önvezetés
A belvárosból kiérve rögtön rátértünk egy autópályára, ahol ki tudtuk próbálni a gyártó Level 2 szintű félautonóm vezetőtámogatási rendszerét. Elég bekapcsolni a tempomatot, és az XC60 innentől kezdve magától kormányoz, fékez és ad gázt. De csak akkor, ha az útburkolati felfestések jól láthatóa – ha akár csak 10-20 méternyi hiányzik belőlük, a maximum 130 km/h-s tempóig használható rendszer máris zavarba jön. Ez pedig Magyarországon ugyebár gyakran előfordulhat.
László Ferenc
A kormányt ugyan el lehet engedni, de nem ajánlott, mert 20 másodperc után annak fogására figyelmeztet az elektronika, indexelésre pedig nem történik automatikus sávváltás, ellentétben például az új 5-ös BMW-ben tapasztaltakkal.
László Ferenc
Első a biztonság A Volvo hagyományaihoz híven az XC60 is tele van pakolva biztonságtechnikai fejlesztésekkel. A korábbi rendszereket aktív kormányerő-rásegítéssel egészítették ki, ami annyit jelent, hogy a városi fékasszisztens, a frontális ütközést elkerülő rendszer és a holttérfigyelő is képes kormányzással csökkenteni a baleseti kockázatot. Megjegyzendő, hogy az XC60 nem kezd önálló kormánymanőverekbe, hanem a sofőr által megkezdett kormánymozdulatokat erősíti fel, illetve autópályán szelíd ellenkormányzással próbálja meggátolni, hogy a holtterünkben érkező autóra véletlenül ráhúzzuk a kormányt.
László Ferenc
High-tech A kormány mögött már nem hagyományos műszereket, hanem vetített képet találunk, és a középkonzolt is egy függőleges érintőkijelző uralja. Mint azt a Volvo egyik fejlesztőjétől megtudtuk, a felhasználói felületet a vásárlói visszajelzések alapján enyhén módosították, így mostantól egyes ikonok nagyobb méretűek és a korábbiaktól eltérő színűek.
László Ferenc
Míg az általunk először egy éve kipróbált S90-ben még csak Apple CarPlay támogatás volt, addig az XC60-ból és az újabb S90-esekből már az Android Auto sem hiányzik. A fedélzeti wifi-hotspot mellett a tizenöt hangszórós Bowers & Wilkins hifi, illetve a hamarosan Magyarországra is megérkező Volvo On Call okostelefonos távfelügyeleti alkalmazás mellett sem mehetünk el szó nélkül.
László Ferenc
Motorok A menetpróbára D5 és T6 motorizáltságú autókat hozott el a Volvo. A 235 lóerős és 480 Nm-es gázolajos egység elsősorban visszafogott hangjáról, mérsékelt fogyasztásáról, illetve az S90-esben debütált PowerPulse technológiának köszönhető villámgyors reakciójáról ismeretes. Mivel a gyártó már nem fejleszti tovább a dízel technológiáját, de a D5-ös motor előnyeit még jó néhány évig élvezhetjük majd.
László Ferenc
A benzinmotor 320 lóerős teljesítménye, illetve 400 Nm-es nyomatéka 5,9 másodperces 0-100-as sprintidőt, illetve 230 km/h-s maximális tempót tesz lehetővé. Ettől függetlenül az XC60 még ezzel a motorral sem sportkocsi, mert bár képes igen gyorsan haladni, az érzékszerveinkhez jutó ingerek olyan tompítottak, hogy a valós sebességnek csak töredékét érezni. Ezenkívül a négyhengeres motor hangja sem valami vérpezsdítő, és akkor még igen enyhén fogalmaztunk. És tessék megkapaszkodni: az új modell hamarosan háromhengeres motorral is elérhető lesz.
László Ferenc
Vezethetőség A Barcelona melletti szerpentineken alaposan vallatóra fogtuk a T6-ot, és bár "személyében" nem éppen egy kimondott kanyarvadász autóhoz van szerencsénk, igen jót autóztunk vele. A 2 tonna körüli önsúlyt persze nem tudja letagadni az XC60, azonban, ha Sport módra váltunk, az opcionális légrugós felfüggesztés igen dinamikus haladást tesz lehetővé. A nagy tempónak persze ára van, ami esetünkben 19,6 literes átlagfogasztási értéket jelentett, de hangsúlyoznánk, hogy normál hétköznapi közlekedés mellett ennek felével is simán el lehet gurulni.
László Ferenc
László Ferenc
Árak, konklúzió
+ : egyedi formaterv, általánosan kiváló minőség, tágas utastér, opcionális légrugózás, fejlett biztonságtechnikai megoldások.
–: az automataváltó lehetne kicsit gyorsabb, a csúcsmodell is csak négyhengeres, a T6-os benzines meghajtva iszákos lehet.
A hazai piaci startkor a 13,9 millió forintos, 190 lóerős D4 a legolcsóbb XC60-as, a csúcsot pedig a 407 lóerős összteljesítményű, zöld rendszámos hibrid, a 21,8 millió forintos T8 jelenti. Első körben csak és kizárólag automataváltós és összkerékhajtásos XC60-asok érkeznek hazánkba, de később jönnek a manuálváltós és elsőkerekes olcsóbb példányok is, melyek alapára valahol 11-12 millió forint magasságában fog alakulni.
Az immár nem Belgiumban, hanem Svédországban gyártott új XC60 az első személyes találkozó során beváltotta a hozzáfűzött reményeket, ha pedig az XC90-et követően esetleg még ez a Volvo SUV is túl nagy lenne, akkor érdemes lehet néhány hónapot várni a mosásban összement XC40-es kistestvérre.