szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elektromos autóknak van egy hatalmas előnyük, ami a hirtelen kikerüléses tesztekben igen jól jön.

A közelmúltban kiderült, hogy a tisztán elektromos hajtáslánccal szerelt Tesla Model S és Tesla Model X igen jól szerepel a töréstesztekben, ami elsősorban annak köszönhető, hogy ezen autók gyűrődési zónájából hiányzik a jó öreg hatalmas benzinmotor. De vajon hogyan teljesít egy Tesla a jávorszarvastesztben?

Az alábbi videón az látható, hogy a hétszemélyes Tesla Model X 70, 72, illetve 74 km/h tempóval végzi el a kikerüléses tesztet, és bár nem minden bója maradt a helyén, a jármű egyik kereke sem emelkedik el egyetlen pillanatra sem az aszfalttól. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a nagy tömegű akkumulátorok a kocsi alsó részében találhatók, emiatt pedig a Model X tömegközéppontja nagyon alacsonyan van.

Mutatunk egy ellenpéldát is, még pedig egy magas építésű, ballonos gumikon gördülő pickuppal, a Toyota Hiluxszal, mely majdnem felborult egy 60 km/h-val végrehajtott hasonló tesztben:

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Már Tokió utcáit járja a Panasonic csomagszállító robotja

Már Tokió utcáit járja a Panasonic csomagszállító robotja

Nyolc és fél milliónyi régészeti lelettel bukott le egy csempész

Nyolc és fél milliónyi régészeti lelettel bukott le egy csempész

Lukácsi Katalin: Egyház aranykalitkában

Lukácsi Katalin: Egyház aranykalitkában