„Meg is nyugtat, vagy éppen felébreszt, jól kezdődik vele a nap” – így jógáznak Indiában és Magyarországon
A szerző 10 éve jógázik a jóga őshazájában, mesterfokozatot is szerzett jógatudományból Indiában. Szeretettel Delhiből sorozatunk írása.
Ha valaki egy 1000 lóerőnél is erősebb szupersportkocsit vásárol, az jobb ha felkészül az igen komoly szervizköltségekre.
A Volkswagen-konszern 2005-ben dobta piacra minden idők egyik legbrutálisabb sportkocsiját, a Veyront. A 10 évig gyártott és nemrégiben az 1500 lóerős Chiron által leváltott, négyturbós W16 motoros járgány legolcsóbb példányai is 1 millió euróba, vagyis átszámítva körülbelül 300 millió forintba kerültek, és bizony a Veyron szervizköltségei is mellbevágóak.
Mivel az alig 450 példányban készült autó több mint 400 km/h végsebességre képes, csak és kizárólag egy külön erre a típusra fejlesztett, extra nagy sebességet bíró Michelin gumit lehet feltenni a Veyronra. Egy ilyen szett ára jelenleg körülbelül 8 millió forint, ráadásul tipikusan 5000 kilométerenként meg kell ejteni egy gumicserét.
Ezenkívül a gyártó szerint a biztonság kedvéért nem árt 15 000 kilométerenként felnit is cserélni, melyből a négy darab mintegy 10 millió forintot tesz ki. A normál szerviz, ha csak olajat és a szokásos szűrőket kell cserélni, megúszható mintegy 5 millió forintból, abba pedig egyenesen rossz belegondolni, hogy mennyibe kerülhet egy-egy komolyabb alkatrész cseréje.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A szerző 10 éve jógázik a jóga őshazájában, mesterfokozatot is szerzett jógatudományból Indiában. Szeretettel Delhiből sorozatunk írása.
A Tisza szigetek korábbi koordinátora, Farkas Dezső az elnöke az Irány a Jövő Pártnak.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Hiába nőttek a fizetések, visszafogott a vásárlási kedv.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.